'65 Nostalgia-Valiant & '79 Olds Delta 88

Aloittaja FuryIII 71, 22 elokuu, 2021, 18:20

« edellinen - seuraava »

jariha

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 31 maaliskuu, 2024, 07:51Miten tässä voi onnistua  :o

Helposti, oldsista ku meni jakaja ni sillon viimeks ainaki...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

palontie

Kyllä noita junioriaikoina kaasaripeleissä monesti kastui.
Eniten vituttaa kaikki.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 31 maaliskuu, 2024, 07:51Miten tässä voi onnistua  :o
Veikkaisin kahta syytä, siinä on joku käyntihäiriö, kosteus tai ap-vuoto ja sitten hetki käynnissä niin, että se vähän lämpiää mutta ei niin paljon, että ryyppy ehtisi kääntää pois. Ja sitten pieni odottelu, niin kone olisi riittävän lämmin käymään ilman ryyppyä mutta ryyppy on silti päällä.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 30 maaliskuu, 2024, 15:17Alkuperäisessä ohjeessa on, että jos -17°C lämpimämpää, niin polkaistaan kerran kaasua ja kylmemmässä kaksi kertaa.
Tuossa papparaisen kaikinpuolin alkuperäiskuntoisessa capricessa toimii jotakuinkin näin. Paitsi äsken LowCrow onnistui siitä jotenkin kastelemaan tulpat...


Mä oon ny tässä huomattavasti lämpimämmissä keleissä polkassu kaasua 3-5krt. ennen ku oon tarjonnu virta-avainta lukkoon, sen jälkeen hörähdys ja startin aikana polkaisu tai pari, ja uus hörähdys, jonka jälkeen lopetan ettei tuu sahattua starttia paskaks. Sen jälkeen toimenpide toistetaan vielä pari kertaa, että rottelo myös JÄÄ käymään, edelleen kaasun avustuksella. Onneks näillä keleillä minsa-pari riittää ni jää jo käymään ihan itellään.

Itseäni ny ei nää "taikatemput" sinällään haittaa, mutta oishan se toimiva ryyppy ihan pop.  ::)
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

slant sickness

Rouva ei kuunaan olisi selvinnyt semmosesta autosta, missä pitäisi tehdä yllä mainitun kaltaisia temppuja käynnistyksen edellä. Oli jokseenkin toivotonta selittää että moottori voi olla "kylmä", jos laite oli kesäisessä auringonpaisteessa niin ettei sisälle voinut mennä tuulettamatta kabiinia.

Niinpä mä tein automaatti/manuaaliryypyn yhdistelmän. Se oli moparin pikkulohkossa. Purin ryypyn kayttökoneiston bimetallijousen akselin irtonaiseksi vaijerikäytölle. Sillä rakennelmalla sai kojelaudan nupista pyöräytettyä automaattiryypyn niin halutessaan pois päältä. Muuten toimi automaattisesti, mut mä vähän säästelin kaupunkikulutuksessa, kun omilla ajoilla sain huikan melkein heti pois.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Toyopet

Vaimon eka auto on ollut 1968 datsun 1000,josta kuulemma saattoi kesken ajon kostealla ilmalla hävitä sähköt yms. pientä, niin nämä vähän karsitutkin jenkit on kuitenkin ihan toimivaa tavaraa.
Vaikka ei kyllä monesti olekaan nyt viime vuosina muulla kuin toyotalla, hondalla ja lexuksella ajanut.
Kirkolla asuessa ajeli buickilla, joka ryypyttömällä 750cfm edelillä ei ollut ihan helpoin starttava, oli siis vakio 307 koneena.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

slant sickness

Ajeleeko keltainen GM "taksi" taikka nostalgiavallu tänään Heurekan parkkikselle? Että pakkaanko kytkinkopan kyytiin (säävarauksella)?
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 19 huhtikuu, 2024, 11:44Ajeleeko keltainen GM "taksi" taikka nostalgiavallu tänään Heurekan parkkikselle? Että pakkaanko kytkinkopan kyytiin (säävarauksella)?

No heurekalla jo ehdittiinki pari sanaa vaihtaa, ja ihmettelin sen jälkeenkin että missä päin täällä foorumia oot kyselly paikalle saapumisestani, ja nyt jo eksyin tänne.  :))  Jos nyt sattuu, etten vieläkään saa haettua sitä sulta suoraan, ni ois tässä tarkoitus ainakin näitä lähialueen ruisinkeja pyrkiä kiertelemään, ni jos tiet vie samaan paikkaan, ni ota mukaan vaan.

E: näillä näkymin ois ainaki tarkoitus tulla malmille parin viikon päästä, jos ei mitään muuttujia ilmaannu.
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 29 maaliskuu, 2024, 19:30Tänään käyty Kaljataksilla acs, Siipimutterin kera. Piti ennen lähtöä laittaa antenniin hankkimani ketunhäntä ja liimata H.Simpsonille uus tukka, ku oli päässy kaljuuntumaan. No häntä onnistui, mutta koska jollain mulkulla on himo repiä mun autoista keulamerkkejä, ni tämäkin oli revitty jalustasta irti, ja laitettu takas paikalleen. Putos vaan kengille ku avasin konepellin, enkä edes koskenu Homeriin.

No enivei, entrasin Homerin uuteen loistoon.  :coolsmoke:







Ketunhäntä.



Hyvin kesti motarivauhdit, tosin kiinnitys onkin ehtaa ryssäläistä haitekkiä, eli nippuside.  :coolsmoke:

Nii joo. Tässähän kävi silleen, että Homer teki heti seuraavana maanantaina itsarin kehä3:lla heurekan kohdilla, joten väkertelin eilen uuden keulamerkin.



Tuo on nyt upotettu tuohon jalustaan, ja hölvätty sinne ensin reilusti kuumaliimaa ja tökätty sit toi puteli siihen. Huomattavasti tukevampi kiinnitys ku Homerilla, toivottavasti pysyy. Tosin yöks pitää varmaan aina ruuvata irti ettei häviä parempiin suihin.  ;D

Pitääköhän tää nyt uudelleen ristiä Tequila-taksiksi...?
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.