Pontiac Catalina -63

Aloittaja Visa, 14 helmikuu, 2021, 13:40

« edellinen - seuraava »

Visa

Luulen, että johtui, kun karhensin pinnan ja pyyhin ipalla rasvat pois. Tinneri/rasvanpoisto olisi ollu parempi vaihtoehto :thinking: . Flake sieltä kiehui läpi.

jariha

tai sit sulla on menny ipa purkit sekasin ;D
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Visa

Yövuorossa luppoaikaa, niin aloin tutustumaan tuohon arduinoon.Voisikohan tuo rautapuoli olla noinkin yksinkertainen? Sulakkeita en nyt jaksanut piirtää, mutta jäikö jotain oleellista pois?
 

Komentoja pitäisi opetella.. Ohjausta ajatellut jotenkin. Nappi1: analog 1 ja 2 target 0V. Nappi2: analog 1 ja 2 target 3V. Korjaus jos 5000ms plus miinus 0.3V. Nappi3 target analog1 3V. analog2 3.5V. Korjaukset samoin kuin edellisessä. Nappi4. target 4V molemmat analog ja samat korjausehdot. Vaan mitkäpä ovat tämmösille ne oikeat komennot, niin siinäpä riittää hetkeksi opiskeltavaa.

Visa

Tollanen siitä nyt sit tuli. Vähäsen vielä metallin kiilloitusta ja voipi asentaa paikoilleen. Ihan tyytyväinen ekaks itsetehdyksi ohjauspyöräksi. Tulevaisuudessa, jos lähden vielä samanlaiseen projektiin, niin panostan muottiin hieman enemmän. Budjetti versioksi toimii näinkin hyvin, mutta vähemmällä työllä pääsisi, kun 3d tulostaisi koko ratin ja ottaisi siitä silikonimuotin.



Camino79

Lainaus käyttäjältä: Visa - 19 huhtikuu, 2021, 06:27Yövuorossa luppoaikaa, niin aloin tutustumaan tuohon arduinoon.Voisikohan tuo rautapuoli olla noinkin yksinkertainen? Sulakkeita en nyt jaksanut piirtää, mutta jäikö jotain oleellista pois?
 

Komentoja pitäisi opetella.. Ohjausta ajatellut jotenkin. Nappi1: analog 1 ja 2 target 0V. Nappi2: analog 1 ja 2 target 3V. Korjaus jos 5000ms plus miinus 0.3V. Nappi3 target analog1 3V. analog2 3.5V. Korjaukset samoin kuin edellisessä. Nappi4. target 4V molemmat analog ja samat korjausehdot. Vaan mitkäpä ovat tämmösille ne oikeat komennot, niin siinäpä riittää hetkeksi opiskeltavaa.


Tossa kaverilta joka tekee noita ohjauksia ni kysäsin tätä. Se oli sitä mieltä että teoriassa toimii noinkin, mutta mm. Paineanturit kannattaa laittaa ja niille varoarvot että jos esim. Pussi losahtaa ja controlleri ois avaamassa venaa niin tyhjentää koko järjestelmän sen kautta.

Mikäli haluat keskustella aiheesta enempi herran kanssa niin voin kyllä kysästä josko passaa antaa sen numero?  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Visa

Paineanturit mulla onkin jo valmiiksi systeemissä, mistä tieto menee mittarille. Hyvä idea kyllä ja helposti niistä signaalin saisi arduinollekkin. Tuosta piiroksesta muutoksia tulee vielä ainakin relemoduliin ja sen tilalle tulee jotkin automotive mosfet transistorit. Takuu varmasti mun osaamisella tulee olemaan piittttkää projekti, ennen kuin saan edes mitään protoa testiin.

Visa

Hitusen päässyt jo eteenpäin koodauksessa ja arduinoon tutustumisessa.

Visa

Eilisen päivän ja yön aikana ähelsin hydroboosterin ja ohjaustehostimen linjat jiiriin. Täytyy kyllä rehellisesti kertoa, että on tää An-liitin vammaisuus kyllä aika hönttiä hommaa. Ihan ku olis avaruus sukkula rakentamassa. Noh. Nyt ne on kuitenkin tehty ja kivallehan ne näyttää.. samoilla kiukkulämmöillä asensin uuden flaming riverin ohjauspylvään paikoilleen ja rattikin eksyi paikallensa. Tyytyväinen olen ainakin toistaiseksi. Rattiin teen vielä pienet siistimiset.









Visa

Apulaitteet kasattu jälleen ja moniurahihna paikoillaan. Samoin kaasuläppä ja putsarit. Jarruja aloin ilmaamaan, niin taka akselin liitoksesta löytyi vielä vuoto. Huomenna uudet jarruputket vielä ja uusi t-haara akseliin, niin ilman takapakkeja vois ehkä jo harkita koe-ajoa loppuviikolle..

Visa

Jarrut kunnossa. Vaihdevaijerin kannakkeita yms. Valmistellut broidin kanssa. Jonkin verran pitää vielä tukea vaijeria ja suojakuori liimata epoksilla kannakkeisiin, mutta isosti ei ole enään koeajolle tekemistä. Vähän kuvasaastetta diy osista.

















Gary Grand

On noissa ollu näpräämistä! 8)
Tuollasiin pikkujuttuihin saa palamaan ihan käsittämättömästi aikaa.. :oushit:

Mutta on ne siistit sitten! 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Visa

Tuollaiset teleskoopit duunattiin molempiin päihin vaijeria, niin ei pääse vaijeri menemään mutkalle työnnettäessä. Ohjauspylvään päässä vaan riittää vielä hitusen säädettävää, että toimii kunnolla. Katsotaan miten saadaan toimimaan. Jos ei toimi, niin teen linkuston.



Visa

Ei sitä vaijeria vaan saatu toimimaan kunnolla, joten toistaiseksi luovutin sen kanssa. Nyt sitte hommasin puuilosta tuollaisia kulmaniveliä ja M8 kierretankoa vivustoja varten. Yks syöpä kyllä tollanen ohjauspylväs shifteri.

Gary Grand

Impiin pitäis kanssa jonkinlaista välitystä saada tolpalta laatikolle.. :o
Turbiinikopassa ei ole edes paikkaa alkuperäiselle vivustolle, niin jotain muuta lienee keksittävä. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Visa

Joop. Koneistan tuohon aikaisempaan vaijerin kannakkeeseen kuulalaakeroidun limpun, missä M8 kierteellä reikiä kehällä. Saan mahdollisesti yhdellä nivelpisteellä tehtyä linkuston. Vähän toki peltipakosarja tankojen edessä, mutta koitetaan elää sen kanssa.
Eli tuosta toi vaijerin kannake pois ja messinkisen nivelen tilalle laakeroitu limppu