Ruma® Jeeppi

Aloittaja Gary Grand, 10 marraskuu, 2020, 18:49

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Ketjun alkuun pieni varoitus lukijalle..



Laitetaas Jeepulan lähtötilanteesta muutama rivi ja kuva. 8)

Kuvan kaunis Jeep Cherokee 1975!

Edestä:



Takaa:



Nuo pizzaleikkurit siinä oli alla ostaessa ja heitin siihen samantien vähän istuvammat 33x12.5-kumit:



Mersun OM603/722.4 meni paikalleen toissa keväänä.
Nuo saavat etsiä uuden kodin..

Ja sisältä..



Tyhjensin kopista sisältä puolisen tuntia kaikenlaista sinne parin vuoden aikana kertynyttä tavaraa. Muutama syyläri, 2.5" tuplaputket, Capricen etupenkit, ym.
Vieläkin siellä muutama kikkare on, mutta sekaan jo mahtuu. ::)

Korinkorotus lähtee.. ::)
Korotus ei muutenkaan tässä laitteessa tule näyttelemään kovin suurta osaa.. :)) Tehonkorotus ehkä ja lattian korotus, mutta kaikki muu taitaa laskeutua alemmalle tasolle.

Niinkuin tuolla perversioissa kirjoittelinkin..
Jousituksesta kaikki alas mitä pystyy, kattoa chopataan maksimi ja loppu madallus tulee lattian nostamisesta suhteessa koriin.

Jos etuakseli tulee liian lähelle konetta, niin siirretään konetta taaksepäin tarvittava määrä.. >:D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Suttasin vähän mittakuvaa.. ;D



Originaali:



Aikalailla saa koria kötöstää ennenkuin alkaa miellyttää silmää.. :P
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Ahh.. :pckahvi:  :oushit:
Alkaa olla jo vähän.. :P
.
.
.
Niin, tiedättehän, se tunne kun:

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX


Gary Grand

Illan päätteeksi kävin ottamassa muutama kuvan hiomattomasta timantista..

Takalokari



Takajalkatila/taka"ovi"



Karpaasitunneli/tulipelti sisältä



Tulipeltiä ulkoapäin



Nykyinen keularatkaisu..



Pikkusen syyhyää kynnet päästä tota silpomaan!
Kerrankin saa toteuttaa itseään oikeen vapaalla kädellä. :mosh:

Ja ton aihion parasta antia jo pilatun ulkonäön kanssa on täydellinen ruosteettomuus. 8)  Paikan paikkaa ei tarvii kanttihaperon takia tehdä. :mosh:

Miltäs tuntuu @Therealsamppa ? Tuliko valittua oikea Jeeppi? :))
Sä joudut pussihousut jalassa ruostepaikkoja mittailemaan.. Vähän käy sääliksi. :-[  ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 marraskuu, 2020, 20:57Miltäs tuntuu @Therealsamppa ? Tuliko valittua oikea Jeeppi? :))
Sä joudut pussihousut jalassa ruostepaikkoja mittailemaan.. Vähän käy sääliksi. :-[  ::)

Kyllä sitä ruostepölyä niellessä miettii että eikö sitä ihminen tosiaankaan muuta voisi harrastaa  ;D  Mutta kohta iloksi muuttuu kun saa kirkasta peltiä ruveta liimailemaan  8)
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 12 marraskuu, 2020, 21:01;D  Mutta kohta iloksi muuttuu kun saa kirkasta peltiä ruveta liimailemaan  8)
Tää on kyllä kuin auringonpaiste! 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 12 marraskuu, 2020, 21:01Kyllä sitä ruostepölyä niellessä miettii että eikö sitä ihminen tosiaankaan muuta voisi harrastaa  ;D  Mutta kohta iloksi muuttuu kun saa kirkasta peltiä ruveta liimailemaan  8)
Kyllä siinä kohassa aina helpottaa selvästi. Paitti sit ku huomaa, ettei kaivanu vieläkään tarpeeks pitkälle, ja pala on jo leikattu.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 marraskuu, 2020, 04:26Kyllä siinä kohassa aina helpottaa selvästi. Paitti sit ku huomaa, ettei kaivanu vieläkään tarpeeks pitkälle, ja pala on jo leikattu.
Jussi prkle..
Älä tuu himmentämään meidän iloa.. :))  :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

manha

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 marraskuu, 2020, 14:15Suttasin vähän mittakuvaa.. ;D



Originaali:



Aikalailla saa koria kötöstää ennenkuin alkaa miellyttää silmää.. :P


Näiden fuusio.

+
Ajettavaksihan ne on tehty !!

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: manha - 13 marraskuu, 2020, 08:34Näiden fuusio.

+
Aika pitkälti.. 8)
Mulla vaan tulee 30 senttiä peräpäästä lyhennetty delivery ja keulan suhteen visiot pyörii vielä aika villisti päässä. ::)

Maalipinta(jos sitä tulee..) ei ole kiiltävä.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

@juhapih  tuolla AMCCF:n foorumilla jo linkkasikin tän:

Lainaus käyttäjältä: 78677A7362120 link=1605008198/15#15 date=1605191510Viime syksynä oli Lahden Jenkkiautonäyttelyssä se Jannes Garagen Jeeppi.... olisiko esikuvana?

https://photos.app.goo.gl/H9jbCiLQoA5j5SgXA

tuolla kuvia...

Jostain syystä kyseinen laite on jäänyt multa täysin näkemättä/huomaamatta missään medioissa. :o

Joka tapauksessa jotain samaa noissa tulee olemaan kun samanlaisesta kopasta on liikkeelle lähdetty. ..ja paljon ihan muuta. Alustan korkeus näyttää jo oikein hyvältä. Tossa tosin ilmakassit, niin voi nousta ajoasennossa jonkun verran.

Muutosta takavetoiseksi en oikein ymmärrä, kun mun mielikuvissa neliveto on SE juttu joka erottaa rakennelman kaikista muista vastaavista madalletuista käkkylöistä.  >:D

Tuo väkisin "patinoitu" pinta ei sovi omaan silmään ollenkaan.  ???  Mieluummin vaikka saattohoitovärillä..
Isot, kiiltävät vanteetkaan ei mun mielestä tuohon koslaan sovi. Nekin voisi olla isot, mutta kopan kanssa samaan kuosiin hierotut peltivanteet..  >:D
Vielä parempi, jos ei olisi turhan isot, mutta kumia olisi tien ja vanteen välissä enemmän.. :P
Katon jättäminen orkkiskorkeuteen tuntuu vaivaavan kaikkia "slammed" Jeeppi-rakennelmia. Ei sovi mun silmään..

Mutta hyvä on, että näistäkin rakennetaan oikeasti erilaisia!  8)
Makuja on monia ja mulla on paras!  8)

..minulle..  >:D
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Tuossa taas yksi esimerkki:



Olikin vähän samaa näköä kuin Sampalle myymässäni Wagossa. :o
Hintaa vaan vähän enemmän:
http://www.jeepwagoneerforsale.com/bagged-1978-rat-rod-chesapeake-va/

No, tässä olikin vaihdettu alle S10 runko, ym. tyhmää..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 13 marraskuu, 2020, 08:48@juhapih  tuolla AMCCF:n foorumilla jo linkkasikin tän:

Jostain syystä kyseinen laite on jäänyt multa täysin näkemättä/huomaamatta missään medioissa. :o

Joka tapauksessa jotain samaa noissa tulee olemaan kun samanlaisesta kopasta on liikkeelle lähdetty. ..ja paljon ihan muuta. Alustan korkeus näyttää jo oikein hyvältä. Tossa tosin ilmakassit, niin voi nousta ajoasennossa jonkun verran.

Muutosta takavetoiseksi en oikein ymmärrä, kun mun mielikuvissa neliveto on SE juttu joka erottaa rakennelman kaikista muista vastaavista madalletuista käkkylöistä.  >:D

Tuo väkisin "patinoitu" pinta ei sovi omaan silmään ollenkaan.  ???  Mieluummin vaikka saattohoitovärillä..


Mutta hyvä on, että näistäkin rakennetaan oikeasti erilaisia!  8)
Makuja on monia ja mulla on paras!  8)

..minulle..  >:D

Mä oon monesta asiasta sun kanssa samaa mielipuolta.. Paitti aina muodissa olevasta mattamustasta!
All work and no play makes Jack a dull boy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 13 marraskuu, 2020, 12:13Mä oon monesta asiasta sun kanssa samaa mielipuolta.. Paitti aina muodissa olevasta mattamustasta!
Se on saattohoitoväri.. ::)
Paitsi:
On poikkeuksia jotka vahvistaa säännön ja tää Jeepula saattaa jopa olla eka mun auto joka saa sen päälleen vaikkei Kuusakoskelle ole menossakaan..

Tai sitten otan loputkin maalit pois.. ainakin näkyvistä pinnoista. 8)
Puhallus ja ajoon..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement