Telakaivinkoneen kanssa elämisestä

Aloittaja Gary Grand, 03 heinäkuu, 2020, 09:08

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 tammikuu, 2021, 15:00Tohon suuntaan haljenneena pelottas kattoo, mitä sisällä on tapahtunu...
Paljon rumempaakin jälkeä saa jo yhdellä irronneella M20x70 ruuvilla tuollasessa planeettavaihteessa.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 tammikuu, 2021, 15:00Tohon suuntaan haljenneena pelottas kattoo, mitä sisällä on tapahtunu...

Kukkuluuruu



Aika tasaraha ;D

Zuinula

Ei vaan lakkaa hämmästyttämästä ulkolaisten firmojen palveluhalukkuus ihan sähköpostitse. Nyt käyn kirjeenvaihtoa puolaan kun myyjän mielestä perusrahti 80€ on liian kallis tuolle ajomoottorille ja hän selvittelee halvempaa vaihtoehtoa ja ihan omasta ehdotuksestaan :o

Therealsamppa



Whatsappiin tuommoinen kuva tipahti  ;D 

Sitten moottori vielä kerran lattialle ja vauhtipyörä kiinni ja kone takaisin paikoilleen
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

palontie

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 18 tammikuu, 2021, 17:24Ei vaan lakkaa hämmästyttämästä ulkolaisten firmojen palveluhalukkuus ihan sähköpostitse. Nyt käyn kirjeenvaihtoa puolaan kun myyjän mielestä perusrahti 80€ on liian kallis tuolle ajomoottorille ja hän selvittelee halvempaa vaihtoehtoa ja ihan omasta ehdotuksestaan :o


Ne on ottanut oppia varmaankin Suomalaisista firmoista.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 18 tammikuu, 2021, 17:24Ei vaan lakkaa hämmästyttämästä ulkolaisten firmojen palveluhalukkuus ihan sähköpostitse. Nyt käyn kirjeenvaihtoa puolaan kun myyjän mielestä perusrahti 80€ on liian kallis tuolle ajomoottorille ja hän selvittelee halvempaa vaihtoehtoa ja ihan omasta ehdotuksestaan :o


Ne on ottanut oppia varmaankin Suomalaisita firmoista.
Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 19 tammikuu, 2021, 10:01

Whatsappiin tuommoinen kuva tipahti  ;D 

Sitten moottori vielä kerran lattialle ja vauhtipyörä kiinni ja kone takaisin paikoilleen

Mä luulin että rupeet tuunaamaan ja spaisserit oot hankkinut.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 21 tammikuu, 2021, 19:27Ne on ottanut oppia varmaankin Suomalaisita firmoista.
Mä luulin että rupeet tuunaamaan ja spaisserit oot hankkinut.

Ois kyllä kometa kun levittäis speisereillä Åken alustaa vaikka 50mm puolelleen! 8)
Alkais tela näkyä ylävaunun alta!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Therealsamppa

No joo, nyt on Åkermannissa moottori lopullisesti paikoillaan, vetolevy onnistui kaikinpuolin täydellisesti, tai joku mittavirhe porausvaiheessa niin kaksi ylimääräistä reikää tuli sisäkehään  ;D 

Niitä vaimenninkumeja tosiaan tilasin Lassas Oyltä, aika suolaisen hintasia, 13€+ alv/kpl ja kymmenen menee  :shitfan:

Tänään moottorin siis nostin paikoilleen raktorilla, yllättävän helposti sai menemään, siihen hydraulipumpun huulille nostin, ja sitten rattia käänsi niin liikkui riittävästi poikittain että sai pumppupaketin kiinni moottorin perään.

Pakoputken hitsailin loppuun.

Esiohjauspumpusta joutui kääntää imuputken lähdön hyttiä kohden osoittamaan että sopi olemaan.

Polttoaineen paluupuolelle joutuu hakea sopivan banjoliittimen, 8mm putkella oli uudessa koneessa ja vanhat linjat 10mm.

Tässä uudessa koneessa on turbo koneen takapäässä, ja imusarjan lähtö osoitti eteenpäin kun cooleri ollut autossa. Tähän ei cooleria tule, huomasin että imusarjan pystyy kääntää toisin päin, niin tarvii olla vain lyhyt ahtoputki.

On vain se öljynsuodatin bropleema vielä, on niin lähellä kaivinkoneessa oleva moottorin korvake, ettei alkuperäinen suodatin sovi olemaan. Toinen sopisi olemaan alkuperäinen. Tilasin siihen eilen autodocilta suodattimen, toivotaan että on oikealla kierteellä. Jos ei, täytyy sitten leikata pikku pala pois siitä korvakkeesta mutta sitä ei mielellään tekis  ;D 

Jospa ens viikolla sais savut koneesta  ;D







Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 22 tammikuu, 2021, 01:44No joo, nyt on Åkermannissa moottori lopullisesti paikoillaan, vetolevy onnistui kaikinpuolin täydellisesti, tai joku mittavirhe porausvaiheessa niin kaksi ylimääräistä reikää tuli sisäkehään  ;D 

Niitä vaimenninkumeja tosiaan tilasin Lassas Oyltä, aika suolaisen hintasia, 13€+ alv/kpl ja kymmenen menee  :shitfan:

Tänään moottorin siis nostin paikoilleen raktorilla, yllättävän helposti sai menemään, siihen hydraulipumpun huulille nostin, ja sitten rattia käänsi niin liikkui riittävästi poikittain että sai pumppupaketin kiinni moottorin perään.

Pakoputken hitsailin loppuun.

Esiohjauspumpusta joutui kääntää imuputken lähdön hyttiä kohden osoittamaan että sopi olemaan.

Polttoaineen paluupuolelle joutuu hakea sopivan banjoliittimen, 8mm putkella oli uudessa koneessa ja vanhat linjat 10mm.

Tässä uudessa koneessa on turbo koneen takapäässä, ja imusarjan lähtö osoitti eteenpäin kun cooleri ollut autossa. Tähän ei cooleria tule, huomasin että imusarjan pystyy kääntää toisin päin, niin tarvii olla vain lyhyt ahtoputki.

On vain se öljynsuodatin bropleema vielä, on niin lähellä kaivinkoneessa oleva moottorin korvake, ettei alkuperäinen suodatin sovi olemaan. Toinen sopisi olemaan alkuperäinen. Tilasin siihen eilen autodocilta suodattimen, toivotaan että on oikealla kierteellä. Jos ei, täytyy sitten leikata pikku pala pois siitä korvakkeesta mutta sitä ei mielellään tekis  ;D 

Jospa ens viikolla sais savut koneesta  ;D








Ei mitään ihan pikkunäpertelyä ole ollut tämä projekti. Suodattimen kanssa tuli mieleen että irtojalallahan sen sais minne vaan. Joku adapteri suodattimen paikalle pitäs tietysti taas säveltää.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 22 tammikuu, 2021, 03:35Ei mitään ihan pikkunäpertelyä ole ollut tämä projekti. Suodattimen kanssa tuli mieleen että irtojalallahan sen sais minne vaan. Joku adapteri suodattimen paikalle pitäs tietysti taas säveltää.

Joo se olis tavallaan helppo ratkaisu ollut. Tykkään vain kun tuossa alkuperäisessä jalassa on kaksi suodatinta, ja siinä samassa on öljyn jäähdytys, jäähdytinneste kiertää jalan läpi.

Tympeä kun noin erikoisilla jenkoilla oli suodattimet  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 22 tammikuu, 2021, 10:26Tympeä kun noin erikoisilla jenkoilla oli suodattimet  ;D
Pystyskö sen kierreosan vaihtamaan kumpaanki samanlaisen, sais samat suodattimet
ovat monessa "irtonaisia" vaidettavissa
jos tiivistepinta on samankokoinen

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 22 tammikuu, 2021, 13:48Pystyskö sen kierreosan vaihtamaan kumpaanki samanlaisen, sais samat suodattimet
ovat monessa "irtonaisia" vaidettavissa
jos tiivistepinta on samankokoinen

Joo tiivistepinnat samanlaisia on, katsovinani olin että olis suoraan koneistettu jalkaan jenka, mutta täytyypä se vielä tarkistaa  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Harri S

Kyllä on mukava tekemisen meininki tässä ketjussa. :+1:
Päätoiminen harrastaja

1purehell

Välihuutona laitan jokusen vuoden takaisen kuvan mun piharempassa käytetyistä koneista. Hyvät koneet, ei siinä mitään. Väliin olis tarvinnyt vielä yhden keskikokoisen...  ::)

Caprice oli muuten valtioneuvoston entinen.

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Therealsamppa

https://photos.app.goo.gl/TmFMixxQxvixRQQs8

Se käy sittenkin  ;D  Mukavan pehmeät äänet mutta turbon soundi kuuluu kuitenkin läpi  ;D

Tympeä pitkää päivää kaivella jos kauhea meteli lähtee moottorista.

Järkeilin ne jäähdytinneste linjat, että siinä on nyt vapaakierto vaikka termostaatti on kiinni. Tein vesipumppuun alavesiletkun lähdön, siihen sai paisuntasäiliölle ja lämmityslaitteelle lähdöt. Niin ja sille vapaakierrolle.

Huomenna vielä ylävesiletkun modaus niin saa jäähdytin nesteet laskea sisään  ;D
Pulling out is always the hardest one, isn't it?