29 toukokuu, 2022, 16:06

Uutiset:


BW35 vain pakki toimii

Aloittaja Harri S, 05 toukokuu, 2022, 19:43

« edellinen - seuraava »

Harri S

Eli otsikon potilas testattu tänään ja vain pakki toimii.

Laatikko seissyt kauan. 
Ruotsista koneen mukana tullut, ei tietoa historiasta.
Avasin öljypohjan ennen asennusta ja siellä oli täysin puhdasta, eikä mitään silminnähtävää vikaa.
Laitoin öljyt (typeF) ~8 litraa.
Mistähän lähtis vikaa etsimään?
Paineilmatesti? Venttiilipöytä? Saako irrotettua kun aski kii autossa ilman että kuulat ja pikkuosat on pihanurmikolla?

En tunne tätä laatikkotyyppiä ollenkaan.
Korjausmanuaali löytyi pdf:nä.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 05 toukokuu, 2022, 19:43Eli otsikon potilas testattu tänään ja vain pakki toimii.

Laatikko seissyt kauan. 
Ruotsista koneen mukana tullut, ei tietoa historiasta.
Avasin öljypohjan ennen asennusta ja siellä oli täysin puhdasta, eikä mitään silminnähtävää vikaa.
Laitoin öljyt (typeF) ~8 litraa.
Mistähän lähtis vikaa etsimään?
Paineilmatesti? Venttiilipöytä? Saako irrotettua kun aski kii autossa ilman että kuulat ja pikkuosat on pihanurmikolla?

En tunne tätä laatikkotyyppiä ollenkaan.
Korjausmanuaali löytyi pdf:nä.

Pitääkö sen vähän "asettua" kun turbiinikin vuotanut öljyt ulos eli takapyörät ilmaan ja sitten ilman kuormaa vaihde päällä pyörimään? Kelaa sitten kaikilla vaihteiston alueilla vähän aikaa.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser

Harri S

Tuolla lailla mä autoa pukkien nokassa ja pyörät ilmassa ainakin vartin verran testailin.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

Mudracer

Forward pakka ei jostain syystä toimi, yleensä mäntien tiivisteet on korppuuntuneet. Venakoneiston pois ottamalla kaikki pystyy testaamaan paineilmalla.
X

Harri S

Kiitos. Arvasin että sinä tiedät.
Käytänpä tuosta aluksi öljypohjan auki, koneiston pois ja katson sen paineilmatestin.
Tuo on tosiaan ollu käyttämättä pitkään.
Sisällä oli oikeastaan vain puhtaat asennusöljylirut.
Toivottavasti venakoneisto jumittaa / ei ilmaannu, niin ei tarttis ottaa tuota irti autosta.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

Mudracer

Se koneisto on aika hankala laittaa takaisin siellä auton alla kun siitä menee ööli putkia pitkin öölipumpulle.
X

Mudracer

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 05 toukokuu, 2022, 22:29Toivottavasti venakoneisto jumittaa

Mun täytyy sen verran sua masentaa että sille "ykköselle" eli forward pakalle ei ole omaa venttiiliä vaan sen saa öölinsä siitä venasta jota keppi liikuttaa. Pakki ja ykkönen on molemmat sellaisia joilla ei ole omaa "vaihto"venttiiliä.
X

juhapih

Joskus oli jollakulla Ramblerissa joku noista putkista murtunut ja ölli valui pois...

Harri S

Tänään kokeilin toistamiseen ja laskin lämpösenä öljyt pois. Lappapuuroa. Vetää ilmaa jostakin joten putkirikko / -vuoto ei ole poissuljettu.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...

Harri S

Primary pressure valve oli jumissa ja liika öljynpaine pullautti takapannan servomännän pois paikaltaan.
Koneiston putsaus ja kasaus ja nyt vaihteet toimii molempiin suuntiin.

Koneisto on helppo käyttää pois paikaltaan ja asentuu helposti kun laittelee öljyputket kii venakoneistoon ja nostaa sen suoraan paikalleen.
Hyvin se alkoi, mutta päättyi niin kuin ennenkin...