Garyn sekalai/opäiset projektit

Aloittaja Gary Grand, 10 tammikuu, 2020, 17:27

« edellinen - seuraava »

Janne-Pekka

Helevetti kun on tuo takaluukku ryssitty jokatoisesta Blazusta/Jimmystä.  >:(
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 06 lokakuu, 2020, 19:09Helevetti kun on tuo takaluukku ryssitty jokatoisesta Blazusta/Jimmystä.  >:(
Juu, mä kun laitoin aikaa sitten yhden sellasen ehjän myyntiin, niin piti oikeen ruveta selaan ostajaviestien aikaleimoja et kelle sen antaa.

Taitas muuten saranat ja kevennysjouset olla vielä tallessa...
En varmasti oo.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 lokakuu, 2020, 00:59Juu, mä kun laitoin aikaa sitten yhden sellasen ehjän myyntiin, niin piti oikeen ruveta selaan ostajaviestien aikaleimoja et kelle sen antaa.

Taitas muuten saranat ja kevennysjouset olla vielä tallessa...

Ne on mullakin tallessa mutta kahva on korvattu pellillä, ikkuna on naarmuista pleksiä ja pysyy liinapatentilla ylhäällä..  :smashhead: Tuo tympii eniten koko mossessa.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

1purehell

Kannattaa katsoa se Jimmynkin tulipelti sieltä eristeiden alta.  ::)  Näyttää se ylä ja alapuolen liitoksen sauma keräävän aika kivasti ruostetta näissä koreissa. Jos on mahdollisuus kahdesta yhdistää, niin ottaisin varaosakorista sen yläpuolen irti mahdollisimman ehjänä saumaa pitkin ja sitten irroittelisin siitä käyttöön tulevasta korista sen yläpuolen, siten että vastaavasti sen alapuoli säästyy ehjänä. Sitten se alapuoli on hyvä paikata, siistiä ja maalata, jonka jälkeen asentaa se ehjä (ja irtaallaan siistitty) yläpuolisko takaisin hitsaamalla ja vaikka liimata se pitkä sauma.

Joka tapauksessa hirveä työmaa.  :))  Vaan ei se koko keulapalankaan vaihto ole ihan yhden illan juttu.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 09 lokakuu, 2020, 22:09Kannattaa katsoa se Jimmynkin tulipelti sieltä eristeiden alta.  ::)  Näyttää se ylä ja alapuolen liitoksen sauma keräävän aika kivasti ruostetta näissä koreissa. Jos on mahdollisuus kahdesta yhdistää, niin ottaisin varaosakorista sen yläpuolen irti mahdollisimman ehjänä saumaa pitkin ja sitten irroittelisin siitä käyttöön tulevasta korista sen yläpuolen, siten että vastaavasti sen alapuoli säästyy ehjänä. Sitten se alapuoli on hyvä paikata, siistiä ja maalata, jonka jälkeen asentaa se ehjä (ja irtaallaan siistitty) yläpuolisko takaisin hitsaamalla ja vaikka liimata se pitkä sauma.

Joka tapauksessa hirveä työmaa.  :))  Vaan ei se koko keulapalankaan vaihto ole ihan yhden illan juttu.
Ja sellanen knoppitieto, et ilmastoidussa on erilainen tulipelti ku perusmallissa. Eli jos haluu ilmastoinnin laittaa, niin siitä mallista se osa.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 09 lokakuu, 2020, 22:09Kannattaa katsoa se Jimmynkin tulipelti sieltä eristeiden alta.  ::)  Näyttää se ylä ja alapuolen liitoksen sauma keräävän aika kivasti ruostetta näissä koreissa. Jos on mahdollisuus kahdesta yhdistää, niin ottaisin varaosakorista sen yläpuolen irti mahdollisimman ehjänä saumaa pitkin ja sitten irroittelisin siitä käyttöön tulevasta korista sen yläpuolen, siten että vastaavasti sen alapuoli säästyy ehjänä. Sitten se alapuoli on hyvä paikata, siistiä ja maalata, jonka jälkeen asentaa se ehjä (ja irtaallaan siistitty) yläpuolisko takaisin hitsaamalla ja vaikka liimata se pitkä sauma.

Joka tapauksessa hirveä työmaa.  :))  Vaan ei se koko keulapalankaan vaihto ole ihan yhden illan juttu.
Tuo pitää tutkia. Tuon sauman ruosteisuus on näissä kyllä tullu tutuksi. ::)

Tuota saumaa ei Supikassa enää ole. On ruostunut kummastakin pellistä se kohta pois.. :shitfan:

Supikan tulipellissä on kaikenlaista muutakin ikävää. Plus jalkatilat sen osalta aika haperot, niin saattaa olla pienin vaiva laittaa koko paska vaihtoon.. :))

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 09 lokakuu, 2020, 22:40Ja sellanen knoppitieto, et ilmastoidussa on erilainen tulipelti ku perusmallissa. Eli jos haluu ilmastoinnin laittaa, niin siitä mallista se osa.

Tässä kohtaa ei ole valinnanvaraa.. Molemmissa on ollut ilmastointi. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Ruuvasin Impiin perän yoken ja kardaanin paikalleen. :D
Pituus on just niinkuin pitikin.

Auton alla könytessä silmään pisti lattian jäykkäriin ruuvattu ylimääräinen pakoputken kannake, jota irroitellessa alkoi jo hämärtää.. Hakemaan sisältä lisävalaistusta..
Otsalampun valossa havaitsin että lootan öljypohja näkyi olevan vain muutamalla ruuvilla kiinni.  :o

Kappas perhaana..
Otin sen tietysti auki Jeepistä purkaessa, että sai atf:t laskettua pois.
Hetken aikaa muistelin mihin pistin ruuvit silloin ja kävelin suoraan niiden luokse.  8) Nejä vuotta samalla kuormalavan reunalla tallin nurkassa! Ja joku on ehkä saattanut jossain vaiheessa kauhistella mun tallin epäjärjestystä..
Se ON järjestyksessä, mutta kukaan muu ei voi sieltä mitään löytää.. :))
Jos tonne joku yön Timo eksyy, niin se teloo itsensä sairaalakuntoon ennenkuin saa kamoja kannettua pois..

Otin lootasta pohjan varovaisesti alas ja totesin että suodatin on vaihtamatta..
Nyt kun muistaisin tilasinko siihen uuden sudin, vai jätinkö myöhempään ajankohtaan. :thinking:
Ruuvasin pohjan nyt kuitenkin paikalleen kaikilla ruuveilla. Yhtään ei ollut kadonnut.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 lokakuu, 2020, 21:10Ja joku on ehkä saattanut jossain vaiheessa kauhistella mun tallin epäjärjestystä..
Se ON järjestyksessä, mutta kukaan muu ei voi sieltä mitään löytää..
Niin tämä.

Muijan osasto eli talo on aina siisti, mutta kukaan ei tiedä missä tavarat on. Mun talli on ku kaatopaikka, mutta minä tiedän täsmälleen kaiken paikat.
En varmasti oo.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 lokakuu, 2020, 21:10Ruuvasin Impiin perän yoken ja kardaanin paikalleen. :D
Pituus on just niinkuin pitikin.

Auton alla könytessä silmään pisti lattian jäykkäriin ruuvattu ylimääräinen pakoputken kannake, jota irroitellessa alkoi jo hämärtää.. Hakemaan sisältä lisävalaistusta..
Otsalampun valossa havaitsin että lootan öljypohja näkyi olevan vain muutamalla ruuvilla kiinni.  :o

Kappas perhaana..
Otin sen tietysti auki Jeepistä purkaessa, että sai atf:t laskettua pois.
Hetken aikaa muistelin mihin pistin ruuvit silloin ja kävelin suoraan niiden luokse.  8) Nejä vuotta samalla kuormalavan reunalla tallin nurkassa! Ja joku on ehkä saattanut jossain vaiheessa kauhistella mun tallin epäjärjestystä..
Se ON järjestyksessä, mutta kukaan muu ei voi sieltä mitään löytää.. :))
Jos tonne joku yön Timo eksyy, niin se teloo itsensä sairaalakuntoon ennenkuin saa kamoja kannettua pois..

Otin lootasta pohjan varovaisesti alas ja totesin että suodatin on vaihtamatta..
Nyt kun muistaisin tilasinko siihen uuden sudin, vai jätinkö myöhempään ajankohtaan. :thinking:
Ruuvasin pohjan nyt kuitenkin paikalleen kaikilla ruuveilla. Yhtään ei ollut kadonnut.. :))

Tässä vaiheessa alkoi olla jo sen verran hämärää pohjolan tallissa että katsoin paremmaksi siirtyä sisätiloihin.
Siirtelin LQ4:n päältä rojut pois ja kippasin sen pukissa ympäri.
Seuraavat puoli tuntia siivosin koneesta valuneita öljyjä ja jäähdytysnesteitä työmaalta.. >:(  :shitfan:
Olishan sen öljynsuodattimen voinut ottaa pois jo ennen kääntöä.. :smashhead:

Noniin.. Öljypohjasta suti irti.. Oli muuten väännetty ihan average-Joen koko ruumiinvoimilla kiinni!?!
Mikä siinä on että pitää vetää nuo sudit apinan raivolla kiinni?!? :o
Hädin tuskin panta-avain kesti vääntää sudin auki..

Öljypohjaa ei ollut aiemmin irrotettu ja sieltä ei yllätyksiä löytynyt..



Normaalit sludget tietysti. Millähän dinosaurusjätteellä ne oikeen ajaa? :o
Tai olikohan koneeseen koskaan vaihdettu öljyjä.. ::)


Jossain vehkeissä suti tuntuu itsestäänkin kirraantuvan. Vaikka ite vaihtais, öljyis o renkaan ja pistäs käsimomenttiin niin  välillä saa ketjuavaimella lipsuttaa auki
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 12 lokakuu, 2020, 22:30Jossain vehkeissä suti tuntuu itsestäänkin kirraantuvan. Vaikka ite vaihtais, öljyis o renkaan ja pistäs käsimomenttiin niin  välillä saa ketjuavaimella lipsuttaa auki
Tuossa trucki-öljypohjassa ei ainakaan ole tilaa ketjuavaimelle suodattimen ympärillä.. :o
Suodatinhan on öljypohjan poterossa ja sudin/kaukalon väliin jää ~8mm tilaa.

Peltiavain taitaa olla ainoa mikä sinne mahtuu. No, sudin päähän sopiva hylsy kävis kanssa.. ::)

Kovasti tekis mieli tehdä tuo kone ihan kunnolla, mutta taloudelliset realiteetit ehkä pakottaa laittamaan sen nyt kasaan vakionokalla, työntötangoilla ja venajousilla. Eipä nuo pahat ole vaihtaa myöhemminkään.. ::)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

jariha

-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-07 Ford Mondeo 1.8 stw -05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm -97 VW Transporter T4 caravelle

Gary Grand

Muoks.
Siirtelin Lässyjuttuja omaan projektiinsa..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Muoks.
Siirtelin Lässyjuttuja omaan projektiinsa..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

HendriXXX

Hetki meni tuossa miettiessä että mikäs viddu tuo sun Lässy on, mut koin lopulta heräämisen..  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 15 lokakuu, 2020, 08:38Hetki meni tuossa miettiessä että mikäs viddu tuo sun Lässy on, mut koin lopulta heräämisen..  ;D
Joo..
Nää on Lässyköitä. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement