Lumilinkotopic

Aloittaja Fargo, 01 helmikuu, 2021, 11:58

« edellinen - seuraava »

Fargo

Ituhippien Lunta Perkele mielenosoitus viime talvelta tuottaa tulosta ja tuota valkoista skeidaa joka puolella liiaksi asti.

Piha aurautuu veekasin voimalla, mulla on pickarin nokalla Fischerin levy ja backuppina mehumaija alueauralla eli sen puoleen ei pulmaa.

Ongelma onkin kun tallilla ja kotopihassa joutuis lapioimaan harva se päivä kaikki kolot ja kujat auki sekä välillä availemaan umpihankea kun just sillon pitää päästä jonkun romun luokse kinokseen niin päätin hankkia lumilingon.

Kiinalaista ritsaa en vaivoikseni halua ja olen ymmärtänyt että telamalli olis parempi, onko näistä kokemuksia?

signet

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 01 helmikuu, 2021, 11:58Ituhippien Lunta Perkele mielenosoitus viime talvelta tuottaa tulosta ja tuota valkoista skeidaa joka puolella liiaksi asti.

Piha aurautuu veekasin voimalla, mulla on pickarin nokalla Fischerin levy ja backuppina mehumaija alueauralla eli sen puoleen ei pulmaa.

Ongelma onkin kun tallilla ja kotopihassa joutuis lapioimaan harva se päivä kaikki kolot ja kujat auki sekä välillä availemaan umpihankea kun just sillon pitää päästä jonkun romun luokse kinokseen niin päätin hankkia lumilingon.

Kiinalaista ritsaa en vaivoikseni halua ja olen ymmärtänyt että telamalli olis parempi, onko näistä kokemuksia?
Ostin pari viikkoa sitten Yamahan  teloilla vetävän lingon,kun sai niin halvalla, ja muutaman käyttökerran kokemuksella on hyvä peli.Jos ja jos eli jos olisin uuden ostanu(jos olisi rahaa liikaa),olisin ostanut hondan koneisen ja sähköstartilla.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: signet - 01 helmikuu, 2021, 18:36Ostin pari viikkoa sitten Yamahan  teloilla vetävän lingon,kun sai niin halvalla, ja muutaman käyttökerran kokemuksella on hyvä peli.Jos ja jos eli jos olisin uuden ostanu(jos olisi rahaa liikaa),olisin ostanut hondan koneisen ja sähköstartilla.
Kun oli appiukon linko täällä säilytyksessä muutaman vuoden ku asuivat rivarissa, niin sen perusteella ostasin hyvän kolan ja traktorin.
En varmasti oo.

Fargo

Pyörät vai telat, kas siinäpä vasta pulma !

Honda lienee ainakin laatumerkki

Fargo

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 helmikuu, 2021, 04:40Kun oli appiukon linko täällä säilytyksessä muutaman vuoden ku asuivat rivarissa, niin sen perusteella ostasin hyvän kolan ja traktorin.

Traktori ja alueaura on, niillä vaan ei mahdu ihan joka paikkaan ja kolaamista on sen verran ettei mulla kestä kunto eikä psyyke.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 02 helmikuu, 2021, 09:50Pyörät vai telat, kas siinäpä vasta pulma !

Honda lienee ainakin laatumerkki

kaverilla 12.5hv jonsered jo pari talvea itäsuomen lumia syönyt ja voimaa on loskamaisempaankin lumeen. Ihan pyörillä.
Sinä vain

tamrokki

Vähän kokemusta vasta omasta stiga4262 62cm hyötyleveys pyörillä
hyvin menee kuivassa 35cm lumessa lumi lentää kohtuu kauas
työvalon laitoin,lämpökahvat olis hyvät
pyörillä ehkä ketterämpi kuin teloilla

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 02 helmikuu, 2021, 09:52ja kolaamista on sen verran ettei mulla kestä kunto eikä psyyke.
Enemmän hiki mulle ainakin tuli sen lingon paimentamisessa ja lisäks vielä sitä lunta lähes aina naamalle.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 helmikuu, 2021, 15:28Enemmän hiki mulle ainakin tuli sen lingon paimentamisessa ja lisäks vielä sitä lunta lähes aina naamalle.
oliko se ihan toimiva/laadukas? Oliko veto pois päältä ja puhallustorvi ajajaan päin?  ;D
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 02 helmikuu, 2021, 16:43oliko se ihan toimiva/laadukas? Oliko veto pois päältä ja puhallustorvi ajajaan päin?  ;D
Kyllä se ihan kunnollinen oli ja  käännettävällä torvella. Piha kun vaan viettää joka suuntaan, niin se pyrki aina "alamäkeen" ja sai ihan kunnolla ohjastaa suoraan. Eikä heittää voi kun yhteen suuntaan, niin hirvee torven kääntely ja jos siitä suunnasta tuuli, niin naamalle ne tuli.
En varmasti oo.

Fargo

Olipas raskasta hommaa tuo lingon osto. Yritin ensin paikalliselta konekauppiaalta ostaa linkoa ja sanoin että kunnollinen eikä mikään kiinan päristin. Ensimmäisena alkoi tyrkyttämään jotain merkitöntä hinkaloa ja kun ei kelvannut niin sitten tyrkytti käytettyä Hussea. Hintaa sillä oli aivan liikaa kuntoon ja ikään nähden joten ei kiitos. Sitten alkoi taas se tuputus kuinka olis pitänyt sellanen vinkuintialainen romu ostaa ja kun mun mielestä ei tonnilla kunnollista saa. Jätin sikseen ja menin kotiin nettiä kaivamaan.

Parista liikkeestä löysinkin muitakin kuin kiinalaisia, yhteen niistä kun soitin niin olis ollu Yamahan telamalli heti varastossa joka jo kiinnostikin mutta sitten taas alkaa palopuheet kuinka mun ei kannata sitä ostaa vaan joku MTD jossa kiinalainen kone taas kyseessä. Yritin kysyä lisää siitä jammusta mut eikun painaa päälle vaan ja kertoo kuinka hyvä ostos ois kiinalainen.

Raahen Motocafe oli kiva paikka, kysy millaista haluan ja sen mukaan tarjos vaihtoehtoja, ei mitään joutavaa vänkytystä. Hondaa oli heillä kotona ja meinasin jo ostaa 970-mallin mutta kun siina jutusteltiin niin kävi ilmi että olis kotona yksi 1380 malli niin ostinpa sitten sen. hinnan laittoivat kohdalleen ja rahti kaupan päälle, sen verran katsoin rahtiseurantaa että tänään olis pihassa. Todella asiallinen kauppias.

signet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 helmikuu, 2021, 18:03Kyllä se ihan kunnollinen oli ja  käännettävällä torvella. Piha kun vaan viettää joka suuntaan, niin se pyrki aina "alamäkeen" ja sai ihan kunnolla ohjastaa suoraan. Eikä heittää voi kun yhteen suuntaan, niin hirvee torven kääntely ja jos siitä suunnasta tuuli, niin naamalle ne tuli.
joo,näin huomannut,pakkaslunta lentää naamalle aina,vaikka torvi olis mihin suuntaan.Suurin osa lentää sinne minne kuuluukin,mut vähän tulee aina naamalle.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 03 helmikuu, 2021, 08:42Raahen Motocafe oli kiva paikka, kysy millaista haluan ja sen mukaan tarjos vaihtoehtoja, ei mitään joutavaa vänkytystä. Hondaa oli heillä kotona ja meinasin jo ostaa 970-mallin mutta kun siina jutusteltiin niin kävi ilmi että olis kotona yksi 1380 malli niin ostinpa sitten sen. hinnan laittoivat kohdalleen ja rahti kaupan päälle, sen verran katsoin rahtiseurantaa että tänään olis pihassa. Todella asiallinen kauppias.

On kyllä iso osa myyjällä tuossa asiakastyytyväisyydessä.. ::)
Eihän siinä jos asiakas on avoin kaikelle, mutta jos on jo selkeä kuva mitä haluaa, niin aika hienovaraisesti pitää niitä muita edes yrittää tarjoilla. >:(
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Fargo - 03 helmikuu, 2021, 08:42Olipas raskasta hommaa tuo lingon osto. Yritin ensin paikalliselta konekauppiaalta ostaa linkoa ja sanoin että kunnollinen eikä mikään kiinan päristin. Ensimmäisena alkoi tyrkyttämään jotain merkitöntä hinkaloa ja kun ei kelvannut niin sitten tyrkytti käytettyä Hussea. Hintaa sillä oli aivan liikaa kuntoon ja ikään nähden joten ei kiitos. Sitten alkoi taas se tuputus kuinka olis pitänyt sellanen vinkuintialainen romu ostaa ja kun mun mielestä ei tonnilla kunnollista saa. Jätin sikseen ja menin kotiin nettiä kaivamaan.

Parista liikkeestä löysinkin muitakin kuin kiinalaisia, yhteen niistä kun soitin niin olis ollu Yamahan telamalli heti varastossa joka jo kiinnostikin mutta sitten taas alkaa palopuheet kuinka mun ei kannata sitä ostaa vaan joku MTD jossa kiinalainen kone taas kyseessä. Yritin kysyä lisää siitä jammusta mut eikun painaa päälle vaan ja kertoo kuinka hyvä ostos ois kiinalainen.

Raahen Motocafe oli kiva paikka, kysy millaista haluan ja sen mukaan tarjos vaihtoehtoja, ei mitään joutavaa vänkytystä. Hondaa oli heillä kotona ja meinasin jo ostaa 970-mallin mutta kun siina jutusteltiin niin kävi ilmi että olis kotona yksi 1380 malli niin ostinpa sitten sen. hinnan laittoivat kohdalleen ja rahti kaupan päälle, sen verran katsoin rahtiseurantaa että tänään olis pihassa. Todella asiallinen kauppias.
harvemmin missään myyjät halvempaa kiinalaista tarjoaa  :o  Yleensä jos menee 500 vaikka linkoa ostamaan, ne tarjoaa tonnin linkoa. Sitten kun haluu kalliin lingon niin ne alkaa kaupitella jo traktoria  ;D
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 helmikuu, 2021, 18:03Kyllä se ihan kunnollinen oli ja  käännettävällä torvella. Piha kun vaan viettää joka suuntaan, niin se pyrki aina "alamäkeen" ja sai ihan kunnolla ohjastaa suoraan. Eikä heittää voi kun yhteen suuntaan, niin hirvee torven kääntely ja jos siitä suunnasta tuuli, niin naamalle ne tuli.
olis varmaan ollu näkemisen arvonen esitys