Maalauskeskustelu

Aloittaja nuc-64, 08 helmikuu, 2020, 00:06

« edellinen - seuraava »

Jussi

Millähän tuotemerkillä olis kaikkein tahmasin ja hyhmääntyvin ML-tyypin koteloööli? Niissä on aika paljon eroja ainakin ollu, jotkut ihan lirua ja jää kovin ohuena kalvona.
En varmasti oo.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 09 syyskuu, 2021, 22:50Millähän tuotemerkillä olis kaikkein tahmasin ja hyhmääntyvin ML-tyypin koteloööli? Niissä on aika paljon eroja ainakin ollu, jotkut ihan lirua ja jää kovin ohuena kalvona.


Ite ainakin tykänny että dinitrolilla se on nimenomaan se tunkeutuva öljymäinen kampe ja tectylillä sit semmonen vahamainen kalvon muodostava. Tosin nyt en oo varmaan uusia aineita joutunukkaan pariin vuoteen ostamaan niin suhtaudu pienellä varauksella ainakin tectylin hankintaan.  ???
GM only 😉
+Pihatraktori :D

sössö

3m joku tuote myös ihan selkeesti kuivui.

palontie

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 09 syyskuu, 2021, 22:33Mun tarttis tohon talvivolvoon maalailla konepelti, kun edellinen on vetänyt kattopeltimaalilla telalla mustaksi.
Sopii nätisti valkoiseen autoon.(tai kai tuo tuo essonbaarissa voimaa lisää)

Mut mulla olis toinen pelti, joka on erivärinen, muuten hyvässä maalissa, mutta lakkavikaa on. Meniskö toi, että karhentaisi, vetäisi jonkun spraypakkelin jotta häviäisi noi kuopat lakkavikojen kohdilta, ja maali päälle?

Toinen vaihtoehto olis tehdä tuosta nykyisestä pellistä, mutta siinä maalinpaksuus ja sen röpelöt on melkoiset.

Joku akryyliväri mulla on jo ton auton värikoodilla ja kohtuullinen ruisku. En vaan ole ruiskulla maalannut kuin joskus kokeeksi.

Sinänsä pinnanlaatu/valumat ei ole ongelma, koska vesihionta ja myllytys on tuttua, mutta pohjat tarvis oppia tekemään.

Miten meidän foorumin tietäjät tekisi?

Jos ei ole kiire valmistumisessa, suosittelen tuota mun Kawan maalaria.. 😄
Eniten vituttaa kaikki.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: palontie - 10 syyskuu, 2021, 14:59Jos ei ole kiire valmistumisessa, suosittelen tuota mun Kawan maalaria.. 😄

Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 10 syyskuu, 2021, 20:31Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Omista puhumattakaan.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Janne-Pekka

Hienosti osasin, rai rai.  :blackout:
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 10 syyskuu, 2021, 20:31Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Eikä näköjään konekuskeille.
Tiukasti aisalinjalla.

Janne-Pekka

Nii ja mie oon se maalari.. 
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Kalu

Onko kenellekkään tuttu tavara? PPG DP40 märkää-märälle epoksi. Voiko sen päälle kitata ja koska?

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Tai pitäiskö sanoa,pitää kitata..
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 01 toukokuu, 2023, 20:17Onko kenellekkään tuttu tavara? PPG DP40 märkää-märälle epoksi. Voiko sen päälle kitata ja koska?
Ei oo tuttu. Siksi sanon, et varmasti kuivana ja hiottuna voi kitata. Olettaen, et puhut polyesterikitistä. Epoksikititkin poikkeaa maaleista niin paljon, et niitäkään en laittas ennen ku on kuiva varmasti.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: palontie - 01 toukokuu, 2023, 20:24Tai pitäiskö sanoa,pitää kitata..
Onhan täällä Mikkelin kittaajiakin...  O0
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton