Minarelli P6R

Aloittaja Harri S, 09 tammikuu, 2024, 17:00

« edellinen - seuraava »

Harri S

Löysin huutonetista parilla kympillä kasan pultteja, käynnistimen osat sekä magneeton kopan. Osat saapui tänään. Myös spesiaali tankinkorkki löytyi Italiasta ja se saapui viime viikolla. Hankalaksi etsinnän teki pieni 45mm kiinnitysrengas.



Osia odotellessa pesin ja kasasin myös tuon kytkinosien luovuttajana toimineen P4E moottorin vaihteiston, vaihdevivuston, kampiakselin ja keskikopat jotta pikkuosat ei katoa. Siitä saa laakeroimalla ihan kelpo koneen johonkin tulevaisuuden projektiin.



Joten laitoin käynnistimen osat paikalleen ja suljin kopat.







Lisäksi sain tuosta oikeanlaiset kuusiokoloruuvit tähän P6 moottoriin ja varaosaksi erilaisia vaihteiston ja kampuran erikoismuttereita vaikkapa tuohon P4 moottoriin.
P6 alakerta on nyt magneettoa ja öljykorkkia lukuunottamatta täydellinen ja siinä on nyt samalla myös uuden mallin halkaisijaltaan suurempi kytkin joka toivottavasti sietää paremmin tehojen monikertaistumista.

Minarelli P6 ja P4 moottoreiden kokoero havainnollistuu hyvin kun laittaa lohkot rinnakkain. Molemmat P6 lohkonpuoliskot on reilusti leveämpiä.

Päätoiminen harrastaja

Harri S

Lenssu vaivaa niin siirryin sisätiloihin värkkäämään. Ostin viime viikolla yhden edukkaan Raisun koneenraadon lisää koska siinä oli paikallaan mm. Ducatin sähköt, öljykorkki ja vaihdepoljin ehjine vaihdeakseleineen.



Nyppäsin tarvittavat osat irti ja purin sekä putsasin syttäosat ja putsin jälkeen kasasin paikalleen ja juottelin johdot kiinni.





Päätoiminen harrastaja

Peto

Laittelin joskus Raisun Ducati sähköpään piikin CR Hondaan. Ainoa ongelma oli, että vauhtipyörä niitit petti, kun kone kiersi sen 12000rpm. Sitten vaihdettiin teräsniitteihin ja se kesti kauden loppuun. Seuraava kautena ajonkin jo puolikkaalla.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Peto - 15 huhtikuu, 2024, 19:03Laittelin joskus Raisun Ducati sähköpään piikin CR Hondaan. Ainoa ongelma oli, että vauhtipyörä niitit petti, kun kone kiersi sen 12000rpm. Sitten vaihdettiin teräsniitteihin ja se kesti kauden loppuun. Seuraava kautena ajonkin jo puolikkaalla.
Hyvin nuo Raisussa pelas vaikka kierroksia oli reilumminkin.. ::)
Katkojankärkien "leijuminen" rajoitti kierrokset kiertävämmissä Riesoissa.

Jäykempiä kuin vakion kärkien jousia oli jossain kärjissä, muttei enää muista missä.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Peto

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 16 huhtikuu, 2024, 11:45Hyvin nuo Raisussa pelas vaikka kierroksia oli reilumminkin.. ::)
Katkojankärkien "leijuminen" rajoitti kierrokset kiertävämmissä Riesoissa.

Jäykempiä kuin vakion kärkien jousia oli jossain kärjissä, muttei enää muista missä.
Niin siis pitää tarkentaa sen verran vielä, että se oli mopo-sportin aikanaan myymä kärjetön setti, ei orggis kärjellinen.