Minarelli P6R

Aloittaja Harri S, 09 tammikuu, 2024, 17:00

« edellinen - seuraava »

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

Tänään putsasin loput osat eli takahaarukan ja jalkatappien rungot.
Samassa määrin ruostetta ja maalia joten aika nopea juttu.





Sitten puolihimmeää mustaa pintaan ja kun keli aurinkoinen ja plusasteilla, niin maali kuivuu nopeasti.



Katoin että aika hyvin on keulaa ja alumiinivannetta yms. tarjolla kun harrastuneisuus on Italiassa sangen laajaa näissä "tubone" mallisissa.

Koesovitin moottoria runkoon ja sopihan se.

Päätoiminen harrastaja

rb

Nii.... Ne vanteet pitää olla just noi?

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 31 tammikuu, 2024, 14:58
Jossain nyky Derpissä ois aika lähellä..



Ja niitä vois olla  https://www.purkuosat.net/

palontie

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 31 tammikuu, 2024, 14:58

Etuna tässä LEM mopossa on muihin vastaaviin runkoihin verrattuna moottorin alapuolelle tuleva kehtoputki joka tulee moottorin etukiinnikkeeseen ja siihen tulee kiinni myös jalkatapit. Rakenne tukevoittaa moottorin kiinnitystä mikä on suotavaa varsinkin jos tehot on tarkoitus kymmenkertaistaa alkuperäiseen 1,5 hevosvoimaan nähden.
Pääosin näissä on ollut Morinin moottorit mutta kaikenlaista mm. vaakasylinteristäkin on ollut saatavilla.

Tänään otin sateiden tauottua rungon käsittelyyn.
Hyvin oli yön aikana öljyliisterit lionneet ja kippasin tankista ruskeat rasvamönjät pois ja poistin rungosta kaikki maalit ja ruosteet budjettityyliin sopien, eli käsipelillä. Tuossa oli lopulta aika paljon kaikenlaista koloa, hitsisaumaa ja sopukkaa mutta aika helposti se lopulta putsaantui.







Rasvanpoistopesun jälkeen ruuttasin runkoon useamman kerroksen puolihimmeää mustaa maalia ettei ota heti ruostetta itseensä.



Toi on itseasiassa hemmetin kivan näköinen mopo.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 01 helmikuu, 2024, 15:35Toi on itseasiassa hemmetin kivan näköinen mopo.
Vielä nappulakumit, niin aijai.. :drool:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

palontie

Tämmönen kone pitäis saada pappatunturiin.
Eniten vituttaa kaikki.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 helmikuu, 2024, 18:07Tämmönen kone pitäis saada pappatunturiin.
Ei ois ihan pakko kokoajan täysillä päästää semmoisella helistimellä.  :))
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

palontie

Tänään kävi päivällä tämä mielessä,ja hiukan ehostelisi pappista lisää levyjarrut, nappularenkaat ym..
Eniten vituttaa kaikki.

Springer

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 helmikuu, 2024, 18:21Tänään kävi päivällä tämä mielessä,ja hiukan ehostelisi pappista lisää levyjarrut, nappularenkaat ym..
No, minä kun olen tekemässä yhtä museorekisterikuntoon :o

palontie

Mä sain idiksen kun katsoin entisöityä pappista.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 helmikuu, 2024, 18:07Tämmönen kone pitäis saada pappatunturiin.
Mä olen kirkuvia kakstahteja huudatellut jo sen verran, että iskisin kiinni tuollasen kiinanmankin nelarin heti kun vanha raato käsiin osuisi. :P
Tuntuu noita rojektiileja vaan olevan enemmän kuin aikaa.. :o
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jarona

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 helmikuu, 2024, 18:07Tämmönen kone pitäis saada pappatunturiin.
Mulla oli Raisussa Minarelli ja saakeli jatkuvasti karstapiikki. :(
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jarona

Lainaus käyttäjältä: palontie - 16 helmikuu, 2024, 18:21Tänään kävi päivällä tämä mielessä,ja hiukan ehostelisi pappista lisää levyjarrut, nappularenkaat ym..
Mulla kävi tiistaina mielessä että mitähän eräälle kauniille Tarjalle kuuluu, tänään hän kassajonossa tervehti samanlalailla hymyillen kuin joskus silloin aiemminkin. :)
Luulen sinun mielesi toteutumisen toteutuvan ehkä hitaammin. :(
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Harri S

Pietään ne ihastumis- ja pillujutut toisaalla. Vaikka ne muksut on ihan mukavia niin tekotapa ilettää.

Tänään hain Riksusta aarteita eli P4E koneen alakerran josta sain kytkinpuolelle tarvittavat hilut käynnistyspolkimen rattaita lukuunottamatta.



Purin osakasasta tarvitsemani osat erilleen, pesin ja kuivasin ne sovitusta varten.





Enää 23 hampainen startin ratas räikkineen ja jousineen puuttuu. Eli kuvassa ympyröidyt osat (josko jollakin olis sellaset myytävänä) ja tietty se käynnistyspoljinkin.

Päätoiminen harrastaja

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 25 helmikuu, 2024, 19:39Pietään ne ihastumis- ja pillujutut toisaalla. Vaikka ne muksut on ihan mukavia niin tekotapa ilettää.
:rotfl:  :rotfl:

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 25 helmikuu, 2024, 19:39Enää 23 hampainen startin ratas räikkineen ja jousineen puuttuu. Eli kuvassa ympyröidyt osat (josko jollakin olis sellaset myytävänä) ja tietty se käynnistyspoljinkin.


Ootko Vemppa-foorumilla?
Sieltä melko varmaan moiset löytyy ja projektista kuultuaan voisi joku myydä jopa edukkaasti.. 8)

Siis https://www.vmpk.fi/forum/index.php
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement