Hallitunkin huolto

Aloittaja Pertti K, 16 helmikuu, 2020, 15:34

« edellinen - seuraava »

Pertti K

Tämmöinen hallitunkki laskee itsekseen kuormattuna, muuten toimii kuten pitääkin. Mites tuon huolto tapahtuu, saako siihen jotain varaosasatsia? Vai hydyliikkeestä tiivisteet mallin mukaan?
Tiukasti aisalinjalla.

Jussi

Mä löysin Suomesta kaupan, mistä saa kaikkia tunkin tiivisteitä.
Nyt vaan en löydä sitä nimeä mistään, ei kirjanmerkeistä, ei sähköpostista. Vaikka tilasin sieltä.
En varmasti oo.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 16 helmikuu, 2020, 15:34Tämmöinen hallitunkki laskee itsekseen kuormattuna, muuten toimii kuten pitääkin. Mites tuon huolto tapahtuu, saako siihen jotain varaosasatsia? Vai hydyliikkeestä tiivisteet mallin mukaan?


Ominaisuus... Samavika oli meilläkin kun kimppatallilla oli sillon tommonen.. yönyli ei uskaltanu jättää mitään päälle mutta onneks kaikilla säteili sen verran että pukit alle oli homma mikä hyvänsä  :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 16 helmikuu, 2020, 15:34Tämmöinen hallitunkki laskee itsekseen kuormattuna, muuten toimii kuten pitääkin. Mites tuon huolto tapahtuu, saako siihen jotain varaosasatsia? Vai hydyliikkeestä tiivisteet mallin mukaan?

   Mulla on samanlainen ja sama vika  tiivistesatsin kun vaihtaa alkuperäiset ei kestäny kun takuu ajan.

 Mä ostin paineilma tunkin on kätevä ja nopea. Kyllästyin kun tuolla yritti perämurikasta nostaa ...varressa oli liikettä n 5cm kesti kauan kun sillä sai mitään aikaan.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 16 helmikuu, 2020, 22:54Ominaisuus... Samavika oli meilläkin kun kimppatallilla oli sillon tommonen.. yönyli ei uskaltanu jättää mitään päälle mutta onneks kaikilla säteili sen verran että pukit alle oli homma mikä hyvänsä  :+1:
Tällä jos rengasta vaihtaa niin pitää nostaa 5-10 cm ilmaan ja sitten jos on ripee niin ehtii vaihtaa ennenkuin laskee liian alas.

Lainaus käyttäjältä: cdi - 16 helmikuu, 2020, 23:14Mulla on samanlainen ja sama vika  tiivistesatsin kun vaihtaa alkuperäiset ei kestäny kun takuu ajan.

 Mä ostin paineilma tunkin on kätevä ja nopea. Kyllästyin kun tuolla yritti perämurikasta nostaa ...varressa oli liikettä n 5cm kesti kauan kun sillä sai mitään aikaan.
Nyt kun on nosturi niin vois tuonkin projekti ottaa, ei haittaa vaikka on "jonkin aikaa" levällään. Mistäs tommosen tiivistesatsin saa?
Tiukasti aisalinjalla.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 17 helmikuu, 2020, 06:56Mistäs tommosen tiivistesatsin saa?

  No mulla on tuossa lähellä hydrauliikka liike josta saa joko tilaamalla tai useimmin hyllystä. Sitten se ostoliike/maahantuoja....numerolla.....tosin mä olen hukannut sen räjähdyskuva /varaosaanumero vihkon mikä tunkin mukana tuli. Joutuu purkaan malliksi ja jopa mittailemaan.
  Ampumaradalle mennessä tais olla taulu jossa mainittiin hydrauliikka  ,kuuluukohan vielä leppäveteen.

Pertti K

Oiskohan Mekafluid, tekee meille töihin alihankintana hydraulikeskusten kokoonpanoa ja testausta: https://mekafluid.fi ? Voi olla ettei ole ihan oikea paikka noille varaosille. Ehkä https://www.nestepaine.fi/fi/ tai sitten IKH joka noita näyttää myyvän, vois olla oikea osoite. En muista enää mistä tuon ostin.

Kiitos!
Tiukasti aisalinjalla.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 17 helmikuu, 2020, 10:14Oiskohan Mekafluid, tekee meille töihin alihankintana hydraulikeskusten kokoonpanoa ja testausta: https://mekafluid.fi ? Voi olla ettei ole ihan oikea paikka noille varaosille. Ehkä https://www.nestepaine.fi/fi/ tai sitten IKH joka noita näyttää myyvän, vois olla oikea osoite. En muista enää mistä tuon ostin.

Kiitos!

  Eipä mulla enää jää mitään nimiä päähän .....sen voi sanoa ettei noi kyllä tutulta kuullosta.

Pertti K

Kuulostaako Betamet (Mekafluidin kanssa kimpassa) tai Hytaflex (nykyään Nestepaine) yhtään tutummalle?
Tiukasti aisalinjalla.

maddis

Itsellä kans muutama vuosi sitten tunkki 'laski allensa'. Aukasin sylinterin ja menin osien kanssa top-osaan täällä Tampereella ja sieltä löyty sopivat O-renkaat ja sen jälkeen on toiminut ok.
- If in doubt, flat out.

HendriXXX

Minäki tuon yhen pikkuhallitunkin aikanaan purin ja menin vaan paikalliseen konetarvikeliikkeeseen vanhojen tiivisteiden kans, sieltäpä ne osat löyty hyllystä sillon. Perusteellinen putsaus ja kasaus ni ompa tuo pelannu.. kopkop.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: maddis - 17 helmikuu, 2020, 10:42Itsellä kans muutama vuosi sitten tunkki 'laski allensa'. Aukasin sylinterin ja menin osien kanssa top-osaan täällä Tampereella ja sieltä löyty sopivat O-renkaat ja sen jälkeen on toiminut ok.
Tää Top-osa oli se, mistä mä sain ne tunkin tiivisteet.
En varmasti oo.

Vuppe

Top-osa tekee itekin tiivisteitä.

cdi

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 17 helmikuu, 2020, 10:39Kuulostaako Betamet (Mekafluidin kanssa kimpassa) tai Hytaflex (nykyään Nestepaine) yhtään tutummalle?

 No ei,tein virtuaalivierailun tuon kadunvarteen on maisemat muuttuneet ja mettä kasvanut eikä mainoksia tienvarressa ollut........hienoinen epäilys olis pajakulmasta vaikka nimi ei oikein kuullosta oikealta .Ulkopuoli ei kerro mitään enkä viitsi alkaa penkomaan mitä toi päätyökseen tekee.mutta se mainos oli aika lähellä hiekkakuopan risteystä ja siten sopis ....oisko nimi muuttunut.

DX

ittellä mielessä paineilmakäyttösen hallitunkin hankinta, suosituksia?
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore