Ongelmia kaasuttimen kanssa? Kysele apuja täällä..

Aloittaja HendriXXX, 01 toukokuu, 2020, 08:47

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Pidetääs näiden klassikkojen polttoainepuolen ongelmanratkonnat ja kaikenlaiset niihin liittyvät vinkit täällä.

Näiden ongelmien kans painii varmaan moni..

Kyrpov

Mä lässytän edelleen, että myy nonsenssi se ihmekaasaris veke ja hommaa helppohoitonen tilalle mihin saa osia, apua ja kokemuksia mistä vaan. Varsinkin jos omat taidot/tietämys ei ihan 10+ ole niin turha pakata autoon sellaista tekniikkaa mikä lyö sormille.



Käyntiongelmien setvimisille ja ajokauden aloituksen myöhästymiselle, katkoille tai liian aikaiselle lopetukselle ongelmien takia kannattaa myös joku arvo a.k.a hinta laskea.




Sinä vain

sössö

kaimma tonkin toimimaan saa, ajokausi on vasta alussa ja muutenki koko kesä sataa ja on paska keli eikä kokoontuakkaan saa.

jos se kerta on purettu ja katottu että siellä kaikki osat on niin järjestelmällisesti vaan sulkemaan pois vikapaikkoja jos kerta joskus tämä on toiminu (en muista). Se kiihdytyspumppun nyt ekaksi kattoo tuleeko sieltä mitään ulos kun antaa yön yli tai pari päivää seistä.

onko toi sen mallin kaasutin että voi käyttää kansi auki (niinku ford 4100)?

NonSenCe

ja on tolla vuosia ajettu tollasena "toimimattomanakin".

ei voi ajaa "kansi auki". kaikki toiminnot kun on siinä kannessa juuri. alaosassa on pelkät bensakammiot. laitoinkin sen hajotuskuvioita tuonne toisaalle jo illalla. laitanpa niitä manuaaleja ja linkkejä tänne kans siis.

rebuild:
https://static.speedwaymotors.com/pdf/4251920.pdf

manual:
https://documents.holley.com/lit701rev10.pdf

lehtijuttuja:
https://www.lowrider.com/how-to-tech/engine/1407-street-demon-carburetors/

https://www.enginelabs.com/engine-tech/fuel-cooling/tech-tuning-tips-to-get-the-most-out-of-the-street-demon-carburetor/





-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

NonSenCe

kävin tänään vähän kokeilemassa taas. polkaisin kaasua kolme kertaa, ei lähteny kiltisti vieläkään käyntiin. sahata piti. menin kaasarin ääreen ja käsin vääntelin vivustoa että näen jos kiihdytyspumppu tekisi jotain.. ja kyllähän se sitten vähän pulautti bensaa (ei siis syöksynyt suihkuna).

 kokeilin autoa uudelleen, ja lähti käyntiin. mutta ihankuin ei olisi se korotettu tyhjäkäynti lähtenyt päälle (fast idle) mutta kävi kuitenkin tyhjäkäyntiä ja tuntui reagoivan kaasuun normaalisti. joten sammutin. sitten käskinkin äidin auttamaan ja  polkemaan sitä kaasupoljinta kun itte kurkin kaasarin kurkkuun että tuleeko sitä bensaa sieltä. joop. sama pulautus bensaa tulee eli ei oo kaasupolkimen ja vaijerin liikerata ongelmakaan. kiitin avusta ja starttasin auton ja annoin vähän sen lämmetä ja kokeilin miten se tuntuisi reagoivan kaasuun. ei tuntunut kierrokset/kone kyykkäävän nyt ainakaan paikallaan ollessa. hmm..

päätin antaa sen hetken jäähtyä ja keksin muuta tekemistä: otin mitat ja katkasin sen lämppärin letkun joka tihkutti vettä, ja siivosin syksyn lehtiä pois autosta.

sitten siirsin sen kiihdytyspumpun vivuston ylimpään 1. reikään alimmasta (nopeampi/agressiivisempi ruiskaisu eli A faster discharge rate is possible if the connecting rod is relocated to hole #1. A slower discharge rate is possible using hole #3.) -jos vaikka saisi sen kaasun pulautuksen muuttumaan oikeen loiskahdukseksi tai suihkuksi.

sitten tulikin uusi puolen tunnin operaatiokatkos kun sen tangon lukitus eli hengettömän pieni c-klipsi sanoi "pinggg" mennessään hukkaan. eikä yhtään sellasta missään ittellä vaikka kävi kaikki varastot läpi. epätoivoissaan alkoi ettimään uudelleen sitä maasta ja konehuoneesta, lopulta se sitten löytyi maasta hiekalta. yllättynyt olen.

sitten alkoikin sadekuuro.. ja lopetin touhuumisen.

kohta voisi kokeilla autoa taas käyntiin ja ehkä vielä pientä koeajoakin. kokeilla onko siinä vielä se "harkinta aika" kun kaasun polkasee pohjaan vauhdista.

ja pitäisi myös löytää ehjä alipainemittari jostain, mun löytämä mittari ei näemmä toiminut enää (luulen että mulla on toinenkin olemasssa jossain) kun pitäisi säätää tai tarkistaa niitä tyhjäkäyntiseoksia vähän myös, ovat nyt tehtaan ohjeasennossa (2 kierrosta auki). olivat aiemmin (ennen purkuoperaatiota) kiinemmässä.

-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kyrpov

C klippi ensiapu on ohut kestävä rautalanka. Urassa pysyy hyvin.
Sinä vain

NonSenCe

joop. ei löytynyt tarpeeksi taipuisaa rautalankaa helposti joten laitoin juotostinalankaa siihen jo ennenkuin löytyi se kadonnut puolikuu.

editti: kävin kokeilemassa käyntiin. 4 polkaisua ja avaimesta kääntäen lähti.

eli nyt en taaskaan tiedä toimiiko se sittenkin.. vai oliko kone vaan tarpeeksi lämmin vielä että lähtisi käyntiin ilman hörppyä/kiihdytyspumpun ruiskausta.

sataa vettä niin en viitsinyt lähteä koeajolle.

huomen iltapäivällä uusi testaus sitten kun aikanaan heräilen.

-ja juu oli se taka isku venttiilikin laitettu ettei valu bensapumpulle ainakaan kaasarista takasin.-
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

Mikä tossa rebuold manuaalissa oli se pumpkohdan välys mikä kaasarin päältä katotaan jollain oikeen paksusella pötköllä, oletko sen kattonu?

NonSenCe

joo sitä ihmettelin kyllä mutta en oo vielä oikeen hahmottanut mitä kohtaa siinä pitäs mitata.. joku 4mm se tais olla.

oisikohan se sen S-lenkin alta mitattava vapaa tila mikä pitäs katsoa?
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

ilmeisesti se s lenkin alla oleva tila, niin tosta itse ymmärsin. Siinä S-lenkissä kai on joku välys kun se ilmeisesti kiskoo sitä pumppua ylöspäin?

jos välystä on liikaa se pumppu ei liiku heti ja ei pumppaa, näin asian tuntematta tai edes näkemättä kaasaria ajattelisin.

NonSenCe

joo. sitä lenkin alapuolelta epäilen sen mittauskohdan epäilen kans olevan.

outoo että se välyksen säätö on rautalangan taivuttaminen. sen olis kai voinut vähän viksummaksi kehitellä.

 ja vivusto painaa sitä pumppua ja slenkkiä alaspäin.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

sössö

Onhan quadrajetissäkin se taaemman alip. kellon säätö taivuttamalla tankoa. Ehkä idiksenä on se että sitä ei tartte säätää kun kerran niin siinä pysyy. Tehdaskin toki voisi tämän säädön tehdä.

Tjaah, katoin jonkun videon ja alaspäinhän se sitä työntää. En kyl osaa sanoa äkkiä mitä se välys tekee jos sitä on liikaa/liian vähän mutta ohjearvoon se kai kannattaa säätää.

NonSenCe

tän päivän testi, 5 polkaisua ja avaimesta, hörähti ei käynnistynyt. 3 polkaisua ja avainta. lähti käyntiin. eli paljon. paljon parempi kuin aiemmin. ei tarvinnut antaa apuryyppyä kaasarin kurkusta eikä sahata pitkään käyntiin. tuollaisen kanssa voi jo elääkin.)

lyhyiden ajeluiden perusteella (motonettiin ja shellille eli noin 10km) kaasari tuntuisi kyllä toimivan vähän paremmin kuin ennen. vieläkin vähän harkitsee kiihdytyksessä (vähemmän kuin aiemmin, ehkä se säätötangon siirto eri paikkaan auttoi jo hieman.)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Camino79

Eli laihalleen vetää polkaistaessa. Kokeile piruttas sitä tyhjäkäyntiseoksen rikastamista koska uskoisin että kyllä se tossakin vaikuttaa aika pitkälle kierroksille niinkuin edelissäkin   :D  jos se auttaa oireeseen niin sit vaikka pykälän isompaa ensiösuutinta tai jos sitä kiiharia on saatavilla isommalla suuttimella tai muuten säädettävissä ni sieltä apuja  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

NonSenCe

se ei tojmi. kiihdytyspumputin ei pumputa kunnolla vieläkään. pulpauttelee vaan joskus edelleen.. ei joka kerta. eikä oikeestaan kunnolla silloinkaan.

eli uudelleen purku ja kasaus edessä.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-