Ehdottomat inhokkiautot, joihin et halua käsiäsi sotkea

Aloittaja 1purehell, 03 maaliskuu, 2021, 15:36

« edellinen - seuraava »

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 huhtikuu, 2021, 11:362001 itseasiassa  :)
Hyvä tarkennus.. Skeidakin taitaa olla -01.. :thinking:
Viimeksi pomppasi leimalla mm. polttoaineen huohotusjärjestelmän vikakoodista muistissa.
Jätti sen muistiin, vaikka muutamaa kk aiemmin oli viimeksi check engine palanut..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

MJF

Aika monella muullakin raja näkyy menevän tuossa 2005 paikkeilla, niin myös itsellä. Tämänhetkiset käyttöautot on justiin sen alapuolella ja justiin ja justiin viitsii jarruremontin tehdä niihin, onnistuu vielä ilman tietokoneita  ::) Yksi tuota uudempi ameriikanmerkkinen auto on ollut ja päivääkään ei ole ollut ikävä kun sen sai myytyä pois. 2000 luvun isomoottoriset autot mainitttiin kans aikaisemmin, ja voin kyllä allekirjottaa senkin. Katsotaampa vaikka Pösö 407 2,7hdi konepellin alle, koko konemuovinalunen täynnä letkua ja putkea ristiinrastiin, kättä ei saa minnekään. Startin siihen kerran vaihdoin, onneksi löytyi todella hyvät ohjeet netistä, muuten olisi jäänyt vaihtamatta. Mm. puoli johtosarjaa purkkeineen piti purkaa edestä pois.
Mopar on parsa

Anza

Uusissa autoissa näennäisesti hyvää on pienempi polttoaineen kulutus. Toisaalta noihin ilmoitettuihin lukemiin voi huoletta lisätä litran ja ollaan lähempänä todellista kulutusta. Uusien moottoreiden korjaaminen ei ole halvempaa ja yksinkertaisempaa kuin vanhojen, joten se saavutettu etu polttoaineen säästössä hupenee korjauskuluihin.

1320

Sen takia olen itse autoillut vanhemmalla kalustolla mielellään, että pystyy tosiaankin itse korjaamaan kun jotain hajoaa, eikä kyllä toisaalta olisi varaa käyttääkään autoa missään ulkopuolisella korjattavana.

Kärkisytkällä ja kaasarilla oleva laite on siis mieluisin, sitä uudemmat alkaa olla aina hankalampia korjata lisääntyneen sähkö, päästö, saaste yms hilujen takia.  Oma vuosimalliraja ei ole ihan ehdoton, mutta hirveästi poikkeuksia ei ole, ja se vuosimalliraja on 1977, koska ihan tarpeeksi olen saanut kikkailla päästömittauksien kanssa kun Chevy S10 kärsi mystisistä käyntihäiriöistä...

Nyt käyttöautona Rambler American 1964, ja olen ollut tosi tyytyväinen sen toimintaan ja mukava auto ajaa muutenkin.
Tradition Never Goes Out of Style!