Bobcatit yms pienkuormaajat

Aloittaja Therealsamppa, 06 helmikuu, 2021, 16:58

« edellinen - seuraava »

Fargo

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 06 helmikuu, 2021, 21:09Tuntus että maavaraan tepsis rengas/vanne valinta?
Omassa käytössä tarttis olla jonkin verran maavaraa.

Joo, jousitusta, ohjauslaitteita yms joutavaa roinaa kun ei koneessa ole niin laittaa niin suuret pyörät kuin vaan mahtuu. Ainoa merkitys on se etteivät ota toisiinsa kiinni.

Se on noissa tosi tärkeää että renkaat on samankokoiset, rassaa tosissaan voimansiirtoa muuten.

Poweri

Onkohan laitteiden kiinnitys näissä miten universaalia eri merkkien välillä? Olis pöljää hommata jonku merkkinen kone mihin ei sovi millekään muulle merkille tarkoitetut vempaimet.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

kuutio

No ainakin bobbarin bobtach omansa, tiedä sitten miten muut käyttää sitä /onko muilla omansa
All work and no play makes Jack a dull boy.

pantera

Mun  "konekauppiaan ura" alko bobcateista kun aloin niitä rehaamaan jenkeistä, uusia 743'sia ja käytettyjä  pienmpiä Uus 743 makso Ekströmmilla 214000mk ja 80 luvun loppuvuosina niitä myytiin 16500usd hinnalla joten marginaalia oli ihan mukavasti.
90 luvulla toimitettiin viikottain varaosaa Hautalalle Ilimajoelle ja LH Osalle Iisalmeen
Kokkolan satamassa mulla oli vuokralla pari masiinaa purkamassa venäläistä alumiinisavee joka oli lastattu umpivaunuun.
Tota Bob-Tach kiinnikettä on muissakin skid steereissä  ja sellasen rakensin ojanoitaankin

Poweri

Mähän olen ollut etsimässä kaivinkonetta mutta kun niitä on kovin harvakseltaan niin katsellaan sitten vaikka huvikseen bobbeja. Jotain uutta pitää kuitenkin aina koittaa keksiä niin perehdytään nyt näihin sitten.

Vanhempi ilmeisen hyväkuntoinen pieni Gehl
https://abbotsford.craigslist.org/grd/d/langley-township-north-1992-gehl-3615/7271511899.html

Miten lie merkkien välillä erot, liekö joku selvästi muita heikompi?

Miten lie hallintalaitteet, kaikissa samoja?

Tuli mieleen kun yritin kaivaa appiukon pienellä kubotan kaivuulisäkkeellä; jonkun aikaa testailin sitä mutta laitoin sitten suosiolla pojan puikkoihin koska kaikki toiminnot oli tasan päinvastoin kun mihin olin tottunut deeren kanssa. Onneksi deere sattui olemaan kaikkein yleisimmällä kaaviolla, kubotassa on ihan omansa.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 07 helmikuu, 2021, 15:46Miten lie hallintalaitteet, kaikissa samoja?
Siitä on pirun kauan kun viimeks oon gehlillä ajanu mutta muistaakseni kauhaa ei ohjata polkimilla bobcat tyyliin vaan paakoista

Poweri

Lainaus käyttäjältä: pantera - 07 helmikuu, 2021, 16:32Siitä on pirun kauan kun viimeks oon gehlillä ajanu mutta muistaakseni kauhaa ei ohjata polkimilla bobcat tyyliin vaan paakoista
oho, jo toi kuulostaa perin erikoiselta että kauhaa käytetään polkimilla.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

pantera

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 07 helmikuu, 2021, 15:46Jotain uutta pitää kuitenkin aina koittaa keksiä niin perehdytään nyt näihin sitten.
Perehdyppä myös Ditch Witch XT 1600 koneeseen, aikamoinen ristisiitos minikaivuria ja skidsteeriä.
Joskus poltteli ostaa tollanen mutta onneks kuume meni ohi


Fargo

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 07 helmikuu, 2021, 17:28oho, jo toi kuulostaa perin erikoiselta että kauhaa käytetään polkimilla.

Bobcatissa tosiaan on noin, kauha polkimilla ja ajo kahvoilla.

Gehlissä oli kauha kahvalla ja tuntui sen vuoksi paremmalta, oliko näin niin en tiedä kun aika vähän tuli Gehlillä ajettua

Hullu-Jussi

Se tosiaan tuntuu - muihin koneisiin jos on tottunut - erikoiselta, että polkimilla käytetään kauhaa. Järjestelyyn on vanhat ja hyvin käytännölliset syyt. Silloin vuonna yksi ja kaksi, kun liukuohjaus keksittiin, olivat ohjauskytkimet täysin mekaaniset ja ne vaativat suhteellisen pitkän vipuvarren, jotta voimaa vaativia kytkimiä pystyi käyttämään. Kauhan hydrauliventtiileiden liikutteluun ei ollut sitten enää vapaana kuin jalat.

Uusiin Poppareihin kuulemani mukaan saa valita ohjaustavan.

juko7

Lainaus käyttäjältä: pantera - 07 helmikuu, 2021, 17:31Perehdyppä myös Ditch Witch XT 1600 koneeseen, aikamoinen ristisiitos minikaivuria ja skidsteeriä.
Joskus poltteli ostaa tollanen mutta onneks kuume meni ohi


Missä hintaluokassa tuonkokoisten koneiden kumitelat muuten pyörii?

signet

mulla oli 90-luvulla venäläinen bobcatti,siinä oli toisella joystikillä ajo ja toisella kauha.
kaksisylintelinen säkätin oli aika onneton tehoiltaan.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

signet

Ekan kerran kun bobcatilla ajoin,niin yksi hyvä ominaisuus tuli huomattua;pihaa tasoittaessa pakittaen näkee työn jäljen heti,mikä ei ollenkaan ollut lusikkahaarukkakoneiden kanssa touhutessa mikään itsestäänselvyys.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Suuri Valkoinen Isä - 07 helmikuu, 2021, 17:28oho, jo toi kuulostaa perin erikoiselta että kauhaa käytetään polkimilla.
Kts viestit nrot 11 ja 12..
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: pantera - 07 helmikuu, 2021, 17:31Perehdyppä myös Ditch Witch XT 1600 koneeseen, aikamoinen ristisiitos minikaivuria ja skidsteeriä.
Joskus poltteli ostaa tollanen mutta onneks kuume meni ohi
Ai tosta se Ojanoita-nimi..?
All work and no play makes Jack a dull boy.