Autotalliin nosturi

Aloittaja deeäxä, 19 huhtikuu, 2020, 14:51

« edellinen - seuraava »

sämpy

Näkyy nuo 2-pilariset olevan jo 440-600€ ja vielä kolme päivää jäljellä.

Minun mielestä 600-800€ on melko maksimi mitä käytetystä vanhemmasta stenhöjistäkään kannattaa maksaa, vai olenko väärässä?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Camino79

GM only 😉
+Pihatraktori :D

cdi

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 01 toukokuu, 2020, 07:08Näkyy nuo 2-pilariset olevan jo 440-600€ ja vielä kolme päivää jäljellä.

Minun mielestä 600-800€ on melko maksimi mitä käytetystä vanhemmasta stenhöjistäkään kannattaa maksaa, vai olenko väärässä?

   En tiedä oikeassa vai väärässä. Korjaamoolosuhteissa kestää vuosikymmeniä ja "mutterit" kuluu  saa uusittua jos itsellä sorvi.  Oppilaitoksessa tuo käyttö ei ole niin kovaa että sitä tarvis pelätä.
   Noissa syljettää että ite pitää purkaa ja aikataulu tiukka.

pantera

Reilulla tonnilla saa uuden kinkkikakspilarin, yleenä noi 20v vanhat stenhojt huudetaan uuden kiinalaisen hintoihin.

signet

Noissa vanhoissa taloissa 50luvun pula-ajan betonista tehdyt lattiat on aika ohkaisia,tollainen kellarin lattia on monta kertaa yllättänyt kun laatan paksuus on ollut vain 30-40mm,ja lujuutta sen verran että kävellä kestää.Omassa talossa piikattiin kellarin lattia pois,ninn rautaa ei ollut juuri ollenkaan, ja paksuus vaihteli 30-50mm,ja  piikatun lattian alta paljastui hieno hiekka, joka oli sinne ajettu,hiekkakerros oli 50mm ja sen alla savea muutama metri ennen kalliota.

Tekisin sinne kellariin kunnon anturat,enkä laittaisi lattiaan kiinni mitään,mut en mitään mistään  tiedä...
Noi holvit on kyllä 50-luvullakin yllättävän hyvin valettuja,mut maavaraisiin lattioihin ei ole rautaa eikä sementtiä liikaa ollut.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

deeäxä

Lainaus käyttäjältä: cdi - 01 toukokuu, 2020, 22:52Noissa syljettää että ite pitää purkaa ja aikataulu tiukka.

sama vika. ja kun yhtään tuollaista en ole purkanut/kasannut, osaa edes varautua kaikkeen. on se sit hienoa ajaa joku 300km purkamaan nosturia ja perillä huomata, jaa mä olisin tarvinut tällaisiakin työkaluja, no eipä ole mukana...

Lainaus käyttäjältä: pantera - 01 toukokuu, 2020, 22:55Reilulla tonnilla saa uuden kinkkikakspilarin, yleenä noi 20v vanhat stenhojt huudetaan uuden kiinalaisen hintoihin.

sen jälkeen kun oodeellä se yks kaveri varoitteli niistä, jonka rodi tuli nenälleen alas, en edes harkitse kinkki nosturia.  :o

Lainaus käyttäjältä: signet - 02 toukokuu, 2020, 11:55Noissa vanhoissa taloissa 50luvun pula-ajan betonista tehdyt lattiat on aika ohkaisia,tollainen kellarin lattia on monta kertaa yllättänyt kun laatan paksuus on ollut vain 30-40mm,ja lujuutta sen verran että kävellä kestää.Omassa talossa piikattiin kellarin lattia pois,ninn rautaa ei ollut juuri ollenkaan, ja paksuus vaihteli 30-50mm,ja  piikatun lattian alta paljastui hieno hiekka, joka oli sinne ajettu,hiekkakerros oli 50mm ja sen alla savea muutama metri ennen kalliota.

Tekisin sinne kellariin kunnon anturat,enkä laittaisi lattiaan kiinni mitään,mut en mitään mistään  tiedä...
Noi holvit on kyllä 50-luvullakin yllättävän hyvin valettuja,mut maavaraisiin lattioihin ei ole rautaa eikä sementtiä liikaa ollut.

just tämä, ei mitään käryä mitä sieltä löytyy, mutta kaikkeen pitää varautua. todnäk joutuu aukaisemaan lattian nosturin kohdalta ja tekemään siihen kantavan valun. sinnehän se kaikki paino loppupeleissä johdetaan.  ;)
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Janne-Pekka

Kinkkinosturi ollut jo 9vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia ja on olllut ahkerassa käytössä.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.


cdi

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 12 toukokuu, 2020, 13:12just tämä, ei mitään käryä mitä sieltä löytyy, mutta kaikkeen pitää varautua. todnäk joutuu aukaisemaan lattian nosturin kohdalta ja tekemään siihen kantavan valun. sinnehän se kaikki paino loppupeleissä johdetaan.  ;)

   Nyt sulta on johtolanka kadonnut ,meinaatko että 40x50 alalle tuleva n 2000 kilon kuorma puristaa betonin muruksi.  Ei purista  etkä saa moista voimaa aikaan niillä pulteillakaan jolla ne kaksi rautalevyä vedetään nippuun.
    Joo tietysti omalleen saa tehdä kuinka haluaa vastuuhan on lainmukaan sillä joka rakennushankkeeseen ryhtyy.

deeäxä

en tarkoittanut autotallin, vaan kellarin lattiaa.  :o  en epäile muuta kuin sitä, että se kellarin lattia voi taipua ja murtua sitäkautta, mikäli kellarin lattia liian ohut tai sen alla oleva maa on liian pehmeä tai molemmat.

en ole tekemässä kuten haluan, vaan siksi täältä neuvoa kyselen, etten hajota talon rakenteita tietämättömyyttäni.  ;)

olenko ymmärtänyt oikein?
nosturin paino kuormattuna pitäisi johtaa autotallin lattian läpi metallipalkilla kellarin lattiaan.
eli autotallin lattia ei kanna mitään tästä, vaan kellarin lattia. vai miten se menee? näin sen päissäni olen ajatellut, mutta kun en ole tämän alan ammattimies, niin voin olla väärässä. helposti. siksi täällä kyselen hölmöjä.  ;D 
Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

cdi

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 15 toukokuu, 2020, 11:52en tarkoittanut autotallin, vaan kellarin lattiaa.  :o  en epäile muuta kuin sitä, että se kellarin lattia voi taipua ja murtua sitäkautta, mikäli kellarin lattia liian ohut tai sen alla oleva maa on liian pehmeä tai molemmat.

en ole tekemässä kuten haluan, vaan siksi täältä neuvoa kyselen, etten hajota talon rakenteita tietämättömyyttäni.  ;)

olenko ymmärtänyt oikein?
nosturin paino kuormattuna pitäisi johtaa autotallin lattian läpi metallipalkilla kellarin lattiaan.
eli autotallin lattia ei kanna mitään tästä, vaan kellarin lattia. vai miten se menee? näin sen päissäni olen ajatellut, mutta kun en ole tämän alan ammattimies, niin voin olla väärässä. helposti. siksi täällä kyselen hölmöjä.  ;D 

   No olet oivaltanut oikein......ei sille lattialle kannata tehdä tässävaiheessa mitään. Sen näkee päältäpäin jos betoni alkaa pettämään  sitten metallilevy pilarin ja lattian väliin. Jos ei näillä neuvoilla tokene  joudut vaihtaan massat sinne lattian alle.  Mut sekin kannattaa alkaa miettimään vasta sitten kun näkee että lattia antaa periksi.

Bonneville

Minkälaisella matalanosturilla uskaltaisi näitä noin 2000kg painavia full-size autoja nostaa? Hankintalistalla olisi sellainen metrin saksinosturi kun ei kattokorkeus salli parempaa värkkiä.
Uskaltaako kiinanhärvelillä nostaa 570cm pitkää ja painavaa autoa ja vielä itse mennä nostetun auton alle?
Nostokykyä kinkeissä luvataan 3 tonnia, mutta ovatkohan liian rimpuloita, normikokoinen saksinosturi näyttää varsin pieneltä kun sen päälle ajetaan pitkällä autolla.
Mitä mieltä raati on vaihtoehdoista?


Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 25 kesäkuu, 2021, 13:41Minkälaisella matalanosturilla uskaltaisi näitä noin 2000kg painavia full-size autoja nostaa? Hankintalistalla olisi sellainen metrin saksinosturi kun ei kattokorkeus salli parempaa värkkiä.
Uskaltaako kiinanhärvelillä nostaa 570cm pitkää ja painavaa autoa ja vielä itse mennä nostetun auton alle?
Nostokykyä kinkeissä luvataan 3 tonnia, mutta ovatkohan liian rimpuloita, normikokoinen saksinosturi näyttää varsin pieneltä kun sen päälle ajetaan pitkällä autolla.
Mitä mieltä raati on vaihtoehdoista?


Mulla on tämmönen https://m.nettikone.com/jema-autolifte/ja3000s-varastossa/2022849

Ainakin mainoksen mukaan Tanskassa suunnittelu ja Kiinassa tehty. Josko Tanskalaiset on myös valvoneet laatua, en tiedä. Mutta todella hyvä ja tukeva. On nostettu '69 Cadillacia ja '70 Imperialia eikä nitku eikä notku. Keikutan kyllä autoa aina ennenkuin sukellan alle.

Valikoin semmoisen missä on mahdollisimman suuri vapaa väli keskellä. Typhoonia nostaessa se on vähän ongelma kun auton nostokohdat on niin kapeella että pitää olla sentilleen keskellä ja ajosillat taipuu silminnähden kun kaikki paino kohdistuu saksien tukipisteiden ulko(tai oikeastaan sisä)puolelle. Mutta sitä ei kyllä keikuta siinä nosturin kyydissä, on kuin yhtä puuta. Hommasin kyllä RHS-palkit mitkä voi laittaa poikittain auton alle niin jakaa painoa.

Tuossa vielä euroversio, joka ei vaadi paineilmaa https://m.nettikone.com/jema-autolifte/ja3000s-e-varastossa/2022853

P.S. Tervetuloa sille.parhaalle.harrasteautopalstalle!
Tiukasti aisalinjalla.

Bonneville

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 25 kesäkuu, 2021, 18:23P.S. Tervetuloa sille.parhaalle.harrasteautopalstalle!

Kiitos.
Tuo Jema vaikuttaa asialliselta.
Ongelma nro 2 on juuri tuo nostopisteiden kohdistus lankuille. Tarve olisi nostaa niin rungollista GM-fullsize avo ja umpi, F-body Pontiac, early Mustang (nostopisteet tosikapealla) että MoPar A, B, E-body.
Poikkipalkit jää todennäköisesti ainoa vaihtoehdoksi, ja ne tuppaa olemaan joskus pahasti tiellä. Nosturin pitää todellakin olla vankka jos ei painopistettä saa kohdistettua "oikeisiin" kohtiin. Tulee aika orpo olo jos kovasti natisee painon alla.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Bonneville - 26 kesäkuu, 2021, 10:09Kiitos.
Tuo Jema vaikuttaa asialliselta.
Ongelma nro 2 on juuri tuo nostopisteiden kohdistus lankuille. Tarve olisi nostaa niin rungollista GM-fullsize avo ja umpi, F-body Pontiac, early Mustang (nostopisteet tosikapealla) että MoPar A, B, E-body.
Poikkipalkit jää todennäköisesti ainoa vaihtoehdoksi, ja ne tuppaa olemaan joskus pahasti tiellä. Nosturin pitää todellakin olla vankka jos ei painopistettä saa kohdistettua "oikeisiin" kohtiin. Tulee aika orpo olo jos kovasti natisee painon alla.
'79 Camaro ei ollut mikään ongelma (paitsi mataluus vähän meinasi olla). Pääasiassa varmaan ne missä nostopisteet on kapealla, on myös aika keveitä. En minä tuossa muuta ongelmaa nähnyt kuin että piti passailla ihan keskelle nosturia, Typhoon painaa n. 1650 kg.

Sitten jos on kapea ja matala auto niin eihän siihen mahdu mitkään palkit alle.
Tiukasti aisalinjalla.