SBC350 imusarjan mysteerianturi

Aloittaja Marko Nykänen, 06 marraskuu, 2022, 22:08

« edellinen - seuraava »

Marko Nykänen

Olen käyttänyt kaikki googletustaitoni, enkä ole päässyt selvyyteen mihin tarkoitukseen tuota kuvasta ympyröimääni anturia on käytetty. Näytti mittaroidessa muistaakseni 1,6 kilo-ohmia, kannen lämpöanturin ollessa 600 ohmin nurkilla. Vai liekö vaan käytetty reiän tulppaamiseen jos ei ole ollut muuta käytettävissä? Ulkoisesti lämpötila-anturin näköinen. Kyllähän mä sen ens kesänä vaihdan ihan tulppaan, mut mielenkiinnosta...

Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Kalu

Mä letukoista mitää muista mut eikös tuohon tule öljykanava, eli on siin ö-paineanturi tai sähkösen painemittarin anturi?

Marko Nykänen

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 06 marraskuu, 2022, 22:22Mä letukoista mitää muista mut eikös tuohon tule öljykanava, eli on siin ö-paineanturi tai sähkösen painemittarin anturi?
Kyl se vaikuttas ihan imukanavaan menevän. Eli alipaine siellä ainakin vaikuttaa ja lämpö, muuta tuommosella tuskin saa mitattua?

Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Toyopet

Jarrutehostimen ap-lähtö tulpattu jollain anturilla?
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 06 marraskuu, 2022, 23:19Jarrutehostimen ap-lähtö tulpattu jollain anturilla?
Ääni tulpalle kans täältä. Ei toi kohta lämpöanturia kaipaa, eikä voi hyödyntää.
En varmasti oo.

Marko Nykänen

Joo, melko varma olin ja olen itsekin improvisoidusta tulpasta, mutta kun ei näistä tiedä, montako seppää ja monestako erilaisesta autosta tätä minunkin nykyistä kulkinetta on aikanaan kasannut ja korjannut. Pittää vaihtaa perinteinen tuleppa siihen ens kesänä ni siistiytyy entisestään.

Kiitoksia ja jos joku viekä keksii miksi ja mikä anturi edes voisi olla ni saa infota, luonnollisesti.
Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Gary Grand

Minkähän ikänen imari tuo on?
Ettei kuitenkin olis ihan turbaanilukon ohjaukseen käytetty alipaineanturi?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Marko Nykänen

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 marraskuu, 2022, 08:35Minkähän ikänen imari tuo on?
Ettei kuitenkin olis ihan turbaanilukon ohjaukseen käytetty alipaineanturi?
En osaa imusarjan ikää sanoa, muistaakseni myyjä sanoi että olisi vaihdettu dieselistä bensaksi 90-luvun puolivälissä tms., joten olisiko tullut siinä paketissa mukana? En tiedä.

Turbiinilukko ei ollut ostohetkellä käytössä eikä ole vieläkään, en ole osannut kaivata kun en matkaa ole ajanut kuin hyvin satunnaisesti.

Mutta nyt kun tiedän taas yhden mahdollisen käyttötavan moiselle anturille voin yrittää tutustua aiheeseen. Ei tullu käynnissä ollessa ohmeja mittailtua, mut pitänee sekin testata kunhan kevät koittaa.
Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Kalu

Oho, tulipa katottua kuvaa "pikkasen" väärin...

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 07 marraskuu, 2022, 08:35Minkähän ikänen imari tuo on?
Ettei kuitenkin olis ihan turbaanilukon ohjaukseen käytetty alipaineanturi?


Eikös ne ollu ihan on-off antureita/katkaisijoita? Joskus mikan kanssa oli puhetta että mekaanisella vakkarilla olevissa yms. Ennen ecm:ää ois ollu mekaanisia alip.katkaisijoita joilla ois suht helppo toteuttaa jälkiasenteinen automaattiohjaus turbiinin lukolle?  :thinking:


Voin kyllä muistaa päin honkiakin kun siitäkin keskustelusta taitaa olla jo reilu 5 vuotta  :-[
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Marko Nykänen

Vähän kerenny pesukoneen lämpiämistä odotellessa tutustumaan tuohon tomaattihommaan, niin ainakin nämä nykyaikaiset jälkiasenteiset sarjat käyttää ihan puhdasta alipainetietoa omissa seteissään, toki se alipaine jotain kytkintä taasen ohjaa mikä sitten tekee sähköasioita.

Vähän alkoi kieltämättä taas ajatuksia kytemään päässä tuon lukon suhteen mut... Pakko yrittää hillitä. Kaikenmaailman romppeet tilasin kesän aikana jo muutennii, nyt jos jo alottaa "talvihamstrauksen" ni ei kerkee ens kesän aikana kaikkee asentamaan paikoilleen.
Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 marraskuu, 2022, 11:06Eikös ne ollu ihan on-off antureita/katkaisijoita? Joskus mikan kanssa oli puhetta että mekaanisella vakkarilla olevissa yms. Ennen ecm:ää ois ollu mekaanisia alip.katkaisijoita joilla ois suht helppo toteuttaa jälkiasenteinen automaattiohjaus turbiinin lukolle?  :thinking:


Voin kyllä muistaa päin honkiakin kun siitäkin keskustelusta taitaa olla jo reilu 5 vuotta  :-[
Joo.
Siis alipainekytkin.. Ei anturi.. :-[ Jos siis on tuo turbiinilukon kytkentään vaikuttava.
Noita oli siis käytössä ennenkuin valjastivat "älyn" siihen hommaan. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Marko Nykänen

Tää tuli kuvahaulla vastaan, missä on alipaineanturi ja setti väitetysti tekee turbiininlukolle jotain. Anturi on kaksinapainen mut jos yksinapainenkin on maadoittava niin periaatteessa voisi silläkin saada pelaamaan. Mut jotenkin epäilen tuota omaa anturiani, koska ei ole ainakaan on/off -tyyppinen koska antoi ohmilukemia kylmänäkin, tai auto sammuksissa.

https://www.ecklerscorvette.com/1982-1991-corvette-lock-up-switch-kit-700r4-transmission-25-261998-1.html
Kun perusasenne on, että kaikki ihmiset on mulkkuja ja kaikki menee päin vittua, ei tule ikäviä yllätyksiä.

Mudracer

Tosta kohtaa lähtee yleensä lootan modulaattorille vaakkumi, olisko vaan lyöty joku tulppa kun loota ei imuuva tarvii?
X

Mudracer

4-vaihteisten toosien turbaaninlukot ei tarvii päälle mennäkseen alipainetta mihinkään, jälkiasennusvehkeissä se vaakkumikytkin laitetaan sen takia että lukko lähtee pois kun antaa hanaa.
X