Määrittele harrastaja?

Aloittaja Coronet-66, 15 tammikuu, 2020, 14:39

« edellinen - seuraava »

Chevytb02

Tosi harrastajan tunnistaa sadasta viestistä 15:ssa vuodessa OD:lla
Musiikin anti-sankari

Kyrpov


Lainaus käyttäjältä: Poweri - 15 tammikuu, 2020, 18:30Eikös harrastajaksi synnytä, vai moniko nykyharrastajista voi sanoa ettei itse asiassa ollut harrastaja jo hiekkalaatikolla, ja harrasteautoina Lesneyt tai Mätsboksit.
on myös paljon niitä joista ei harrastajia tullut vaikka leikki autoilla.
Sinä vain

Kyrpov

Siinäkin on silti kaksi koulukuntaa: se joka tietää ja osaisi muttei viitsi/rahaa on tai se joka teettää tietämättömyyttään.



Jos mulla ollut corolla aina, tiedän kaikki mallit ja osaan jokaiseen vaihtaa öljyt ja jarrupalat mutta se jää siihen, mikä olen?
Sinä vain

Jooli

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 tammikuu, 2020, 20:47Siinäkin on silti kaksi koulukuntaa: se joka tietää ja osaisi muttei viitsi/rahaa on tai se joka teettää tietämättömyyttään.



Jos mulla ollut corolla aina, tiedän kaikki mallit ja osaan jokaiseen vaihtaa öljyt ja jarrupalat mutta se jää siihen, mikä olen?
Tuulipuku mies

NonSenCe

haluakko pitää sen korollan vielä kauankin? arvostatko sitä korollaa ja sillä ajelua enemmän kuin muilla autoilla ajelua? keräiletkö korolla tuotteita muutenkin? säilötkö ne vanhat jarrupalat muistona aiemmista kilometreistä, "jarrut ovat vauhdin surma ja näillä on surmattu tuhansia vauhdinottoja". käytkö muissa oheiskorolla tyyppisissä tapahtumissa? jutteletko siellä tai muualla muille korollista tykkäävien kesken korollastasi.. vai keskitytkö haukkumaan nissaneita?

kyllä mä luulen että oot korollisti jos pelkästää korolla sulla on aina ollut. (niinhän bemaristitkin kai päätetään, ostaa silti toisenkin bemarin päästyään ekasta eroon)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 15 tammikuu, 2020, 20:56
Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 tammikuu, 2020, 20:47Siinäkin on silti kaksi koulukuntaa: se joka tietää ja osaisi muttei viitsi/rahaa on tai se joka teettää tietämättömyyttään.



Jos mulla ollut corolla aina, tiedän kaikki mallit ja osaan jokaiseen vaihtaa öljyt ja jarrupalat mutta se jää siihen, mikä olen?
Tuulipuku mies
mutta jos auto on corollan sijaan vaikka jenkeissä corollaa yleisempi pickup, sitten olen true man? :D
Sinä vain

Tseitsei

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 tammikuu, 2020, 20:47Jos mulla ollut corolla aina, tiedän kaikki mallit ja osaan jokaiseen vaihtaa öljyt ja jarrupalat mutta se jää siihen, mikä olen?

Mun entinen naapuri

Tseitsei

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 15 tammikuu, 2020, 21:33mutta jos auto on corollan sijaan vaikka jenkeissä corollaa yleisempi pickup, sitten olen true man? :D

Lottoisin, että punaniska

sössö

saispa joskus olla niin etuoikeutettu että saisi ajaa corollalla.

on lottovoitto ajaa corollalla
corollamies voittaa aina

corolla kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin
mitä siitä kertoisin, kysyjälle vastaisin

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 tammikuu, 2020, 22:05saispa joskus olla niin etuoikeutettu että saisi ajaa corollalla.

on lottovoitto ajaa corollalla
corollamies voittaa aina

corolla kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin
mitä siitä kertoisin, kysyjälle vastaisin
corolla on täällä tylsä mutta moni täällä "eksoottinen" perusjenkki taas jenkeissä tylsä. Win lose- situation
Sinä vain

NonSenCe

1988 corolla, carina2, ja camry ollut ajossa.

ja carina2 on ollut niistä paras.

corolla lähes saman kokonen ja tuntunen mutta tuntui halvalta ja huonohkolta ajaa. kaikinpuolin jäi vaan tunne että se on vähän kevennetty ja halvennettu versio jostain oikeasta autosta.

camry taas oli kauheen lulla ajoltaan, epämääräinen oikeastaan, jotenkin äkkijyrkempi siinä äärirajoilla ajellessa. ensin tuntuu että on hallinnassa ja sitten se karkasi käsistä oikeastaan varoittamatta. tilaa tuntui olevan vain vähän enemmän mutta ulkomitat selvästi isommat ja kankeampi kääntää parkkiinkin. isoin ongelma oli sen kulutus, reippaasti enemmän kuin corollassa tai carinassa. (siinä 1.8 muissa 1.6) maantiellä se vähän tasottui mutta selvästi väärä kone siihen autoon, 2.0 olis kai ollut paremmin siihen sopiva. camry on oikeestaan ainoo auto jonka ostoa oon vähän harmitellut. ja ainoo auto jonka oon myynyt vieraalle tappiolla (eli ostohintaa halvemmalla). siitä kun hajosi kansipahvi ja kansi kieroutui. meni romu ukolle. :(

onneksi camryn jälkeen ostin sen carinan. se oli ns viaton auto. olisi muuten mennyt usko toyotaan pahasti. corolla oli heikohko esitys, ei vikaa mutta halvan oloinen, camry pettymys, missä on se ison auton tukeva tunnelma mikä muissa kokoluokan autoissa oli, keskikokoinen carina toi onnen (tai.. no oikeastaan "käyttöautotyytyväisyyden" että ei sitä sen enempää tarviikkaan, sopiva käyttökinneri ropponen.). näistä tojotista jäi päälimmäiseksi se pieni toive että "älä enää osta valkoista autoa" niitä ennenkuin oli se valkonen opel ascona. hahah.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 15 tammikuu, 2020, 22:471988 corolla, carina2, ja camry ollut ajossa.

ja carina2 on ollut niistä paras.

corolla lähes saman kokonen ja tuntunen mutta tuntui halvalta ja huonohkolta ajaa. kaikinpuolin jäi vaan tunne että se on vähän kevennetty ja halvennettu versio jostain oikeasta autosta.

camry taas oli kauheen lulla ajoltaan, epämääräinen oikeastaan, jotenkin äkkijyrkempi siinä äärirajoilla ajellessa. ensin tuntuu että on hallinnassa ja sitten se karkasi käsistä oikeastaan varoittamatta. tilaa tuntui olevan vain vähän enemmän mutta ulkomitat selvästi isommat ja kankeampi kääntää parkkiinkin. isoin ongelma oli sen kulutus, reippaasti enemmän kuin corollassa tai carinassa. (siinä 1.8 muissa 1.6) maantiellä se vähän tasottui mutta selvästi väärä kone siihen autoon, 2.0 olis kai ollut paremmin siihen sopiva. camry on oikeestaan ainoo auto jonka ostoa oon vähän harmitellut. ja ainoo auto jonka oon myynyt vieraalle tappiolla (eli ostohintaa halvemmalla). siitä kun hajosi kansipahvi ja kansi kieroutui. meni romu ukolle. :(

onneksi camryn jälkeen ostin sen carinan. se oli ns viaton auto. olisi muuten mennyt usko toyotaan pahasti. corolla oli heikohko esitys, ei vikaa mutta halvan oloinen, camry pettymys, missä on se ison auton tukeva tunnelma mikä muissa kokoluokan autoissa oli, keskikokoinen carina toi onnen (tai.. no oikeastaan "käyttöautotyytyväisyyden" että ei sitä sen enempää tarviikkaan, sopiva käyttökinneri ropponen.). näistä tojotista jäi päälimmäiseksi se pieni toive että "älä enää osta valkoista autoa" niitä ennenkuin oli se valkonen opel ascona. hahah.
jos on ajanut edes 92 tai sitä uudempaa camrya niin ei tule carinaa ikävä. Kyllä silti se 88-89 camrykin 2.0 gli + plyyshit hakkas kakkoscarinan kyllä joka osa-alueella sillon kun kävin ajamassa. Hinnatkin oli monesti niin, että corollasta ja carinasta sai käytettnä maksaa enemmän.


Camryissa jousitus sentään hyvällä tolalla, vanhat corollat varsinkin tosi pöykköjä ja carinakin toimivilla iskareilla hirveen epämukava camryyn verrattuna.


Sinä vain

NonSenCe


plyyshii.. ja pah! mun camryhän oli niin perusmalli ku voi. ei mitään sähköä missään, ja sama sininen karkee penkkikangas kuin carinassa ja corollassa.

juu ajelin sitä vähän uudempaa 94 camryy kokeeksi kai viikonlopun verran.. lainasin autoliikkeeltä sen perjantai iltana ja palautin maanantaina. ei mitään vakuuksia, senkun vaan lainaat ajoon, tankki on täysi, tässä avaimet. oli rintajouppi hövelillä päällä silloin. ja se oli minusta ihan eri maailmasta kuin se vanhempi camry. hyvin ymmärsin miksi se oli jenkeissä suosittu, oli hyvä ajettavaa. muistelisin että oli 3litranen v6 kone. tehokas ja mukava. automaatti tietenkin. tankin ajoin tyhjäksi.

en muista minkä takia en sitä sitten ostanutkaan. vakavissani kuitenkin olin. hmm..  olisinkohan päättänyt kokeilla sitä 2.2 koneista farmari mallia vielä myöhemmin. ja se 3.0 tosin oli valkoinen, ehkä se häritsi. ja sitten molemmat myytiin pois ennenkuin tein mitään asialle. ajelin sitten carinalla edelleen. :D

ajelin kaverin 2litrasella 89-90 camryllä kanssa, sekä vakiona (ennenkun omastani luovuin että vertailisin onko ajettavuudessa eroja) että madalletulla alustalla ja sitten turbolla viritettynä.. se vakio oli samanlainen huono kun mun oma ajaa kun vertasin tohon carinaan.. se madallettu oli paljon parempi, sen kanssa olis voinu ajellakin. turbon kanssa se jäykisti alustaa lisää ja madalsi sen raapivaksi.. ei ollu käyttökelponen enää mun silmissä.. turbokin oli sellanen muulinpotkumalli.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Mecki

En autoharrastajaksi sanoisi sellaista, joka ei ole kiinnostunut tekniikasta eikä välitä ymmärtää miten laite toimii. Tosiharrastajan tunnistaa yleensä kynsistä.

sössö

Siinä ekassa carina2 oli pehmee alusta ainakin orggiksena.