Autotalli maalaismaisemaan

Aloittaja slant sickness, 28 lokakuu, 2020, 08:31

« edellinen - seuraava »

rb

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 31 lokakuu, 2020, 10:52Nykyään pankit antaa lainaa pienellä korolla niin tuommonen 200m2 barni maalämpöpumpulla ei ole kummoinen investointi
Kyl se rakentaminen tänäpäivänä maksaa.
Ja aina hinta nousee mitä enemmin haluat neliöitä,  koska joka saatanan styrox levy,  lautametri ja betonikuutio maksaa aina sen saman. 

Ja vaikka kuinka tekisit hartiapankilla ja käyttäisit kaikki mahdolliset suhteet,  niin pelkästään jos joutuu maan vaihtoihin ja paalutuksiin,  niin rahaa on palanut jo ihan v.....sti  ja sulla on vasta kolkyt senttiä sokkelia siinä pihalla.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: rb - 31 lokakuu, 2020, 12:42Kyl se rakentaminen tänäpäivänä maksaa.
Ja aina hinta nousee mitä enemmin haluat neliöitä,  koska joka saatanan styrox levy,  lautametri ja betonikuutio maksaa aina sen saman. 

Ja vaikka kuinka tekisit hartiapankilla ja käyttäisit kaikki mahdolliset suhteet,  niin pelkästään jos joutuu maan vaihtoihin ja paalutuksiin,  niin rahaa on palanut jo ihan v.....sti  ja sulla on vasta kolkyt senttiä sokkelia siinä pihalla.
aivan, siksi ei oikein kannata tehdä mitään vajaa vaan tekee kunnollisen barnin lattialämmityksellä.

rb

^ Joo Kaarne...... Kyllä..

Jokainen meistä haluaisi kaksisataa neliötä,  mutta kun elämän realiteetit tulee vastaan.

slant sickness

Tontiltamme löytyy kerrotun mukaan navetan perustukset, joista osa saattaa soveltua 8x10 liiterimme alustaksi. Jos nyt saisi vaiheessa yksi seinät ja katon, niin koristelee sitten valmista rakennusta valetulla lattialla ja eristeillä sen mukaan, miten tulevan eläkeläisen into ja budjetti riittää. On se sellainen katoskin jotakin sade ja lumikaudella.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Jussi

Hittoko ku vaan kiihtyy se pihakatoksen halu. Mutta kun on vaan huonoja paikkoja, tai siis "ei helppoja". Ja kun sille en lähe lupia hakeen ni investointi sais pysyä kohtuullisena purkuvaatimukseen asti.
Ja kun se näyttäs jo ideavaiheessa poikivan kaikkea lisätyötä "tonkin vois tehä samalla", niin levähtää ku bellyn maalausprojekti varmasti (suunnitelma vasta sekin). Parkkispuolen korkoa pitäs laskee vajaa puolmetrii, niin siitä sais täyttömaata... Siihen sit uudet pinnat ja hukkaa ne löytyneet kivet. Vesien ohjaus paranis kyllä. Matala ja suojanen olis kyllä kiva, mutta kun traktori on 4m korkee ja sekin tykkäis olla katon alla. Ja sitte ku innostuu hankkiin vanhan ison motorhome-projektin, niin joku mini 6x10 katos on tukossa. On tää vaikee laji. Varsin ilman rahaa.
En varmasti oo.

Stang81

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 31 lokakuu, 2020, 14:27Tontiltamme löytyy kerrotun mukaan navetan perustukset, joista osa saattaa soveltua 8x10 liiterimme alustaksi. Jos nyt saisi vaiheessa yksi seinät ja katon, niin koristelee sitten valmista rakennusta valetulla lattialla ja eristeillä sen mukaan, miten tulevan eläkeläisen into ja budjetti riittää. On se sellainen katoskin jotakin sade ja lumikaudella.

Liiterin varmaan saat siihen, mutta tuskin tallia vanhoille pohjille. Ainakin jos sellaista ees ajattelet, soita sinne kunnan rakennusvalvontaan. Nykysin pitää olla aika tarkat paperit, miten rakennus on tehty, tietty jos sen navetan pohjista on paperit ja ne kelpaa pohjiksi.
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 marraskuu, 2020, 03:09Hittoko ku vaan kiihtyy se pihakatoksen halu. Mutta kun on vaan huonoja paikkoja, tai siis "ei helppoja". Ja kun sille en lähe lupia hakeen ni investointi sais pysyä kohtuullisena purkuvaatimukseen asti.
Ja kun se näyttäs jo ideavaiheessa poikivan kaikkea lisätyötä "tonkin vois tehä samalla", niin levähtää ku bellyn maalausprojekti varmasti (suunnitelma vasta sekin). Parkkispuolen korkoa pitäs laskee vajaa puolmetrii, niin siitä sais täyttömaata... Siihen sit uudet pinnat ja hukkaa ne löytyneet kivet. Vesien ohjaus paranis kyllä. Matala ja suojanen olis kyllä kiva, mutta kun traktori on 4m korkee ja sekin tykkäis olla katon alla. Ja sitte ku innostuu hankkiin vanhan ison motorhome-projektin, niin joku mini 6x10 katos on tukossa. On tää vaikee laji. Varsin ilman rahaa.
oletko katsonut landtek pressubarneja?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 01 marraskuu, 2020, 10:37oletko katsonut landtek pressubarneja?
Kaikenlaisia ressulla katoin kesäautojen säilytysmielessä, mutta en niitä isompia vielä.
En varmasti oo.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 marraskuu, 2020, 14:15Kaikenlaisia ressulla katoin kesäautojen säilytysmielessä, mutta en niitä isompia vielä.
niissä olisi jo kunnolliset kaaret jotka kestää lumikuormaa. Hinta vaan on iso.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kaarne - 01 marraskuu, 2020, 14:17niissä olisi jo kunnolliset kaaret jotka kestää lumikuormaa. Hinta vaan on iso.
Joo, sen verran olin kyllä jo vilassu. Mut on ne jo aika tukeviakin.
En varmasti oo.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 marraskuu, 2020, 14:15Kaikenlaisia ressulla katoin kesäautojen säilytysmielessä, mutta en niitä isompia vielä.
Tuossa on jotain tekeillä, yksinkertaisesti vaan pressu yli ja rautakangella päädyn kiinnitysnaruille vielä tolpat pystyyn...

https://photos.app.goo.gl/mJn2quk1s7ycgx3M6
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

NonSenCe

jos tiedät tarvitsevasi heti kahdelle autolle tilan.. tee siitä ainakin kolmelle sopiva.

minusta talli tarvitsee noin 2m nosturilla olevan auton sivulle tilaa (mahtuu pöytä/varastohyllyä ja samaan aikaan auton ovi auki ja kulkemaan välistä). ja saman verran tilaa auton eteen vähintään.. että mahtuu esim norsunosturia yms käyttämään, ja tai tilaa pöydälle tms työvälineille. ja vähintään metri ovelle nosturilta.. parempi jos siinä olisi enemmänkin. (haluttaessa viakka koko auton verran tilaa. eli voisi ajaa nosturille auton ja parkeerata toisen käytössä olevan vaikka siihen taakse vielä)

ja sen auton koko sitten kannattaa miettiä sen isoimman mahdollisen taloon tulevan tai olevan haaveiluauton mukaan. jos on hinkua saada esim joku maasturi tai joku pitkäpaku niin sen mukaan.

eli laskee auton/nosturin pituudeksi vaikka 6m+ 1m taakse +2 eteen tarvii siis äkkiä olla jo 9m syvä talli. mahtuu isokin auto, ja tekemään remontteja ilman että ahdistaa.

leveys taas. 2.5m auto/nosturi+ 2m kuskin puolelle ja kai vähintään se 1.5m nosturin ja parkissa olevan auton väliin että ei ohi kulkiessa ahdista + 2.5m auto + 1.5m kulku ja varasto/hyllytila. olikos siinä se 10m leveyttä. siihen jos haluaa autojen väliin tai toiselle puolelle vielä rakentelu aluetta lisätään yhden auton verran tilaa eli 2.5m vähintään. ollaan noin 13m leveässä tallissa. tuloksena on 13mx9m.

siitä osa kannattaa muuttaa yläpuolelta varastotilaksi. nosturilta tekee jonkinlainen rampin jolla siirtää isommat tai painavemmat tavarat yläkertaan ettei kaikkea tarvi kantaa tikkaita tai portaita käyttäen.

tuon tallin sivulle tekisin vielä jatkoksi jommalle kummalle päätyseinälle ainakin 3m leveän autokatoksen tyylisen paikan kylmäksi varastoksi (joka olisi tarvittaessa myöhemmin muutettavissa vaikka lämpimäksi tallin osaksi). ja/tai jos tontilla tila riittää sen tallin etupuolelle myös vastaavan kevyen katoksen ainakin kahdelle autolle jos ei koko leveydeltä.

eli kalliiksi ja isoksi käy heti kun alkaa miettimään.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-