Hitsaukseen liittyvää

Aloittaja Järki, 17 tammikuu, 2020, 21:49

« edellinen - seuraava »

sössö

Jos muistan oikein niin kempissä se dynamics säätö vaikuttaa tohon. Onko esapissa sellasta

palontie

Lainaus käyttäjältä: cdi - 07 kesäkuu, 2020, 21:27Onko kaasun virtaus enmpi kun 8litraa?

Taisin säätää johonkin 6-7ltr tienoille,tosin ostin halpismittarin tiedä sitten mitä todellisuus on.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

En olekkaan ennen hiilarin kanssa hitsannut,pitääkö siinä olla virtausta enempi kuin seoskaasuilla?Eikös tollanen 6-7ltr virtaus ole ihan ok seoskaasuilla hitsatessa,ainakin näin muistelin,tosin mun edellisistä mighitsauksista on vierähtänyt vuosia joten saattaa muisti tehdä kepposet.
Eniten vituttaa kaikki.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: palontie - 08 kesäkuu, 2020, 17:37En olekkaan ennen hiilarin kanssa hitsannut,pitääkö siinä olla virtausta enempi kuin seoskaasuilla?Eikös tollanen 6-7ltr virtaus ole ihan ok seoskaasuilla hitsatessa,ainakin näin muistelin,tosin mun edellisistä mighitsauksista on vierähtänyt vuosia joten saattaa muisti tehdä kepposet.


6-8l riittää sisätiloissa ja kun pääsee hitsaamaan "optimisti" mutta kyllä se todellinen tarve vähäiselläkin ilmanvaihdolla on siellä 8-12l/min  ::)  noin karkeasti
GM only 😉
+Pihatraktori :D

palontie

Täytyy kokeilla nostaa virtausta,kun seuraavan kerran hitsaan.
Eniten vituttaa kaikki.

Järki

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 08 kesäkuu, 2020, 17:456-8l riittää sisätiloissa ja kun pääsee hitsaamaan "optimisti" mutta kyllä se todellinen tarve vähäiselläkin ilmanvaihdolla on siellä 8-12l/min  ::)  noin karkeasti
Perskules, mulla onjoku vuoto paineenalentajassa. Kun laittaa pullon kiinni, niin jonkin ajan kuluttua on letkupaine turhan korkee. Pitää laittaa aina langansyöttö nolliin, ja painaa liipasimesta, että saapullopaineen alas, ja samalla letkupaineenkin. Täytyy varmaan ostaa uus mittari?
Peltiosia tykkään tehdä

Ranee



Ei ole kerennyt vielä tulppahitsailemaan peltejä kun mennyt aika vaunua rakennellessa
Jää nyt tuohon malliin siksi aikaa kun paikkaan Tassusta ruosteet, näkee siinä samalla mitä tarvii lisätä tai muokata

Edit, avonaisiin putkienpäihin on jo laitettu muovitulpat
Kertomuksia retkiltä https://reissuajat.blogspot.com/

Sleepercooler

Sanokaa ny hitsuuttelijat, minkälainen poltin kannattaa ostaa mig koneeneeseen jossa on euroliitin?

Pituutta sais olla 4-5m
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 12 toukokuu, 2021, 06:18Sanokaa ny hitsuuttelijat, minkälainen poltin kannattaa ostaa mig koneeneeseen jossa on euroliitin?

Pituutta sais olla 4-5m


https://www.ikh.fi/fi/poltin-mig-ml150-4m-ergo-m80195151

Tuolla tuskin kovin metsään menet.

Ite ostin migatronicin kolvin ikh:lta vajaa 10v sitten ja edelleen mennään hienosti, eikä oo ollu pelkästään pölyttymässä  :))

Ja otin itellekin nimenomaan tuon "pienempitehoisen" kolvin koska se 250A kolvi oli niin järkyttävän kokoinen että eihän se autohommiin soveltuis ollenkaan  :o

Mutta käy paikallisella ikh:lla kokeilemassa handuun  :D 
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Gary Grand

Tuo pienempi kolvi välttää ihan hyvin satunnaisen paksummankin raudan hitsauksessa, kun ei metrin saumaa ala yhtäkyytiä vetämään.. :))

Ja isommalla ei todellakaan tee mitään autopeltihommissa..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kaktus

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2021, 08:43Tuo pienempi kolvi välttää ihan hyvin satunnaisen paksummankin raudan hitsauksessa, kun ei metrin saumaa ala yhtäkyytiä vetämään.. :))

Ja isommalla ei todellakaan tee mitään autopeltihommissa..
Miten liian pieni kolvi käyttäytyy? Kuumenee liikaa? Pitäs nimittäin omaan koneeseen uusata kolvi jossain välissä, maksimivirta 300A. Eli voiko esim tuommoista 150A kolvia käyttää, kun ei tuota konetta kuitenkaan soitella maksimitehoilla minun käytössä.
-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kaktus - 12 toukokuu, 2021, 09:04Miten liian pieni kolvi käyttäytyy? Kuumenee liikaa? Pitäs nimittäin omaan koneeseen uusata kolvi jossain välissä, maksimivirta 300A. Eli voiko esim tuommoista 150A kolvia käyttää, kun ei tuota konetta kuitenkaan soitella maksimitehoilla minun käytössä.
Jep.
Kuumenee ja alkaa sitten takkuamaan lankakin suuttimeen, jos vetää niin että muovit sulaa.

Mulla on 250A koneessa tuo "pieni" pistooli ja tulee välillä vedettyä ihan reilujakin rautoja yhteen.
Pieniä taukoja vaan, niin ei vehkeet sula ja hanska kutistu käteen. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 12 toukokuu, 2021, 06:18Sanokaa ny hitsuuttelijat, minkälainen poltin kannattaa ostaa mig koneeneeseen jossa on euroliitin?

Pituutta sais olla 4-5m
riippuu mitä sillä hitsaat. Minä olen tykännyt abikor binzellin kolveista.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2021, 09:09Jep.
Kuumenee ja alkaa sitten takkuamaan lankakin suuttimeen, jos vetää niin että muovit sulaa.

Mulla on 250A koneessa tuo "pieni" pistooli ja tulee välillä vedettyä ihan reilujakin rautoja yhteen.
Pieniä taukoja vaan, niin ei vehkeet sula ja hanska kutistu käteen. :))
perälevyy hitsatessa hain pihalta lunta lapiollisen viereen mihin sitte sai alimittasen kolvin työnnettyä kun rupes kärtsäämään ja tökkimään, vesiastia olis ollu vielä tehokkaampi jäähdyttäjä. Mää en ny muista oliko sauma joku 2,60m vai kuin levee tosta nyt tuli. Muutamaan kertaan täyty jäähdyttää. Tarvii hommata iso kolvi kaveriksi jos joskus tulee vähänki enemmän hitsattua noita paksempia, tuskin tulee.

Jussi

Ja sit vielä se letkun pituus, se on kääntäen verrannollinen homman "tarkkuuteen". Kaksmetrisellä on ihan eri hitsata ku nelimetrisellä. Pidemmällä siihen hommaan tulee sellanen "hölppä", joka pitää opetella erikseen hanskaamaan.
En varmasti oo.