Kytkinasetelman sopivuus?

Aloittaja Toyopet, 13 helmikuu, 2024, 21:48

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Ei ollut ihan bolt on:
Lainaus käyttäjältä: LowCrow - 13 helmikuu, 2024, 20:54Rupesin nyt kasailemaan tuohon tekniikkapakettia loppuun, mutta loppui sekin ilo äkkiä, kytkinkoppa kävi hyvin paikalleen, silmälaakerin laitoin, vauhtipyöränkin pistin paikoilleen ja sitten tulikin mutta, asetelma olikin vetävä, mutta toyotassahan kytkinhaarukka onkin työntävä ja aika värkkääminen olisi saada tehtyä tuosta toisin päin pelaava.
Mitenköhän sitten on, että käykö tuohon lt:n vauhtipyörään vanhemman asetema mikä olisi työntävä? 🤔


https://photos.app.goo.gl/oUBX9CaPH5NuazeP9

Osaako @Mudracer kertoa?

Tuolla varsinainen keskustelu aiheesta: https://kellari.vip/index.php?topic=3541.30
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Olen koittanu pitää näppini visusti irki näistä joissa öölin joutuu vatkaamaan käsin sekaisin.
Tohon vauhtipyörään sopii tietenkin "normi" asetelma ja saattais looraan sopia sellainen painelaakeri jossa sylkky ympärillä?
X

Mudracer

Siis tällaista saapin hässäkkää tarkoitin. Tiedän yhden vehjeksen jossa tollasella korvattu mekaaninen vipstaaki.
X

LowCrow

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 helmikuu, 2024, 20:51Siis tällaista saapin hässäkkää tarkoitin. Tiedän yhden vehjeksen jossa tollasella korvattu mekaaninen vipstaaki.



Joo, tuommonen systeemi on tiedossa, tuossa vaan on/oli ongelmana se että on vetävä astelma minkä kanssa tuommoinen ei pelaa, mutta nyt saattaa olla siihenkin ongelmaan ratkaisu.
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth

Mudracer

X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 14 helmikuu, 2024, 12:26Tohon vauhtipyörään sopii tietenkin "normi" asetelma

Joo, se perinteinen asetelma käy vauhtipyörään varmastikin mutta tuo vauhtipyörä on sitä perinnemallin vauhtista 1,5-2cm korkeampi ja sitten se asetelma on ainakin saman verran korkeampi, niin käytännössä tässä tapauksessa tila loppuu kesken. Amerikan Joet vähän jossain keskusteluissa viittasivat tähän mahdollisuuteen mutta sotkivat siihen keskusteluun kaksoismassapyörät mukaan.

Mutta asia ratkesi @Gary Grand luona käynnin jälkeen, kun mukaan tarttui 168-hampainen vauhtipyörä ja asetelma.

Muoks. Katselin jostain, niin noita lt vauhtiksia on kaiketi flat type ja sitten tuommoinen vakio, korkea.
Olisi siis pitänyt olla se flat mutta tuo oli vakio.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39