Traktorit yleensä merkistä riippumatta

Aloittaja Nikuzai, 11 joulukuu, 2021, 13:16

« edellinen - seuraava »

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 tammikuu, 2022, 01:48Ilmeisesti on joku patentti, ja varmaan ihan tehtaan tuotos, mutta ohjekirja vaan ei sitä vielä tiedä...

Kun se alkuperänen nostolaitteen öljyntäyttökorkki on korvattu letkulähdöllä sinne lisäsäiliöön, eli kyllä ne kaikki on samassa piirissä. Sellanen palikka, ettei oo kyläseppä tehny. Pumpun saa kyllä mekaanisesti irti kytkettyä vivusta, jos ei ole hyden tarvetta.
Ehkä se kiljuminen tulee siitä, et nostolaite ei saavuta ollenkaan sitä korkeutta, mitä vipu pyytää. Vian tai kuluman takia esm. Mut saahan siihen käyttövipuun laitettua rajoitinpultin, tai siinä itseasiassa pitäs sellaset ollakin, mutta aika varmaan karistellu ne pellolle...
onko sulla siinä vaihdekepin ja penkin välissä, vaihdelaatikon päällä sellanen peltinen vipu? Siinäkin on jokin nopeuden säätö nostolaitteelle/kippihydrauliikan paluulle.

kuutio

Varmaan tutkittu kiinto/asento-säätövalitsin?
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 06 tammikuu, 2022, 10:39onko sulla siinä vaihdekepin ja penkin välissä, vaihdelaatikon päällä sellanen peltinen vipu? Siinäkin on jokin nopeuden säätö nostolaitteelle/kippihydrauliikan paluulle.
Joo, se "pelti"vipu on nostolaitteen laskeutumisnopeuden säätö. Oon pitäny sen nyt nopeella, niin saa kolautettua lumet pois levystä. Siinä vieressä on myös se in/out venttiili, joka on vaan akselintumppi, jossa putkisokka nuppina. Sitä en oo nyt kokeillu, vaikuttaako jotain. Menee kokeiluun nyt ku löysin sen valossassa.
En varmasti oo.

Jussi

En varmasti oo.

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 tammikuu, 2022, 15:38Mikä?
Kai sulla käyttöohje on? Onko tossa mallissa nostolaitteessa syvyyden säädössä tunnustelu? Asento/kiintosäätö. Lähinnä tarpeen kynnettäessä. Meinaan sekin voi tehdä outoja, vallanki jos jotenkin vaikka puolivälissä
All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 06 tammikuu, 2022, 17:13Kai sulla käyttöohje on? Onko tossa mallissa nostolaitteessa syvyyden säädössä tunnustelu? Asento/kiintosäätö. Lähinnä tarpeen kynnettäessä. Meinaan sekin voi tehdä outoja, vallanki jos jotenkin vaikka puolivälissä
Joo, on se siinä olemassa ja toimiikin. Eli nostaa varsia jos työntövarsi pyrkii liikaa sisäänpäin. Mut ei se oikeen voi tohon kiljutteluun, tai ääntelyyn yläasennossa vaikuttaa. Tuntus.
En varmasti oo.

Toyopet

Vanhojen valmettien vetovastustunnustelu ei ole ihan maailman huippuluokkaa ja sillä on käytössä ollessaan semmoinen ominaisuus, että se tahtoo nyhtää koko ajan, mikä kyllä sitten vaikuttaa hydrauliikkaan mutta kyllä sen lumihommissa huomaa, jos se nyhtää.

Minulla on 455:ssa joku vika venttiilikössä, kun lämpimänä alkaa nyhtämään ja vetovastustunnustelu lukossa eli joku venttiili vuotaa. Sille on joskus tehtävä jotain.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 tammikuu, 2022, 20:14Vanhojen valmettien vetovastustunnustelu ei ole ihan maailman huippuluokkaa ja sillä on käytössä ollessaan semmoinen ominaisuus, että se tahtoo nyhtää koko ajan, mikä kyllä sitten vaikuttaa hydrauliikkaan mutta kyllä sen lumihommissa huomaa, jos se nyhtää.

Minulla on 455:ssa joku vika venttiilikössä, kun lämpimänä alkaa nyhtämään ja vetovastustunnustelu lukossa eli joku venttiili vuotaa. Sille on joskus tehtävä jotain.
Tossa herkimmillään toimi aika jouheesti, mut kevensi turhan helposti, niin siirsin ylävarren ylimpään reikään suoraan enkä alkanu hieroon sopivaa kohtaa. Nyt ei keventele ainakaan perälevyä.

Pari senttiä blokkasin siitä nostovivusta, niin vähän enää yrittää tiristä ylimmässä asennossa.
Jotain modailua siellä on tehty, kun IN asennossa toimii sekä nostolaite, että lisähydrauliikka. OUT asennossa nostolaite hyytyy.
En varmasti oo.

Jussi

Mainos/spämmivaroitus...
Vaihdoin Vammaksenkin pois Pohjolasta liikennevakuutuksen osalta. Tappiola ei sille tarjonnu kohtuullistakaan vakuutusta, vaan luokitteli teollisuustraktrorin työkoneeksi, joten yli 300/vuosi. Muut meidän vakuutukset kyl siirty Tappiolaan.
Pohjolassa Vammas 78€. Pop vakuutuksessa 46€, joten ehkä kannattaa kokeilla. Jos käytät mun suosittelukoodia "HASIUL", niin saadaan vielä molemmat 25 egee halvennusta...
Jos huomaat edullisemmaksi, niin poimitaan toi yhteensä viiskybää pois sieltä. Tää toki käy muissakin ku taraktorivakuutuksissa.
En varmasti oo.

sössö

onkohan tuollaisissa muttereissa 60 (?) asteen kartio eli sama mikä amerikan autoissakin?https://www.ikh.fi/fi/etupyoran-mutteri-1-2--unf-mf-v1976

Jussi

Mikähän pellinlipare tossa Vallun koneessa on termostaatin alla siinä ohikiertoputken aukon luona...? Koskin siihen, niin sinnehän se sukelsi vesitilaan jonnekin. En kerenny edes nähdä minkä mallinen se oli, joku 5mm leveetä soiroo. Tietäsköhän @Therealsamppa
En varmasti oo.

Therealsamppa

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 helmikuu, 2022, 18:29Mikähän pellinlipare tossa Vallun koneessa on termostaatin alla siinä ohikiertoputken aukon luona...? Koskin siihen, niin sinnehän se sukelsi vesitilaan jonnekin. En kerenny edes nähdä minkä mallinen se oli, joku 5mm leveetä soiroo. Tietäsköhän @Therealsamppa

Eipä kyllä ole tullut moista vastaan, oon 361 ja kahdesta 502 valmetista ottanut termarin kopat auki, kaikissa pitäis olla sama 310b moottori. Eikä tuu mieleen missä semmonen kuuluis olla, voisko olla menneisyydessä irronut termostaatista se soiro?
Pulling out is always the hardest one, isn't it?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Therealsamppa - 02 helmikuu, 2022, 18:39Eipä kyllä ole tullut moista vastaan, oon 361 ja kahdesta 502 valmetista ottanut termarin kopat auki, kaikissa pitäis olla sama 310b moottori. Eikä tuu mieleen missä semmonen kuuluis olla, voisko olla menneisyydessä irronut termostaatista se soiro?
Ei oo irronnu mistään, kyllä se joku tarkoitusosa oli. Tungettuna sinne koloon, josta lähtee alas ohikiertoputki. Vois olla joku V-mallinen jousipala, joka rajoittas ohikiertoa tms.
En varmasti oo.

Jussi

En nyt äkkiä löytäny yhtään mainintaa mistään pellinlipareesta siellä, olkoon perkele vesitilassa. Pistin sinne nyt vanhan Saabin kakslaippatermarin, josta riisuin sen alalaipan pois. Mahtuu hyvin. Nyt on 89C arvolla, katotaan. Siinähän on sen ohikiertoputken päällä myös vuotoreikä termostaatin ohi ja oikeen kanava sille termarikopassa. Nyt jätin avaamatta sen kanavan kohdan tiivisteeseen, niin vuotaa ehkä hillitymmin siitä. Vähänhän se väkisin pääsee päästään ohi, kun tiipparia ei siltä kohdin puristeta. Keksinnön tarkotus on epäselvä, ehkä sillon ei ollu ilmareikää/helmeä termareissa...
En varmasti oo.

Jussi

Nostolaitteen ääntely yläasennossa...
Älynsinpä tarkistaa hydrauliikan lisäsäiliön ja nostolaiterungon välisen letkun ilmauksen. Paksu letku ja kurvaa korkealta lattian kautta vaihteiston päälle uudestaan korkealle. Helvatan kauan sai pitää liitoskappaleen pulttia auki ennenku alko öljyä näkyyn, vaikka lisäsäiliössä ainakin kymppi painamassa. Eli sitähän se kilju, kun ei saa öljyä. Luultavasti, en tosin kokeillu vielä, kun huomenna saa kokeilla ihan huolella ja pitkään.
Melko varma oon nyt tuosta, kun myös nostolaitteen ollessa ylhällä ei lisähydrauliikan vehkeet toiminu ku matelemalla hitaasti.
En varmasti oo.