Toi otan laturi ei pelitä

Aloittaja 68corvette, 01 helmikuu, 2020, 18:35

« edellinen - seuraava »

68corvette

Olisiko kenelläkään ehdotuksia..
Corolla '98
Lakkasi lataamasta pari päivää sitten.
Auto oli seissyt liki pari vuotta, niin kehoitin vaihtamaan akun.
Auto tuli pajalleni ja totesin, että uudellakin akulla jännitettiin ja tippuu 12V noin 11.5V kun laittaa käyntiin, kierrosten nostaminen ei vaikuta.
No, seuraavaksi laturi vaihtoon.
Sama homma "uudella" motonet laturilla.
Mittasin, että tasuriin tulee yhteen pinniin jatkuva 12v ja toiseen heräte 12v, joten varmaankin niiltä osin kunnossa.
Kävin sulakkeet ja maadoitukset läpi, ei löytynyt ongelmia.

No.. kun noi tehdas kunnostetut voivat olla risoja, niin kävin vaihtamassa takuuseen toisen uuden.
Sillä myös sama homma.

Herätteet päällä akun valo palaa, mutta sammuu käynnistettäessä.
Hieman kyllä ihmettelen, kun piuha irti laturista sammuu myös käynnistyksen jälkeen valo.

Tuleeko mitään mieleen mitä voisi vielä koettaa?

Kyrpov

Lataako kierroksillakaan?


Perkeles kun en muista mikä johto densosta piti nypätä testiksi irti vai pitikö töpseli irrottaa ja syöttää 12v johonkin.



Sulakkeet ym varmasti käyty kaikku läpi ja akunkengät?
Sinä vain

68corvette

Kierrokset eivät vaikuta jännitteeseen.
Olen mitannut sekä akun navoilta, että suoraan laturilta.

Navat ovat kiinni.
Nypin kaikki sulakkeet irti ja laitoin takaisin, näyttivät ehjiltä.

Muistaakseni jompaan kumpaan laitaan tuli jatkuva 12v ja keskelle heräte 12v.
En koittanut syöttää virtaa irtopiuhalla, kun liittimeen tuntui virtaa tulevan.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: 68corvette - 01 helmikuu, 2020, 19:09Kierrokset eivät vaikuta jännitteeseen.
Olen mitannut sekä akun navoilta, että suoraan laturilta.

Navat ovat kiinni.
Nypin kaikki sulakkeet irti ja laitoin takaisin, näyttivät ehjiltä.

Muistaakseni jompaan kumpaan laitaan tuli jatkuva 12v ja keskelle heräte 12v.
En koittanut syöttää virtaa irtopiuhalla, kun liittimeen tuntui virtaa tulevan.
muutaman kaljan jälkeen muisti palailee pätkittäin. Toisessa tais olla niin jotta käynnissä toisessa 12v ja toisesta se 12v häipyy mikä ennen starttia oli
Sinä vain

Kyrpov

Camry 1st and 2nd Gen (1983-86) and (1987-91)
Alternator overcharges, stays hot hours after the car is off
Jump to Latest
Follow
1 - 12 of 12 Posts
my126benz
Registered
Joined Feb 28, 2008 · 14 Posts
 Discussion Starter • #1 • Oct 14, 2009
Hope I'm not out of line posting this in the Camry Forum. Since the Celica and Camry share engines and so many other components, I thought this might be a good place to post my problem since this forum gets more traffic.

Hi Guys

I recently replaced the engine and transmission in my 88 Celica GT convertible. The engine is a JDM 2.2 (virtually the same) instead of the 2.0 that was in the car. The transmission is an auto from a car in the junkyard. The car had been running exceptionally well for almost 900 miles. Then, a couple days ago, My batt light and brake light started coming on as I would approach higher speeds. I also noticed my volt meter pegging, indicating an overcharging alternator. Also the car would not start without a jump. Took the car first to Autozone to have the battery and alt tested. They said it checked out. Then I went to advance and they told me I had a bad battery. I went home and took the battery out and went to another AZ to turn it in (3 year free replacement from AZ) and they tested it and told me it was fine. Next I went to yet another advance and they also to me it was fine. That night I noticed that the alternator was still hot even though the car had been off for several hours. So I took the alternator out (also covered my warranty at AZ) and took it down to have it tested. It all but blew up the second they started the testing machine. Sparks and smoke etc.
So I was issued a new alternator and I installed it. The car continues to have the same problems. I took it to the AZ and the battery, starter, and alternator tested fine. When I give it some gas the volt meter says it is over charging. The car has also been off for several hours and the alternator is hot to the touch. I am about to pull the neg. battery cable.
Does anyone have any ideas on what to check next? Is there a sensor that tells the voltage regulator what to do? Is there any particular thing I should check?

Any help would be very welcomed

Thanks
Bookmark
   
lee777
Registered
Joined Aug 18, 2009 · 64 Posts
#2 • Oct 14, 2009
Buy or borrow a voltmeter to check your charging voltage.
Should be between 13.5 to 15.0 vdc.
A high voltage will soon ruin your battery.(boil it dry)
Bookmark
   
my126benz
Registered
Joined Feb 28, 2008 · 14 Posts
 Discussion Starter • #3 • Oct 14, 2009
Good idea

Yes, that was my next step. Im away from home at college and I don't have all my tools. Should I check the voltage at the battery posts while the car is running? Also I have let the engine completely cool and yet the alternator is very hot, as if its been running for hours. What would cause the alternator(both old and a new replacement) to draw current while the car is off?

Thanks for getting back to me.
Bookmark
   
lee777
Registered
Joined Aug 18, 2009 · 64 Posts
#4 • Oct 14, 2009
Yes, check at battery posts with engine running.
Next time you park your car, remove negative battery cable to see if alternator is
cooled down in half an hour.
Internal short in 2 alternators is puzzling?
Bookmark
   

drugal
Registered
Joined Oct 26, 2003 · 159 Posts
#5 • Oct 14, 2009
You could also try unplugging the connector on the side of the alternator while leaving the negative battery terminal connected. This plug is what runs the IC Regulator in the alternator.

If the alternator cools down normally with this unplugged, I would suspect that the regulator is being powered at all times and draining the battery, which would explain having to use jumpers to start. The alternator has an internal fan that spins with the pulley while the engine is running. If the regulator is powered while the fan is stopped, it could stay warm.


The regulator should also have a sensing input, and if that connection is bad it'll tell the alternator to run at full-field (~18V or more). Find a wiring diagram manual for your car, or maybe a 5S-FE Camry, and carefully inspect/test all the wires leading to the alternator.

It might be different on a Celica, but here's a description of that connector from a 2.2L Camry:

"S" (Pin 3, white wire) - Sense line. It will eventually make its way back to the battery through several fuses. If this line is bad (corrosion, broken wire, blown ALT-S fuse), the alternator will overcharge, trying to compensate since it is not sensing enough voltage. Disconnect the battery, and check for continuity of this pin to the positive battery terminal and the alternator terminal. Both should be very close to 0 ohms.

"IG" (Pin 2, red-blue wire) - Supplies power for the regulator from the Gauge fuse. Should be 0V when the car is shut off, 13-15V when turned on.

"L" (Pin 1, yellow wire) - Goes to the charge warning light.



Onkohan vastaava sulla?
Sinä vain

68corvette

En ottanut kuvaa väreistä, mutta yhteen piuhaan tuli jatkuva 12v, se lienee tuo S. Voisi kokeilla ohmit mitata.
Toiseen tuli heräte, käyttäytyi niinkuin IG, se oli keskellä.
L liittimestä en tiedä miten voisi todeta toiminnan.

Alun varoitusvalo syttyi kun laittoi herätteen ja sammui kun auton käynnisti. Tämä on normaalia.
Mutta erikoista oli, että käyttäytyi samalla tavalla vaikka irroitin piuhan laturista.. tai ehkä sytyttäisi lataus valon viiveella kun ajaisi hieman.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: 68corvette - 01 helmikuu, 2020, 22:42En ottanut kuvaa väreistä, mutta yhteen piuhaan tuli jatkuva 12v, se lienee tuo S. Voisi kokeilla ohmit mitata.
Toiseen tuli heräte, käyttäytyi niinkuin IG, se oli keskellä.
L liittimestä en tiedä miten voisi todeta toiminnan.

Alun varoitusvalo syttyi kun laittoi herätteen ja sammui kun auton käynnisti. Tämä on normaalia.
Mutta erikoista oli, että käyttäytyi samalla tavalla vaikka irroitin piuhan laturista.. tai ehkä sytyttäisi lataus valon viiveella kun ajaisi hieman.

toi latausvalo jotenkin hämärä toyotissa, camryssa ei syttynyt vaikka laturi ei ladannut. Syttyi vasta kun alle 12 tippui akun jännite. Viiveellä syttyminen kans tuttua
Sinä vain

68corvette

Tämä tuli kuntoon.
Sanoin että mulla on keinot loppu, niin vei paikalliselle autokorjaamolle.
Korjaamon pitäjää haastattelin, niin sanoi että laturin hihnasta oli muutama säie jäljellä, epäili että uusi hihnapyörä ei oikein istunut vanhan remmin kanssa ja kulutti vanhan hihnan nopeasti loppuun.

Kuulemma ainoa mitä teki, oli toi hihnan vaihto.

Jäi vähän sylettämään.
Hihna oli lähtiessä ja mittauksissa kireällä, ei vinkunut, oli halkeilematon ja pehmeän oloinen.
Silmämääräisesti laturikin pyöri niinkuin kuuluu.

Zuinula

Ei tuu näköjään kaikki selvinpäin mieleen

Kyrpov

Manuaalisäätö tossakin varmaan on? Ne on kans aika tarkkoja, saa olla kireellä moniuran kanssa.
Sinä vain

Nikuzai

Oisko korjaamo tyypillisesti vaihtanu remmin löysäämällä kiristimen ja kääntänyt laturin reunaan samalla puhdistaen kosketuspinnat ja korjannut laturin maadoituksen

68corvette

Vaihdettiin laturi kahteen kertaan, uskoisin että siinä olisi kosketuspinnat putsautuneet  ;D

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: 68corvette - 13 helmikuu, 2020, 19:13Vaihdettiin laturi kahteen kertaan, uskoisin että siinä olisi kosketuspinnat putsautuneet  ;D

Se kova väliin kasvanut hapettuma on sen verran lujaa, ettei välttämättä lähde edes teräsharjallaakaan vaan mekaanisesti joko kaapimalla tai viilalla