Hitsaukseen liittyvää

Aloittaja Järki, 17 tammikuu, 2020, 21:49

« edellinen - seuraava »

palontie

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 kesäkuu, 2023, 00:06Ei oo kokemusta, mutta näyttää siltä, et jos noita alkaa viritteleen ni hermo menee. Samassa ajassa hitsailee valmiiksi ku noita asettelis. Ehkä, tai sit tajuun jotenkin väärin.


Sitä mä juuri kanssa ihmettelin että voiko noi toimivat olla,kun näyttää olevan hankalat käyttää,tai sitten mä en kanssa tajuu :D
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Lainaus käyttäjältä: pantera - 12 kesäkuu, 2023, 00:10Noilla ei tee mitn.
Hommaa Clecoja

Eikös niille pidä porata reiät?
Eniten vituttaa kaikki.

pantera


Camino79

Lainaus käyttäjältä: palontie - 12 kesäkuu, 2023, 04:35Sitä mä juuri kanssa ihmettelin että voiko noi toimivat olla,kun näyttää olevan hankalat käyttää,tai sitten mä en kanssa tajuu :D


Kyllä toiset käyttää noitakin ihan onnistuneesti. Ite oon tykänny käyttää ihan hitsausmagneetteja.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 kesäkuu, 2023, 10:43Kyllä toiset käyttää noitakin ihan onnistuneesti. Ite oon tykänny käyttää ihan hitsausmagneetteja.


Joo,mulla on pari hitsausmagneettia,ja hypistelin jo puuilossa handussa pikkuisia magneetteja joita oli paketissa muistaakseni 8kpl.
Eniten vituttaa kaikki.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 06 kesäkuu, 2020, 20:55Olikos nyt kukaan löytäny halpaa ja hyvää ydinjätelanka konetta millä vois hitsailla tän kesän pihalla, myöhemmin siihen vois hommata kaasupullon ja laittaa koneen talliin kun se vaan ensin valmistuu.
vai suoraan kunnollinen miggi vaan sitte ku sille on paikka?

Ydinjätelanka soveltuu lähinnä paksujen rautojen hitsaamiseen kuumakaaralueella tehokkaalla 3-vaihekoneella. Konepajoilla noita käyttävät. Ohutlevyihin sitten suojakaasulla.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Mikähän lie on noissa esabin 48 puikoissa, kun aloitat, hitsaat vähän matkaa ja tutkin jälkeä, niin sitä samaa puikkoa ei saa enää tuolla invertterillä (wallius) syttymään. Räpsii ja liimaantuu mutta ei pala enää kunnolla.
Halpis 46:lla ei ole mitään ongelmaa mutta noilla 48:lla kyllä.

Kokematon käyttäjäkin on hyvin todennäköinen syy.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 kesäkuu, 2023, 18:24Mikähän lie on noissa esabin 48 puikoissa, kun aloitat, hitsaat vähän matkaa ja tutkin jälkeä, niin sitä samaa puikkoa ei saa enää tuolla invertterillä (wallius) syttymään. Räpsii ja liimaantuu mutta ei pala enää kunnolla.
Halpis 46:lla ei ole mitään ongelmaa mutta noilla 48:lla kyllä.

Kokematon käyttäjäkin on hyvin todennäköinen syy.
Alhainen joutokäyntijännite lienee perussyy. On monien edullisempien invertreiden ongelma. Itsellä ihan samaa tekee Migatronic 160. Puikon pinnoiteen laatu vaikuttanee. Eikös 46 ole rutiilipuikko?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Toyopet

Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 kesäkuu, 2023, 18:24Mikähän lie on noissa esabin 48 puikoissa, kun aloitat, hitsaat vähän matkaa ja tutkin jälkeä, niin sitä samaa puikkoa ei saa enää tuolla invertterillä (wallius) syttymään. Räpsii ja liimaantuu mutta ei pala enää kunnolla.
Halpis 46:lla ei ole mitään ongelmaa mutta noilla 48:lla kyllä.

Kokematon käyttäjäkin on hyvin todennäköinen syy.
siinä 7018e puikossa on päässä räjähdyspanos, siksi ei syty helposti jos ollenkaan huonolla koneella pitkillä roikilla tai jos on muuten vaan heikko oikosulkivirta verkossa. Kannattaa kokeilla paksumpia ja lyhyempiä jatkojohtoja.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 12 kesäkuu, 2023, 18:22Ydinjätelanka soveltuu lähinnä paksujen rautojen hitsaamiseen kuumakaaralueella tehokkaalla 3-vaihekoneella. Konepajoilla noita käyttävät. Ohutlevyihin sitten suojakaasulla.
ydintäytelankojen kanssa käytetään suojakaasua. "Ydinjätelankaa" (mitä kai on nämä tokmannien "kaasuttomat") ei kyllä taideta käyttää missään kotihitsausta kummemmassa.

Jarona

Lainaus käyttäjältä: palontie - 12 kesäkuu, 2023, 04:35Sitä mä juuri kanssa ihmettelin että voiko noi toimivat olla,kun näyttää olevan hankalat käyttää,tai sitten mä en kanssa tajuu :D
Kun oli töissä aikoinaan aikaa niin tein tollaiset, ainut nissä vain on hankaluutena että takapuolelle pitää päästä käsiksi, muuten vallan mainiot.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jarona

Itse kun arvoin Mighitsikoneen ostoa, ostanko Telwinin vai jonku muun, sain kuitenkin töistä lainaan pikku Kempin jolla suoritin Chevyn hitsaukset.
Kemppi oli ihan hyvä mutta lopulta kaaduin Puuilon kauppaamaan MIG/puikko Timcoon ja olen ollut hyvin tyytyväinen.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

sämpy

Kyllähän halvoissa perushommat toimii siinä kuin kalliissakin. Ongelmat löytyy sitten langansyöttöpuolelta, varsinkin vanhemmiten ja joltain tietyiltä jännitealueilta vallankin jos ei ole portaaton säätö. Kyllähän sitä 15 vuotta taisteli autoja nippuun vanhalla Telwinillä jonka hommasin 1990.. homma vaan ei aina edennyt suunnitellusti kun kone tartti huomiota tai vähintään lanka kiinni suuttimessa.

Nyt MinarcMigin kanssa on vuosia voinut vaan hitsata painamalla nappia. Aaahhhh...
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Chevy59

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 kesäkuu, 2023, 18:24Mikähän lie on noissa esabin 48 puikoissa, kun aloitat, hitsaat vähän matkaa ja tutkin jälkeä, niin sitä samaa puikkoa ei saa enää tuolla invertterillä (wallius) syttymään. Räpsii ja liimaantuu mutta ei pala enää kunnolla.
Halpis 46:lla ei ole mitään ongelmaa mutta noilla 48:lla kyllä.

Kokematon käyttäjäkin on hyvin todennäköinen syy.
Kyllä ne syttyy... Edellyttää että on kuivatpuikot, Puikkopidike ja maakiinike ovat puhtaat (kannattaa aikaakoin viilata plakipois.) Puikko/Maajohtojenliitokset kinnolla kiinni. Niin pitäisi onnistua pienemmälläkin invetterillä.