Squarebodyn valot kateissa

Aloittaja Kodez, 12 joulukuu, 2023, 23:36

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 14 joulukuu, 2023, 16:18Joo siinä käsityksessä oon että sieltä startilta tulee ne johdot just siihen pulttiin. Mulla taitaa olla jotain ohutta hifipiuhaa sulakepesällä varastossa niin voisin hyödyntää sitä.
Ei saa olla kovin ohutta. Jotain ainakin 5mm eristeen päältä katottuna. Neliöitä pitäs olla se 4-6.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 joulukuu, 2023, 16:31Ei saa olla kovin ohutta. Jotain ainakin 5mm eristeen päältä katottuna. Neliöitä pitäs olla se 4-6.

Vahvistimen virtapiuhaksi siis varsin ohutta kun ne on yleensä jotain 15-50 neliön luokkaa. Toi oli varmaan 6 tai 8 joten riittäneen. Eli akulta johto jakopisteeseen ja laturilta suora johto samaan pisteeseen? Varmistan nyt vielä että mikä laturin johdoista siihen liitetään?
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 14 joulukuu, 2023, 16:39Vahvistimen virtapiuhaksi siis varsin ohutta kun ne on yleensä jotain 15-50 neliön luokkaa. Toi oli varmaan 6 tai 8 joten riittäneen. Eli akulta johto jakopisteeseen ja laturilta suora johto samaan pisteeseen? Varmistan nyt vielä että mikä laturin johdoista siihen liitetään?
Laturin B+ eli se paksuin johto mutterin alta.
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 joulukuu, 2023, 17:38Laturin B+ eli se paksuin johto mutterin alta.

Onkos joku syy ettei sitä kannata vetää suoraan akulle? Kiitoksia taas paljon neuvoista!
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 14 joulukuu, 2023, 17:43Onkos joku syy ettei sitä kannata vetää suoraan akulle? Kiitoksia taas paljon neuvoista!
No voihan sen sinnekin vetää, ainakin tilapäisesti. Alkaa sit oleen niitä piuhoja ristiinrastiin siellä ja sit jatkossa saattaa niiden tarkotukset unehtua. Miten nyt helpoiten saat. Ite tekisin kuiten suht siististi, kun tahtovat jäädä pysyviksi...
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 14 joulukuu, 2023, 17:50No voihan sen sinnekin vetää, ainakin tilapäisesti. Alkaa sit oleen niitä piuhoja ristiinrastiin siellä ja sit jatkossa saattaa niiden tarkotukset unehtua. Miten nyt helpoiten saat. Ite tekisin kuiten suht siististi, kun tahtovat jäädä pysyviksi...

Yksinkertaisemman siitä niin saisi. Toinen akku on kuitenkin aika lähellä laturia ja toisen puolen akulta taas aika suora veto sinne jakopisteelle.
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 14 joulukuu, 2023, 17:55Yksinkertaisemman siitä niin saisi. Toinen akku on kuitenkin aika lähellä laturia ja toisen puolen akulta taas aika suora veto sinne jakopisteelle.
Jaa, se on vielä dieseli. Hyvää halutessa siinä pitää jo huomioida niiden akkujen tasainen kuormitus ja latautuminen, ei ole ihan sama, miten niiden johdot menee. Huonolla tavalla kytkettynä toimii kyllä, mutta akut kypsyy eri tahtiin ja nopeuttaa vaihtosykliä.
En varmasti oo.

Kodez

En vedelly vielä piuhoja vaan mittailin ensin että onko siellä edes katkoksia. Laturin päässä ja tulipellin liitoksessa on samat lukemat kun akuissa joten joku muu hämminki siellä nyt on. @Gary Grand etkös sä ole puljannut näiden kanssa? Oisko mitään ideoita? Huomasin ettei siellä pala edes latauksen valokaan. edit. Ilmeisesti latauksen valoa ei ole jos on volttimittari mikäli ohjekirjaa oikein tulkitsin.
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 15 joulukuu, 2023, 15:24En vedelly vielä piuhoja vaan mittailin ensin että onko siellä edes katkoksia. Laturin päässä ja tulipellin liitoksessa on samat lukemat kun akuissa joten joku muu hämminki siellä nyt on. @Gary Grand etkös sä ole puljannut näiden kanssa? Oisko mitään ideoita? Huomasin ettei siellä pala edes latauksen valokaan. edit. Ilmeisesti latauksen valoa ei ole jos on volttimittari mikäli ohjekirjaa oikein tulkitsin.
Tuolla alkupäässä mainitsin, et joskus myös tulee katkoksia siihen isoon töpseliin tulipellissä, mistä johtosarja menee sisälle. Ensin hapettuu ja sit tekee liittimeen pätkiksen. Oliko sulla mitään päällä kun mittasit jännitteen siitä tulipellin pultista? Jos mitään kuormaa ei ole, on digimittarilla ihan hyvä mahdollisuus saada siitä akkujännite, vaikka jossain oliskin katkos.
Siitä tulipellin plussa-pultista voi myös lähdöt olla fusible linkit.
Ja sitten se kaikki, mitä näillä vuosilla on sinne kotisepät säveltäny...
En varmasti oo.

Kodez

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 joulukuu, 2023, 15:57Tuolla alkupäässä mainitsin, et joskus myös tulee katkoksia siihen isoon töpseliin tulipellissä, mistä johtosarja menee sisälle. Ensin hapettuu ja sit tekee liittimeen pätkiksen. Oliko sulla mitään päällä kun mittasit jännitteen siitä tulipellin pultista? Jos mitään kuormaa ei ole, on digimittarilla ihan hyvä mahdollisuus saada siitä akkujännite, vaikka jossain oliskin katkos.
Siitä tulipellin plussa-pultista voi myös lähdöt olla fusible linkit.
Ja sitten se kaikki, mitä näillä vuosilla on sinne kotisepät säveltäny...

Eipä siellä oikein ole kun puhallin mikä enää toimii enkä muista että oliko sekään päällä. Täytyy huomenna tutkia kun on paremmin aikaa että minne asti sitä virtaa tulee ja syynätä ne liittimet ja kojelaudan aluspiuhat jos saan kammettua itteni sinne. Kokeilen samalla vetää hyppypiuhalla virrat siihen jakoblokiin että onko vaikutusta
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 15 joulukuu, 2023, 16:26Eipä siellä oikein ole kun puhallin mikä enää toimii enkä muista että oliko sekään päällä. Täytyy huomenna tutkia kun on paremmin aikaa että minne asti sitä virtaa tulee ja syynätä ne liittimet ja kojelaudan aluspiuhat jos saan kammettua itteni sinne. Kokeilen samalla vetää hyppypiuhalla virrat siihen jakoblokiin että onko vaikutusta
Ei ne tartte toimia, mutta pitää olla vaikka ne valot "päällä" kun mittaa. Muuten se katkos ei paljastu välttämättä.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 15 joulukuu, 2023, 15:24En vedelly vielä piuhoja vaan mittailin ensin että onko siellä edes katkoksia. Laturin päässä ja tulipellin liitoksessa on samat lukemat kun akuissa joten joku muu hämminki siellä nyt on. @Gary Grand etkös sä ole puljannut näiden kanssa? Oisko mitään ideoita? Huomasin ettei siellä pala edes latauksen valokaan. edit. Ilmeisesti latauksen valoa ei ole jos on volttimittari mikäli ohjekirjaa oikein tulkitsin.
Niinkuin Jussi tuossa on edellä opastanutkin..
Kuormaa pitää olla että katkoksen löytää.

Olen välillä tehnyt koestuslampun jostain 21W polttimosta, niin silläkin löytää aika hyvin hapettuneet liittimet, ym.

Tuo tulipellin läpivienti on Mopareissa yleinen vikapaikka, mutta mulla ei ole GayäMmät siitä kohtaa risoneet.
Ne fusible linkit sen jakoblokin jälkeen on varma ongelmapaikka, jos startin navalta virtaa tulee.

Huom! VIRTAA! Jännite voi tulla ihan perille asti, mutta virta jää hapettuneeseen liittimeen.. Eli valokatkaisija ON-asentoon ja sitten mittaamaan jännitteitä.

Pistin Squaren sähkökaavion tuonne:
https://kellari.vip/index.php?topic=3714.0

Voi siellä olla maadoitusvikaakin, mutta suurimman osan valoista hävitessä yleensä virta puuttuu.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 15 joulukuu, 2023, 17:33Olen välillä tehnyt koestuslampun jostain 21W polttimosta, niin silläkin löytää aika hyvin hapettuneet liittimet, ym.
Toi on noissa mittailuissa just oikeen hyvä, digimittaria sit tarkempiin hommiin. Tuo kun itselleen kuormittaa, niin paljastaa tosiaan ne huonotkin liitokset.
En varmasti oo.

Kodez

Näillä opeilla huomenna uusinta ottelu. Kiitos taas ohjeista. Tosiaan ainakin radio pimeni myös samalla minkä virta tulee samasta valojen kanssa niin jossain siellähän se vika on oltava
Dodge Ram B250 Super S(e)ix+904
ja vajaa 150 entistä laidasta laitaan
https://kodesgarage.kuvat.fi/kuvat/

Springer

Välillä se on vaikeaa, mamman Hiivatti ilmoitteli silloin tällöin että "Check the running lights" mutta kaikki valot paloi niin kuin pitääkin. Pitkällisen tutkimuksen jälkeen kävi selväksi että takavalon polttimo aiheitti oireen. Se on sarjassa jarruvalon kanssa ja jotenkin jarrua polttaessa aiheutti satunnaisesti virhetilanteen. Haetutti melko pitkään, nuo tietokoneiden mittaamat virrat ja resistanssit ovat aika vaikeita löytää.