Bluebird Meteor

Aloittaja Harri S, 13 toukokuu, 2020, 16:45

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 20 joulukuu, 2020, 17:45Piirustuksia en tarvi, kuten en koskaan aikaisemminkaan, mulle riittää toi mallikuva autosta ja loppu selviää sitten sitä mukaan kun auto pala palalta valmistuu.
Näin se menee. Muutamia mittoja ylös paperille ja siitä se lähtee. Sitte ku saa vähän teosta esille, niin heti osaa korjata sen oikeaan malliin.
En varmasti oo.

1purehell

Tuon auton kokoa on hankala tajuta kuvissa, kun ratti, moottori ja renkaat näyttävät niin sopusuhtaisilta keskenään. Tuon moottorin joku tyhmempi kuvittelis kuvista päätellen joksikin pikkulohkon kokoiseksi.  ;D
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

rb

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 21 joulukuu, 2020, 02:34Sitte ku saa vähän teosta esille, niin heti osaa korjata sen oikeaan malliin.
Tai sitten ei.

Mä kyllä mielessäni tiedän että miltä jonkun pitäisi näyttää,  mutta en sitä kuinka päästä siihen lopputulemaan.

Harri S

Kiitos.
Lattiahommia.
Tein tähän vanerilattian niin eipähän kumise ja lompsahtele.
Lattian alle tuli poikittaisjäjäykkärit 15mm koivuvanerista voimansiirtoa myötäillen. Ekaksi otin muutaman pahvisen kaavan.





Noita sitten jalostin hetken jotta mahdollinen vaihdelaatikon poisotto onnistuu tarvittaessa ilman lattian irroitusta.

Sitten vaan pöytäsirkkelillä ja kuviosahalla aihiot, jotka parin sovituksen jälkeen alkoivat olemaan oikean malliset. Tänään en huvimajaa käyttänyt kun olin saanut sen juuri siivottua, vaan kaikki leikkuut ja hionnat pihahommina sumusta ja sateenuhasta huolimatta.

Kuviosahahan on vanha soturi. Se löytyi samaan aikaan samasta roskiksesta sähköhöylän ja muutaman muun käsityökalun kanssa (ne oli raksalla lempattu laastisaaviin, katkottu johdot ja kipattu säkki kuivaa sementtiä päälle, joten pienellä putsaamisella ja pikku karan hitsaamisella sekä muulla sipistelyllä siitäkin tuli ihan hyvä). Nyt se kuitenkin alkoi temppuilemaan ja koska vika oli portaattoman säädön eletroniikassa, nappasin säädöt johtoineen pois kokonaan, tuikkasin yhden johdon kokeeksi toiseen paikkaan hiilen juureen ja toimii. Johan muuten tuli vanhaan kuviosahaan eloa. Pyörii ihan vimmatusti ja puree taas levyyn hienosti. Aikaa haaskaantui, mutta sain leikattua sujuvasti loput jäykkärit valmiiksi.





Sitten jäykkärit kainalossa takas tallille ja nyt ne alkoi olemaan passelit. Tuo takimmainen on istuimen etukohta, johon lattia päättyy.



Pahvista tein lattialevyn kaavan jonka sitten leikkasin 6mm koivuvanerista tuolla viritetyllä kuviosahalla. Sahan kanssa aiemmin tuuskatessa aikataulut venyi ja alkoi satamaan vettä, mutta leikkasin levyn loppuun ja hioin valmiiksi pienestä syyskosteudesta huolimatta.
Sitten vaan levy paikalleen ja jäykkärit liimasin levyyn alapuolelle uretaaniliimalla ja varmistin muutamalla uppokantaruuvilla. Lattian muuten saa nostettua kokonaisena pois, ilman kepin ja ratin irtoitusta joten se helpottaa huoltohommia.









Enää ei puutu kuin lattian takapala niin lattia on valmis ja pääsee korihommissa eteenpäin.

Otin projektista lopuksi muutaman minuutin jouluvideon, josko siitä hieman sais osviittaa auton mittasuhteista.
Romua on lattiat täys, mikä kuuluu videolla ylimääräisinä ääninä.


Tässä linkki youtube videoon josko toimis paremmin.

https://youtu.be/7_dq-Wp8dzc

Ahdas talli tekee aika tiukan kuva-asetelman mutta kännykällä ei tuon parempaan ahtaassa tallissa pysty.
Päätoiminen harrastaja

palontie

Kuinkas pitkä tuo runko/auto oikeen on?
Eniten vituttaa kaikki.

Harri S

Toi Aijaa tökkii toisinaan noissa suorissa videoissa.
Tuossa linkki juutuubi videoon:

https://youtu.be/7_dq-Wp8dzc

Runko on kompakti, muistaakseni 4,7 metrinen tjsp. se tarkka mitta löytyy tuota aiemmin.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Toimii ilman kirjautusmistakin.
Testasin sen Safarilla ja Googlen Cromella. Aijaa on toisinaan jumissa. Nuolesta lähtee pyörimään. Ei automaattisesti.
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Aijaassa vika tai yhteydessä mutta vartokaas niin tuuppaan sen tuonne youtubeen. Laitan linkin kohta...
Päätoiminen harrastaja

Harri S

Päätoiminen harrastaja

HendriXXX

On se vaan peli prkl! Vaikuttavan kokonen laitos..  :iwantit:  :driving:

Janne-Pekka

Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.

Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

JAMANT

Joo, juutuubissa näkyi koko video, vittu mikä laitos... Toi on pakko nähdä livenä...

Muistat sitten varoittaa ennenkuin käynnistät ekan kerran, että olis käynnistys tuolla kellon lyömällä, että keretään halukkaat ja kykenevät paikalle katsomaan, mulla ei pitkä matka oo, jos oon töissä, oon Nupurissa ja jos oon kotona, oon Siikajärvellä,VT1:stä ei kauaa Leppävaaraan polkaise Jeepillä  ;)  ;)
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 21 joulukuu, 2020, 17:46Kuviosahahan on vanha soturi. Se löytyi samaan aikaan samasta roskiksesta sähköhöylän ja muutaman muun käsityökalun kanssa (ne oli raksalla lempattu laastisaaviin, katkottu johdot ja kipattu säkki kuivaa sementtiä päälle, joten pienellä putsaamisella ja pikku karan hitsaamisella sekä muulla sipistelyllä siitäkin tuli ihan hyvä). Nyt se kuitenkin alkoi temppuilemaan ja koska vika oli portaattoman säädön eletroniikassa, nappasin säädöt johtoineen pois kokonaan, tuikkasin yhden johdon kokeeksi toiseen paikkaan hiilen juureen ja toimii. Johan muuten tuli vanhaan kuviosahaan eloa. Pyörii ihan vimmatusti ja puree taas levyyn hienosti. Aikaa haaskaantui, mutta sain leikattua sujuvasti loput jäykkärit valmiiksi.
Ei ole muuten ihan tuore tuo Aeg pistosaha. Hyvin on selvinny.
En varmasti oo.

Rusty

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 21 joulukuu, 2020, 17:46Kuviosahahan on vanha soturi. Se löytyi samaan aikaan samasta roskiksesta sähköhöylän ja muutaman muun käsityökalun kanssa (ne oli raksalla lempattu laastisaaviin, katkottu johdot ja kipattu säkki kuivaa sementtiä päälle, joten pienellä putsaamisella ja pikku karan hitsaamisella sekä muulla sipistelyllä siitäkin tuli ihan hyvä)..

Aika harva muuten ottais talteen ja alkais kunnostaa tosta pisteestä. Mutta hyvä että joku pitää huolen kierrättämisestä.  :+1:
Ah, ahtaita aikoja.

Kalu

Harrihan on muutenkin ekoihmisiä autoilun suhteen......

BTW, onko sulla joku sukulainen nastolassa duunissa? Oli tänää palvelusvuosi kahvittelut, niin jollain saman sukunimisellä, joka ei ollut paikalla, tuli 30v firmassa täyteen kun itellä 10v?