Mistä tunnistaa amerikkalaisen auton?

Aloittaja redneck1, 03 syyskuu, 2020, 18:37

« edellinen - seuraava »

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 04 syyskuu, 2020, 00:15Fordejahan kasattiin Suomessakin, en tiedä tapausta, mut voisko tuo olla kotimaan tehtaalla kasattu yksilö...?
Latvialainen Ford-Vairogs. Kokoonpanosta tuossakin varmaan on lähinnä kyse, tuskin latvialaista valmistetta on muu kuin Vairogs-logo keulan sivulla.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Ragnar Ök

Yhteen aikaan amerikkalaisen auton tunnisti kuskin jalkineista.
Puukengät tai buutsit sinetöi harrasteen alkuperän.  ;D
Don't start what you can't finish.

Gary Grand

Mulla ollut -04 Suburban oli selkeä jenkki, vaikka aika monessa osassa lukikin Hecho en Mexico. Samoin auton valmistusmaa oli VINin mukaan Mexico.
Kuitenkin uutena otettu käyttöön Californiassa ja sieltä uitettu Suomeen.
Laatu oli kyllä paskaa, mutta hajos siitä Made in USA valmistettujakin katkaisijoita..

Eka jenkkikään ei ollutkaan jenkki tarkemmin tutkiessa, vaan Canadassa koottu Valiantti.. Windsorin tehtaalta oli sen maallinen vaellus alkanut.
Kuitenkin rekisteriotteessa luki leveästi Valmistusmaa: Yhdysvallat.. Tainnut joku pyyhkiä mielessään Canadan rajankin osavaltiorajaksi..

Vallu oli alkuperäinen Suomi-auto ja kilometrimittarilla, Export-tarrakin siitä löytyi..

Molempia pidän kuitenkin jenkkiautona. Samoin kuin jotain Acadiania..

Tsin ei mulle auton valmistusmaalla ole väliä. Jos auto miellyttää, niin saa olla ihan mistä vaan. :hiphopcar:
Hyvä osien saatavuus kyllä tuppaa jenkkejä seuraamaan, niin niiden kanssa on mukava pelata. Johonkin 30 vuotta vanhaan japsiin on aika vaikea uusia osia kalastella. :panic:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 04 syyskuu, 2020, 08:05.
Kuitenkin rekisteriotteessa luki leveästi Valmistusmaa: Yhdysvallat.. Tainnut joku pyyhkiä mielessään Canadan rajankin osavaltiorajaksi..

......

 
Hyvä osien saatavuus kyllä tuppaa jenkkejä seuraamaan, niin niiden kanssa on mukava pelata. Johonkin 30 vuotta vanhaan japsiin on aika vaikea uusia osia kalastella. :panic:
Isäukolla on ransitin raato, jossa valmistusmaa trafin tiedoissa englanti. Mutta autossa itsessään kyllä lukee aika selkeästi, että tehty Kölnissä, se kai edelleen on Saksassa.


Tuo japsien osien saatavuus on kyllä hankalaa paikoitellen, tosin nyt on joihinkin alkanut tulla uudelleen uustuotantoa, harrastepiireissä olevat henkilöt teettävät niitä isompia eriä ja fb:n kautta saa markkinoille ympäri maailman.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

sössö

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 04 syyskuu, 2020, 06:29Moottorin osissa? Vai ihan korissakin? Mun mielestä se on aika törkeetä esim. General Motorsilta tehdä kokonaan autotehtaita Kiinaan. Vaikka sieltä tulisi Cadillac Escalade tai CT6, niin ei niitä jenkeiksi enää osaisi mieltää.

Miten sitten maailma muuttuu aina huonompaan suuntaan? Meiltä lähti pari vuotta sitten autosta osa vaihtoon. Alkuperäisessä osassa luki Made in Canada, kaupasta haettiin uusi osa jossa luki Made in Mexico.
legenda kertoo että jo -85 vuonna tullu rullanokaallinen 307 lohko olisi meksikossa valettu.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 syyskuu, 2020, 16:04legenda kertoo että jo -85 vuonna tullu rullanokaallinen 307 lohko olisi meksikossa valettu.
rokin closeout osatkin kymmenen(ien?) vuosien takaa ollut kanssa made in mexico.
Sinä vain

Springer

Sama kait missä ne osat on tehty jos ne on kunnollisia?

sössö

Harvemmin kiinasta mitään kunnollista tulee.

Chevytb02

Musiikin anti-sankari

Springer

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 syyskuu, 2020, 19:11Harvemmin kiinasta mitään kunnollista tulee.
Ei sitä aina tiedä? Sinunkin puhelin on noin 90% varmuudella tehty kinassa.

sössö

Suomessa tai unkarissa toi on valmistettu.

juko7

Tekniikan Maailman toimittajilla olisi 1970-luvulla ollut selvät tuntomerkit:"... lisäksi tunnottomaksi tehostettu ohjaus yhdistettynä suurikulutuksiseen laiskasti reagoivaan moottoriin, automaattivaihteistoon ja vellovaan jousitukseen johtavat siihen, ettei tätä miksikään "ajajan autoksi" parhaalla tahdollakaan voi kutsua."

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 05 syyskuu, 2020, 07:59^Tekniikan maailma ollut kateellinen. Miettikää että mitä "normaalit" 70-luvun Suomiautot silloin olivat. Esim. joku normaali kuplavolkkari sitten mieluummin, kuin joku erikoinen Chrysler New Yorker? Hinnanero varmasti ollut merkittävä.

Tai noh, jos eivät kateellisia niin ei olisi ensimmäinen kerta kun lehdistöä korruptoidaan tai johdetaan harhaan.
mitä tossa tm esimerkissä  oli pielessä? jos perus fullsizestä puhutaan
Sinä vain

Hullu-Jussi

Tekniikan Maailmassa oli 60-luvulta lähtien eräitä toimittajia, joiden oli mahdoton myöntää, että amerikkalaisessa autossa voisi olla hyvät ajo-ominaisuudet tai että sellaisella yleensä voisi olla nautinnollista ajaa. Heillä oli vahvat mieltymykset ja käsitykset siitä, miten autoja pitää rakentaa ja ketkä sen voi tehdä. Näiden toimittajien suosikkiautoissaan ei tasan tarkkaan ollut ohjaustehostajia tai automaattivaihteistoja. Toisaalta TM:ssä oli myös useita lahjomattomia osaavia autotoimittajia, joilla oli esim. vahva rallitausta. Jos he sanoivat, että jokin auto on vaikea pideltävä soratiellä, se oikeasti oli vaikeasti pideltävä. Antoivat myös kehuja amerikkalaisille silloin, kun niitä joskus harvakseltaan saivat ajettaviksi. Mutta tämä oli silloin kauan sitten. Nyt ovat eläkkeellä.

Makuasioista tässä kai perimmiltään on kysymys. Joten asiasta sopii kiistellä...

Lerssinen

Muistan lukeneeni jostain vanhasta tm:stä jutun jossa esitettiin vertailun ajan ettei amerikkalaisessa (en muista mikä) ollut jarruja ollenkaan. Hidastuvuutta ei ollut mitattu koska ei ollut jarruja yms. Oli kuva polkimesta jossa luki että se on vain koristeena, mitään ei tapahdu kun siitä painaa.