Pyöräkaivinkoneen hankintaa

Aloittaja Poweri, 01 toukokuu, 2020, 04:47

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 07 toukokuu, 2020, 18:21

Otin kuvan siitä öljykanava nivelestä  ;D  sillon kun se ajomoottori vaihdettiin, vanhassa ajomoottorissa oli laipalla letkut, uudessa taas kierre letkulle niin joutu tuosta ottaa letkut irti. 4 kpl isoja letkuja ja 2 kpl onkohan ne jotain vuotolinjan letkuja?

Tuo siis keskellä konetta, ylävaunussa kiinni noilla neljällä pultilla.
Ahaa, alkaa selkitymään jossain määrin. Näyttää tulevan myös akseli suoraan läpi johonkin tarkotukseen..? Tornin pyöritykseen..?
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 toukokuu, 2020, 18:01Hydraulimoottori tossa jakoaskissa näyttäs olevan kii. Kai ne linjat tulee sieltä koneesta sen pyörivän osan keskellä olevaa öljykanavaa pitkin. Sellanen o-rengashässäkkä joka sallii pyörimisen.
Joo, ja tuon tyyppinen ajomoottoripaketti ei nyt ainakaan näytä siltä mistä ne deeren pojat puhui, että vaihteisto pinjoneineen on kiinni akselissa missä on sit lautaspyörä, ja jos siitä joutuu säätään laakerit ja hammaskosketukset, se on kamala savotta.
Itse asiassa tuo aiempi pillari vaikuttaa sellaiselta, deeren pojat sanoikin että vanhemmat (mihin asti?) pillarit on sellasii.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Tän näkösiä oli ååkkerin alla:






Sen kummemmin mitään en niistä tiedä.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 19:06Tän näkösiä oli ååkkerin alla:






Sen kummemmin mitään en niistä tiedä.
aika jännä! Tossakin nyt näyttäis että ajomoottori/vaihteisto (jos edes on muuta kuin yksi nopeus?) on koneen keskellä ja ihan erillään akseleista, mitkä simppelin näköset.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Hullu-Jussi

Yleisempi tapa näissä pyöräkoneissa taitaa olla, että vaihteisto-ajomoottori on alavaunun keskellä. Simppeli ja ihan järkevä rakenne.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Hullu-Jussi - 07 toukokuu, 2020, 19:26Yleisempi tapa näissä pyöräkoneissa taitaa olla, että vaihteisto-ajomoottori on alavaunun keskellä. Simppeli ja ihan järkevä rakenne.
Tähän asti katsellu enimmäkseen Deeren ja Pillarin vanhempia koneita niin tuo akselissa kiinni oleva vaihteisto on ollut ihan normi mitä niitä nyt on kuvissa näkynyt.

Hyundait ja Doosanit on harvinaisempia, ja esim ååkkereita ei ole yhtään.

Miten lie tuo ekan postauksen volvon laita, siitäkään ei ollut alustan kuvia. Pitää kaivella.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 toukokuu, 2020, 18:58Ahaa, alkaa selkitymään jossain määrin. Näyttää tulevan myös akseli suoraan läpi johonkin tarkotukseen..? Tornin pyöritykseen..?

Pahimmoikseen ahdas paikka oli kuvata, mutta tuo keskellä ja alhaalla oleva tanko on se vuotolinja, siellä alapäässä on T-kappale, siitä lähtee letkut ajomoottoreille, ei vaan näykkään kuvassa
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 07 toukokuu, 2020, 20:07Pahimmoikseen ahdas paikka oli kuvata, mutta tuo keskellä ja alhaalla oleva tanko on se vuotolinja, siellä alapäässä on T-kappale, siitä lähtee letkut ajomoottoreille, ei vaan näykkään kuvassa
okei!
Homma hahmottunut jo ihan eri tavalla.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 toukokuu, 2020, 19:17aika jännä! Tossakin nyt näyttäis että ajomoottori/vaihteisto (jos edes on muuta kuin yksi nopeus?) on koneen keskellä ja ihan erillään akseleista, mitkä simppelin näköset.
joo keskellä se moottori taitaa olla kun kävin vielä kattomassa



Vaikuttaa joo aika silmppeliltä tapaukselta. Muistaakseni ei ole kuin yksi nopeus.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 03 toukokuu, 2020, 19:05juu raudalle on aina tarvetta. Luulin tosiaan vanhempia telakoneita kalliiksi ylläpitää, lähinnä juuri alustan takia, siinä kun menee aina telat ja rattaat sun muut rullat uusiksi. Tässä meidän pihalla tehtiin yksi telaremppa. Pienen urakan päätteeksi kaveri pyysi että saako jättää koneen pihaan rempattavaksi niin että se voi siitä mennä sitten suoraan seuraavalle työmaalle. Sanoin että be my guest ja katselin sitten kun eri ukkoa kävi pillien ja rälläköiden kanssa. Hintaa sille tuli kuulemma $40000. Mutta kyllä siihen tulikin pirusti uutta rautaa, ja loppujen lopuksi aika simppeliä, melkeen itse tekee jos haluaa, ja niidenkin osien kulumista voi tarkkailla ja kunnon näkee heti päältä päin.

Tuleehan käytettyyn koneeseen aina jotain, jos ei muuta niin sylintereitä, tappeja ja letkuja yms. Jopa vaihtokone ei ole katastrofaalisen kallis, mutta yks $55000 peräremppaan ei kerta kaikkiaan ole ok.

Valmistusmaat on omankin huomion mukaan aivan mitä sattuu. Täälläkin myytäviä Pillarin koneita on tehty belgiassa, ranskassa ja ties missä.

Kaukoidän kone kelpaa mulle kyllä täysin, esim Hyundai-Robex tai Doosan tms, kunhan tekniikassa ei ole mitään tollasia älyttömyyksiä.
tota oliko toi peräremppa töineen päivineen vai pelkät osat 55000 taalaa?

Ilmeisesti purkuromujakaan ei ole

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 22:28tota oliko toi peräremppa töineen päivineen vai pelkät osat 55000 taalaa?

Ilmeisesti purkuromujakaan ei ole
Töineen se oli, ja sain käsityksen että työt siinä lähinnä maksoikin shimmauksineen.

Toi ååkkeri kyllä vaikuttaa ihanan yksinkertaiselta. Ja tosi helpolta päästä käsiksi.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Katselin lisää, 2009 Hyundai 140w on keskimoottorilla









Kun taas uudempikin eli 2017 pillari on ZFän keksinnöllä. Ei tosiaan houkuttele tuo moottoriperä tyyppinen ratkaisu.







Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 toukokuu, 2020, 23:32Töineen se oli, ja sain käsityksen että työt siinä lähinnä maksoikin shimmauksineen.

Toi ååkkeri kyllä vaikuttaa ihanan yksinkertaiselta. Ja tosi helpolta päästä käsiksi.
oho, no aika paljon työtunteja menee. paljonko suunnilleen maksaa yksi työtunti tollasessa deere myymälässä?

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 toukokuu, 2020, 23:43Katselin lisää, 2009 Hyundai 140w on keskimoottorilla









Kun taas uudempikin eli 2017 pillari on ZFän keksinnöllä. Ei tosiaan houkuttele tuo moottoriperä tyyppinen ratkaisu.








hyndai vaikuttaa kyl mukavammalta kun kaikki on erikseen. ei tartte mitään valtavia möhkäleitä irrotella jos tarttee tosiaan vaan päästä siihen moottoriin käsiksi

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 toukokuu, 2020, 23:57oho, no aika paljon työtunteja menee. paljonko suunnilleen maksaa yksi työtunti tollasessa deere myymälässä?
jaa a pitääkin kysyä, veikkaan 150-200 tunti
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!