Auton peittäminen talvipesässä

Aloittaja LPR, 02 lokakuu, 2023, 01:49

« edellinen - seuraava »

LPR

Itsellä ei ole lämmintä talvisäilöhallia. Tuo vanha MG menee taas talveksi erääseen halliin, missä on lähinnä veneitä ja prätkiä, ym. Siellä on maalaamaton betonilattia ja siitä nousee vähän sellaista inhottavaa kivipölyä pinnoille.

Joku ohut hengittävä puuvillakangas olisi kait se oikea suojaus auton päälle, mutta niin isoa lakanaa ei nyt satu olemaan. Veneen päällä olen pitänyt kasvimaalle tarkoitettua hallaharsoa. Onko se liian karkea autolle ja hengittääkö tarpeeksi, kun on jotain synteettistä?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 lokakuu, 2023, 01:49Itsellä ei ole lämmintä talvisäilöhallia. Tuo vanha MG menee taas talveksi erääseen halliin, missä on lähinnä veneitä ja prätkiä, ym. Siellä on maalaamaton betonilattia ja siitä nousee vähän sellaista inhottavaa kivipölyä pinnoille.

Joku ohut hengittävä puuvillakangas olisi kait se oikea suojaus auton päälle, mutta niin isoa lakanaa ei nyt satu olemaan. Veneen päällä olen pitänyt kasvimaalle tarkoitettua hallaharsoa. Onko se liian karkea autolle ja hengittääkö tarpeeksi, kun on jotain synteettistä?
Ompele muutama lakana yhteen, tai vaikka joku vanha verho. Kyllä kangas hengittää tarpeeksi, vaikka olis tekokuituakin.
Jos se on edes vähän lämmitetty, niin hätää tuskin tulee, kunhan suojaa siltä pölyltä. Kylmässä betonilattia vastaa maalattiaa, jos ei ole kosteuseristetty alta. Ja sellanen tila on kostee...
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 lokakuu, 2023, 02:00Ompele muutama lakana yhteen, tai vaikka joku vanha verho. Kyllä kangas hengittää tarpeeksi, vaikka olis tekokuituakin.
Jos se on edes vähän lämmitetty, niin hätää tuskin tulee, kunhan suojaa siltä pölyltä. Kylmässä betonilattia vastaa maalattiaa, jos ei ole kosteuseristetty alta. Ja sellanen tila on kostee...

Tuo halli on ihan kunnolla lämmin, varmaan 15 astetta. Pitää kaivella jotain vanhoja lakanoita. Saattaapi tuolla itseasiassa olla mummovainaan valkeita pitsilakanoita mitkä joutais.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Valde

Pussilakanoita kun "avaa" saumoistaan ja ompelee yhteen, saa nopeasti todella ison lakanan. Jos ei ole ompelukonetta, niin vaikka teipinpaloilla lakanat toisiinsa.

Gorilla-tape tarttuu kankaaseenkin sen verran, ettei heti irtoa.
Takavetopihtaaja

JiiTee

Tai sit jos on laiska, niin ostaa vaan jonkun tämmösen.

Valde

Lainaus käyttäjältä: JiiTee - 02 lokakuu, 2023, 19:44Tai sit jos on laiska, niin ostaa vaan jonkun tämmösen.
Onko tuon sisäpinta hellävarainen? Semmonen perus "lasin ja maalipinnan hioja, auton homehduttaja" -teltta hieroo maalin pas2.
Takavetopihtaaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Valde - 02 lokakuu, 2023, 20:56Onko tuon sisäpinta hellävarainen? Semmonen perus "lasin ja maalipinnan hioja, auton homehduttaja" -teltta hieroo maalin pas2.
Tätä itsekin mietin...
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Valde - 02 lokakuu, 2023, 20:56Onko tuon sisäpinta hellävarainen? Semmonen perus "lasin ja maalipinnan hioja, auton homehduttaja" -teltta hieroo maalin pas2.
Sisätiloissa ei tuule, eikä peitto heilu... Mikä vaan kyllä kuluttaa, jos hinkkaa koko ajan.
Ite jos on joskus joutunu pressun alla ulkona pitään, niin oon laittanu vanhoja vilttejä ekaks auton päälle, varsin kulmakohtiin. Ne kyllä kostuu, mutta auttaa silti vähän kondenssissa sisällä ja estää maalin kulumisen.
En varmasti oo.

sössö

mun purkucaprice on pilalla kaikista reunoista kun säilytetty pressun alla joskus aikanaan aina talvet. Kaikkialla kulmissa on ruoste.

LPR

Kelkkaa jos avokärryssä kelkkapeiton alla kuljetan, niin laitan aina paksun froteekankaan ja sitten vasta kelkkapeitteen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

JiiTee

Lainaus käyttäjältä: Valde - 02 lokakuu, 2023, 20:56Onko tuon sisäpinta hellävarainen? Semmonen perus "lasin ja maalipinnan hioja, auton homehduttaja" -teltta hieroo maalin pas2.

Mulla on tuollainen mikä oli yhden auton päällä talvisin ja juurikin sisätiloissa. Ei siitä mitään jälkiä ikinä tullut, mutta toi on ehkä hieman karkea. Pesu voisi ehkä pehmentää ja notkistaa tota kangasta.  :thinking:

Mulla on myös yks toinen peite mitä biltsu ei enää edes myy. Siinä on sellainen nukattu pehmeä sisäpinta ja jos tuohon mustaan vertaa, niin onhan ne keskenään vallan erilaiset ja mielummin käytän vanhempaa peitettä.

Oli siinä auton päällä sisätiloissa mikä tahansa peite, niin mun mielestä eniten ratkaisee sen käyttötapa. Itse kerin sen nätisti kasaan ja nosta sitten sen pois. Ikinä ei "liipata" sitä pitkin pintaa ja varsinkin jos omaa tumman värisen auton, niin kaikki hinkkaaminen tekee yleensä hallaa.