Chrysler Stratus, 300M, Sebring

Aloittaja Gary Grand, 23 syyskuu, 2020, 09:32

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Omalta osalta nuo on jääneet todella vähille kokemuksille, mutta joku tuollainen pitäisi kuulemma ostaa.
Olisivat halpoja ja mieleisiä pojalle.. :o  No, meillä kaikilla on vikamme.. ::)

Listaan vois toki lisätä PT cruiserinkin..

Itse en ole noiden käytettyjen kanssa pelannut, mutta uusia Stratuksia/Neoneja/PT:tä aikanaan ihmetellyt enemmänkin. Sebringeistä mulla ei ole oikeastaan mitään kokemuksia.

Tähän vois kokemuksia noista laittaa..
Mä lisäilen varmaan sitten kun jotain tuollaista joudun laittamaan. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Poju

Sebringistä (2004) tuntuu etupään palloniveliä kuluvan paljon, mutta ainakin tällä yksilöllä tulee aina välillä räpättyä reippaammin siinä missä hiekkateillä ajaminenkin. Etupää on pahamaineinen natisemisesta, vaikka kaikki olisi kunnossa.

Autokoulun jälkeen ei muista muovivekottimista löyddy kokemuksia, niin en ala seen kummemmin vertailemaa kuin että edessä ihan ok tilat ja 2,7l v6 liikuttaa suht hyvin kevyttä koppaa, eli tukoksena ei tarvitse olla. Automaatti säätää itseään, eli kun riittävästi monottaa, isompaa pykälää ei alle kolmen tonnin löydy. Nätissäkin ajossa se toimii ihan hyvin.

Takapyöränkaaren ja takaovien reunojen sisäpuolet lähtee enemmin tai myöhemmin ruostumaan pikku hiiljaa.

Lämpöä riittää pakkasilla, vaikka tuo ei kovin äkkkiä lämpene.

Kyrpov

mites se 2.7 vesipumppu tms vika mikä kävi koneen laakerien päälle+ jakoketju?



stratus mitsun 2.5 hihnakone
Sinä vain

Pertti K

Automaativaihteisia Stratuksia on kahta lajia: niitä joissa vaihteisto on rikki ja niitä joissa se on vasta menossa rikki.
Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 syyskuu, 2020, 10:24Automaativaihteisia Stratuksia on kahta lajia: niitä joissa vaihteisto on rikki ja niitä joissa se on vasta menossa rikki.
Taitaa olla 41TE? Eli sama kuin Vojassa?
Mulla on noista oikeastaan vain hyviä kokemuksia. 8) ..mutta moni on valmis upottamaan ne suohon.

Näkyy olevan sama lodju kaikissa noissa vuoteen 2006 asti. :)) https://en.wikipedia.org/wiki/Ultradrive
Nelipyttyisissä sitten 40TE. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Tuommonen 300M oli ihan lysti ajella, kun joskus muinoin semmosella juoppokuskina olin.. Se oli sillä 3.5 V6:lla ihan mukavasti menevä vehjes.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 23 syyskuu, 2020, 11:53Tuommonen 300M oli ihan lysti ajella, kun joskus muinoin semmosella juoppokuskina olin.. Se oli sillä 3.5 V6:lla ihan mukavasti menevä vehjes.
Noista vanhemmista ei itsellä ole kokemusta, mutta 1500 mailia ajetulla 2017 mallisella 3.5-koneisella vuokra-autolla tuli ajeltua jenkeissä.. :thinking:
Kyllähän sillä ajeli, mutta jotenkin jäi jotain puuttumaan siitä.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Vuppe

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 syyskuu, 2020, 10:24Automaativaihteisia Stratuksia on kahta lajia: niitä joissa vaihteisto on rikki ja niitä joissa se on vasta menossa rikki.

Eikö tää koske kaikkia autoja.


HendriXXX

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 syyskuu, 2020, 12:04..Kyllähän sillä ajeli, mutta jotenkin jäi jotain puuttumaan siitä.. ::)

Onhan ne vähä semmosia tavallaan liian tavallisia autoja minunki makuun. Ja kun pellin alle kurkkasi ni ristus että täynnä oli konehuone, eli huoltoystävällisyys ei kovin kaksinen siinä mielessä. Sitten tuommosessa kun on sitä sähkövarustetta aika runsaanlaisesti, niin miten lie korjattavuus ku ne alkaa vihottelemaan..

Tuo ulkonäkö vähä vierasti mua sillon, mut nyt se näyttää ihan kivalta omaan silmään.. On tuo maku vissiin muuttunu. Aika harvoin noita näkee enää.

Kyllähän tuon liikenteessä erottaa ja parkkikselta löytää varmasti. Moni varmaan luulis hyväkuntoisena uudemmaksi autoksikin. Tuon loota tais olla enempi sinne taloudellisuuden suunnalle välitetty muistaakseni, tais se matkassa mennä 8-9L välille satkulle jos en nyt aivan väärin muista.

Miten mä muistelen että moottori noissa ois pitkittäin vaikka se etuvetoinen olikin.. Voi olla että muistan väärin. Se oli vähä erikoisen näkönen moottori/vaihdeloota- paketti..

Mopo-Ukko

Mulla oli muutaman vuoden talviautona Vision,siinä oli kone pitkittäin vaikka etuveto.Laatikko osittain koneen alla ja ketjuveto siinä välissä.Typerän näköinen mutta muuten hyvä talviauto.
STS-05/FXSTI-06

Vuppe

Ajelin yli 10v rättikattoratuksella kesättalvet, olisko kilsoja kertyny jotain 220K. Venakoppien tiivisteet kusi alkuun ja myöhemmin öljyä tippui myös kummastakin kannentiivisteestä. Akkuja söi kun leipää ja kerran katkes jakohihna. Eikä tässä kaikki.

Olis vielä avosepon/ratuksen servicemanuaali tarpeettomana.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 23 syyskuu, 2020, 16:48Ajelin yli 10v rättikattoratuksella kesättalvet, olisko kilsoja kertyny jotain 220K. Venakoppien tiivisteet kusi alkuun ja myöhemmin öljyä tippui myös kummastakin kannentiivisteestä. Akkuja söi kun leipää ja kerran katkes jakohihna. Eikä tässä kaikki.

Olis vielä avosepon/ratuksen servicemanuaali tarpeettomana.
Jos Rattus tulee taloon, niin tuun repimään tuon sulta käsistä.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Vuppe


Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Vuppe - 23 syyskuu, 2020, 20:03Se on avomallin opus. ???
Kyllä Garyllä rälläkkä käsissä pysyy.
Tiukasti aisalinjalla.

Kalu

Mulla on ollu ny kolmisen vuotta ja n.35000km tollanen "kirjainsarjan kolmesatanen" 3.5 motilla, mittarissa kohta 330TKm. Ostaessa joutu syylärin vaihtaa ja raidetankojen sisemmät puslat. Ja kampuran asentotunnistimen, koska käynti alko pätkimään ja sammuilemaan. Tuttava kertoi että sillä oli vastaava vika joka paheni ihan kokonaan sammumiseen ja käynnistyi vasta pienen odottelun jälkeen ja poistui tuon anturin vaihtamalla, niin näköjään tästäkin.
Etulaakerit ja taka koiranluut joutunu vaihtaa, mut nuohan ny on normaalia kulumista.

Vesipumppu alko vuotamaan ihan solkenaan, et jakopäärempan joutu tekee, vaikkei edellisestä vaihdosta kuitin mukaan ollut vielä kilsat tai aika lähellekkään täyttynyt, mitään merkkiä pumpussa ei ollut.
Alapallot ei ainakaan vielä ole mulla kulunnu väljiks, joutuu vaihtaa koko tukivarren, suomessa ainakin listahinnaltaan aika arvokkaita, mut ulkomailla ihan inhimillisen hintasia.

Tosiaan konehuone on aika ahtaan olonen ensisilmäyksellä, mut aika helposti sinne sit kuitenkin pienellä purkamisella tilaa tulee. Googlella löytyy vioista korjaus vinkkejä ja juutuubista videoita miten minkäki osan saa irti.

2.7 koneessa on joo ketjujakopää, eli vesipumppu on yhteydessä öljytilaan ja pumppu kun alkaa vuotaa niin eihän sitä mistää heti huomaa, kuin siitä et motti leikkaa kiinni... Olikohan tässä vielä huohottimen tukkeutuminenkin tyyppivikana?

3.5 koneessa remmijakopää, ja vesipumppu jos alkaa vuotaa niin lorisee vaan jakopäänkopasta pihalle, eikä pääse öljytilaan. Näissä pitäis olla myös tyyppivikana et kiertokangen laakerit menee. En oo jaksannu hirveen tarkkaa selvitellä miks, liekö liian pitkät öljynvaihtovälit. Rikkinäisillä koneilla ollu näit rysyi myytävänä ihan suomessakin ja omituisen vähillä kilometreillä vielä. Tästäkin huolimatta tätä konetta pidetään parempana.

Huonoista puolista ekana tulee mieleen tuo etuveto, eihän ihmisetkään kävele käsillään... No säästyypähän renkaat kun ei tartte sladitella, eikä kehtaa polttaa kumia.
Öljynvaihtoväli on myös 5000km välein. Itteäni tuo ei ole haitannut, kun kilsoja tulee niin et öljynvaihdot ajottuu suurinpiirtei syksyyn ja kevääseen. Huonoks puoleks vois mainita ainakin alussa on aika veemäinen pyöritellä parkkiksella, takaikkunasta näkyy suurinpirtein takanaolevan auton katto ja peileistäkään ei oikein meinannu hahmottaa missäkohtaa perä on. Samaten keula on kans niin pyöree ettei sitäkään heti hahmota. Lommoista ja naarmuista päätellen ei oo joku aikasempi omistaja oppinu koskaan hahmottamaan auton ulkoreunoja...
Rengasmelu on kans aika kova, ainakin näillä hinnat alkaen gummeilla.

Muutenhan toi on ihan pirtee ja lämpiääkin nopeesti. Näin "uusista" autoista kun ei oo oikee kokemusta, niin ajolleenkin tuo on ihan kuin uutta autoa ajais.

Mitäs vielä. Sähköhimmeleistä sen verra et penkinlämmittimet ei toimi, en oo tutkinnu sen enempää et miksei. Lämmönsäätötaulussa ei pala puhaltimen namiskan kohalla valo, tuo lämmönsäätötaulu onkin tyyppivika et pitäis pimentyä joskus ihan kokonaan, tässä ei ainakaan ihan vielä. Ebayssa on ainakin korjattuja paneeleita, uusista en muista.
Takaikkunat ei toimi, lasi jämähtää tiivisteeseen kiinni, silloin 3v sitten ne putsailin ja herkistelin, mut jämähtivät taas aika nopeesti jumiin, no eipä niitä meikäläinen tartte.