Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

palontie

Veikkaan että toi Jeeppi on ennen hitsattu kun mun.
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Jaa... eipä tuossa ole kuin toi takalattia ja noiden Porschen penkkien sovitus ja pyöränkaaret taakse. Ja sitten taka-akselin kiinnitys. Ja ovien loppuun hitsuu... Ja LS:n kotvakkeiden teko.. ja... ja.. katollekin pitäis tehrä jottai... laittasko plexin tai jotakin kivaa..

juhapih

Aloitettiin hommat takapenkin sovittelulla.

Ensin piti rälläköidä pois kohdistustapit istuinten saranoista.



Laitoin alkuperäisen penkin alaosan palkin kokeeksi paikoilleen.



Ja tälläsin pienemmän istuimen paikoilleen...



Lattiassa oli alkuperäinen pahka takaosan tiellä.. Se piti poistaa.



Ja ei ne molemmat palat mahtuneet yhtäaikaa sen palkin päälle...
Pyöränkotelot ovat kapeammalla kuin Possussa.



Tehdään siis poikkipalkki uusiksi, vaikkapa 40x40 putkesta.



Penkin kun tällää sen päälle, niin sitä voi siirrellä eteenpäin pyöränkotelon kapeampaan kohtaan.
Kotelo on kuitenkin liian leveä selkänojien kiinnityskohdista, joten sitä pitää muotoilla, lekalla...
Kun istuin on sopivalla kohdalla, niin jalkatila jää aika pieneksi, mutta en ole ajatellu kuskata väkeä. Voi olla, ettei kaatuva selkänoja mahdu ihan kuin Possussa olemaan etuasennossaan, mutta ei sekään haittaa...



Taakse tulee sitten nuo selkänojan ja turvavöiden kiinnityskohdat... Lattia ja siihen vahvikkeet täytyy rakentaa.


palontie

Jaa sä ootcabiinin lattian aiemmin tehnyt?Onkos siitä urakasta kuvia?
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih


palontie

Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Tänään kävin laittelemassa arkiautoa ja samalla tein tuon penkin kiinnitysraudan. Huomenna juotan mutterit kiinni.

Mutta mikäs mytty tuon raudan alla on?



No sehän on alumiininen LM4, joka on menossa tuonne Jeepin pellin alle.


juhapih

Laittelin taas hieman tätäkin...
Takaistuimen kiinnitysrauta penkeissä kiinni.



Ja paikoillaan, hieman piti lokaria vasaroida, että sopi mahdollisimman taakse.



Ja tuon istuimen saa kääntymään kuten Possussakin.



Saranaosa/turvavyön kiinnike osuu tyhjään kohtaan...

Tähän mittailin jo lattiapalan 1,2 pellistä. Siihen varmaan joutuu alapuolelle tekemään vielä jonkinmoisen vahvikepalkin, joutuu kuitenkin aika koville. Istujien paino ylhäältä ja selkänojien vääntö sekä kolaritilanteessa turvavöihin kohdistuva momentti.


juhapih

Penkin alla on "jatkopätkä" ja tuo palkki on pisteillä kiinni paikallaan. Ja nuo kannake/korvake/kiinnikejutut on aikalailla paikoillaan.



Etummaisten kiinnitysreikien kohdalle tulee poikkipalkki ja lattian alle takakiinnikkeiden kohdalle paksumpaa plootua. Istuimen pohjassa on koukut noiden lenkkien kohdalla. Kannattelee ja ehkä estää kääntyvän istuimen lipsahdusta eteenpäin kolarissa... luulisin...


palontie

Meinaatko tehdä poikkipalkin samantyylisesti kuin vanha vai putkesta?
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

Tuohon korvakkeiden etuosaan ja jatkopätkän alle laitan 30x30 putkea. Tavaratilan lattian alle iskarinkorvakot ja tankin kiinnikepalkki taitaa tulla jonkin verran järeämmästä. Ellei sitten tule Jaguarin perää tähän... silloin tuonne tulee jonkin verran enemmän tavaraa...

palontie

Mä mietin kanssa jos mä koko kontin lattian vaihdan,niin katkasen samalla poikittaispalkit ja 30x30 putkesta tekis uudet.Helpompi ja nopeempi irrottaa vanha lattia.
Eniten vituttaa kaikki.

juhapih

JA tuon vanhan lattian alla on se "palkki" semmoinen monimutkainen kuviopelti, jossa on kiinnityspaikoja sille sun tälle... Hankala korjata jos ruosteessa. Uus lattia ja sopivia palkkeja tilalle. Iskarin kohdat kannattaa tehdä tarpeeksi vahvat.

juhapih

Tänään haettiin tuommoinen Volvon alkuperäinen Turbo moottori tuohon pojan 244 Voovoon.


juhapih

Tuuppasin kopan ulos tallista kelin salliessa.



Tuossa on työstön kohde, palkeissa ja reunoissa olevat jämät.



Tuon verran sai pois rälläkällä. Loput pistosahalla ja raspiroopella joku toinen päivä...



Tuossa on lopputulos.



Pikkuisen jäi maaha muistomerkkiä. Raudan jämää, mutta suurin osa oli korin saumamassaa, jota ei tuossa takaosassa säästetty. Paikoin sitä oli noin tuuman verran...  :o



Lokareihin jäi pistehitsin jämä...



Pensaputken puoleinen kulma jäi hieman vielä vaiheeseen. Ruostetta tuolla alla...



Toisessa takakulmassa  on tuo ruoste jo kaivettu näkyviin.



Tuossa on apuja raudan puutokseen...  ;)
Turvavöiden kiinnityskohtaan varasin hieman paksumpaa (1,2 ja 2mm kampetta)