Aisin Warner 03-71LE eli A46DE

Aloittaja Toyopet, 11 kesäkuu, 2021, 21:28

« edellinen - seuraava »

Toyopet

AisinWarner 03-71LE/A46DE

Tuommoinen loota, tilatoyotoissa ja opel omegoissa/senatoreissa käytetty, jollain tapaa sähköisesti ohjattu mutta miten? Ei kai muuta kuin nelosen kytkeytyminen ja turbiinilukko?
Ja onko se 12V ohjaus eli tarvittaessa saa napin taakse, jos ohjausboxia ei ole?
Vai jo modernimpaa ohjausta edustava?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 11 kesäkuu, 2021, 21:28AisinWarner 03-71LE/A46DE

Tuommoinen loota, tilatoyotoissa ja opel omegoissa/senatoreissa käytetty, jollain tapaa sähköisesti ohjattu mutta miten? Ei kai muuta kuin nelosen kytkeytyminen ja turbiinilukko?
Ja onko se 12V ohjaus eli tarvittaessa saa napin taakse, jos ohjausboxia ei ole?
Vai jo modernimpaa ohjausta edustava?

Laitappas huomenna viestiä ni kysyn viisaammilta  :rolleyes:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 11 kesäkuu, 2021, 23:53Laitappas huomenna viestiä ni kysyn viisaammilta  :rolleyes:
Minäpäs laitan tänään viestiä.  :)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Taitaa olla pelkkä loikkari ja lukkoturbaani solkuilla ohjattu.
Noi on yleensä silleen että solkkuja maadoitetaan "nappuloilla".
X

Camino79

Vähän vastaavaa tietoa itsekin sain, ilmeisesti myös täysin mekaanista versiota ollut saatavilla, eli ainakin tarkemmat tiedot askista/autosta tarvis että varmemmin pystyis vastaamaan  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 12 kesäkuu, 2021, 18:14Vähän vastaavaa tietoa itsekin sain, ilmeisesti myös täysin mekaanista versiota ollut saatavilla, eli ainakin tarkemmat tiedot askista/autosta tarvis että varmemmin pystyis vastaamaan  :thinking:

On ollut. Mulla oli OHC-Omegasta sähkötön versio ja Senatorin CIH-moottorin jatkona ollut sähköisesti ohjattu. Piti jälkimmäisestä vaihtaa turbiinikoppa ensin mainittuun ja siten saada aikaan sähkötön versio CIH:n perään. Mielenkiinto suuntautui toisaalle ja laatikot on hävitetty.

Edit: Nyt kun tarkemmin muistelin, niin siinä vähemmän sähköisessäkin oli yksi solenoidi, ilmeisesti OD Off. Toisessa oli kaksi solenoidia ja piuhojen päässä musta laatikko.

Toyopet

Joo,loota on siis toyota previasta A46DE ja on siis muille valmistajille toimitettuna aisin warner 03-71LE näin nettitietojen perusteella. Loota vuoden 1992 mallia.

Jos olisi ollut ahdettu malli, niin loota olisi A340* eli näin ameriikanautopiireissä ehkä paremmin tunnettu jeepin aw-4:nä mutta kun ei ole ahdettu niin on pienempi loota.

Tuo 2TZ-FEn kaavio ei varmaan istu mihinkään muuhun moottoriin mutta @LowCrow yhteen projektiin olisi tulossa etuvetoisen moottori, johon ei ole olemassa sopivaa takavetolootaa suoraan, niin on vaihtoehtoja pähkäilty omissa ja sukulaisten nurkissa pyörivistä romuista. Kun kuitenkin pitää muokata kytkinkoppaa/turbiinikoteloa. Kone on 1AZ-FE automaatin edestä. Tähän mennessä lähin kytkinkopan kaavio taitaa kuitenkin olla hiluxin G-lootassa, osuukohan pari pulttia kohdalle.

Ameriikan foorumilla joku corolla-kuski oli kuulemma istuttanut vastaavan koneen S-koneen kytkinkoppaan ja semmoinen on olemassa, eikä se ole sinnepäinkään.

Tämä on vain yksi vaihtoehto muiden joukossa, tuostakin puuttuu turbiini, mihin lie hävinnyt.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 kesäkuu, 2021, 02:27Joo,loota on siis toyota previasta A46DE ja on siis muille valmistajille toimitettuna aisin warner 03-71LE näin nettitietojen perusteella. Loota vuoden 1992 mallia.

Jos olisi ollut ahdettu malli, niin loota olisi A340* eli näin ameriikanautopiireissä ehkä paremmin tunnettu jeepin aw-4:nä mutta kun ei ole ahdettu niin on pienempi loota.

Tuo 2TZ-FEn kaavio ei varmaan istu mihinkään muuhun moottoriin mutta @LowCrow yhteen projektiin olisi tulossa etuvetoisen moottori, johon ei ole olemassa sopivaa takavetolootaa suoraan, niin on vaihtoehtoja pähkäilty omissa ja sukulaisten nurkissa pyörivistä romuista. Kun kuitenkin pitää muokata kytkinkoppaa/turbiinikoteloa. Kone on 1AZ-FE automaatin edestä. Tähän mennessä lähin kytkinkopan kaavio taitaa kuitenkin olla hiluxin G-lootassa, osuukohan pari pulttia kohdalle.

Ameriikan foorumilla joku corolla-kuski oli kuulemma istuttanut vastaavan koneen S-koneen kytkinkoppaan ja semmoinen on olemassa, eikä se ole sinnepäinkään.

Tämä on vain yksi vaihtoehto muiden joukossa, tuostakin puuttuu turbiini, mihin lie hävinnyt.
Suomi-Tojota-Suomi..  :o
Multa puuttuu tuo sanasto.

Pajeroissa noita AW:n ihme kirjainyhdistelmälaatikoita on ainakin.
V4AW2-3, jne. Miten paljon samaa kuin Tojotiin laitetuissa.. En tiedä.

Joka tapauksessa erittäin hyviä laatikoita.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Tää on n.s. A40 sarjan laatikko ja eri versioita on ihan vitusti mutta silti se "perusloota" on ihan sama.
X

juhapih

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 13 kesäkuu, 2021, 02:27Tämä on vain yksi vaihtoehto muiden joukossa, tuostakin puuttuu turbiini, mihin lie hävinnyt.

Passaakos tuohon Volvon AW lootan turbiini? Semmoinen olisi jouten...

Toyopet

En osaa sanoa, osaako joku muu?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Ei noi turbaanit sovi ristiin kun vaikka sama loora niin eri merkeillä on eri boorit, pulttijako ja pilotti.
X

juhapih

Ton Voovolaisen voi hakea kokeeksi...ohikulkeissas..

AMC:n torque command laatikkoihin menee Moparien torque flite turbiinit... vaikka mopareissa on starttikehä kiinni turbiinissa...

Mudracer

Ei pidä paikkansa että kaikki turbiinit menee ristiin vaikka sama loota.
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 17 kesäkuu, 2021, 20:06Ton Voovolaisen voi hakea kokeeksi...ohikulkeissas..


Minkä Volvon? Voisi tehdä taustatyötä...
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39