MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

sämpy

Deutschland, deutschland yyyyyber alles..
No joskus muinoin muutkin eurooppalaiset saattoi saada reilun käsittelyn TMssä, mutta enää vain ne kolme suurinta mainostajaa mercedes, VAG group ja BMW.

Mahtoikohan tuon aiemman Mercuryn suunnittelijat saada jotain vihiä PPG lasitehtaalta, että nyt on eksoottista takalasia tulossa..

Tuon Carinan ikäinen Celica ainakin erosi ajo-omituisuuksiltaan valovuodella samanikäisistä Datsuneista, positiivisessa mielessä.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

ramman

TM 80 luvulla :

Monitoimiviiksi amerikkalaisissa autoissa

- erittäin huono ja vaikea käyttää kun kaikki toiminnot on samassa viiksessä

TM 00 luvulla :

Monitoimiviiksi mersussa

- Loistava keksintö kun kaikki toiminnot on yhdessä viiksessä

 ::)

DX

Lainaus käyttäjältä: Antti - 01 syyskuu, 2021, 20:53Myös TM tarttunut aiheeseen Jalopnikin innoittamana: https://tekniikanmaailma.fi/amerikkalaislehti-kuuli-suomen-autoverotuksen-porsaanreiasta-joka-toi-meille-80-luvulla-pickupeiksi-muutettuja-verottomia-jenkkiautoja-ja-meininki-oli-villimpaa-kuin-he-luulevatkaan/

Kaverin kanssa tästä jutustellessa tuli todettua että ei Camaron jälleenmyyntiarvo ainakaan ole noussut sillä että siitä tehtiin kämänen pickuppi. Onko kellään tietoa mitä tämmönen on maksanut esimerkiksi ysärillä versus alkuperäinen coupe?

"Ja totta tosiaan, Suomen lainsäädäntöön oli 1980-luvulla jäänyt porsaanreikä, jonka mukaan pakettiautoksi rekisteröidystä ajoneuvosta ei pitänyt maksaa autoveroa. Kriteerinä oli auton yli 1 800 kilogramman omamassa sekä kaksipaikkaisuus, kuten Tekniikan Maailma kertoi Suomen autoverotuksen historiasta kertovassa jutussaan vuonna 2010."


jutussa on virheitä, edellytyksenä ei ollut kaksipaikkaisuus, penkkirivejä sai olla vain yksi,

lisäksi tavaratilaan sai rakentaa sen lisäpenkin, ettei lattialla istuen tarvinnut matkustaa,
pakuissahan sai ennen väliaikaisesti matkustaa tavaratilassa, oli siellä penkkiä tai ei,
nykyään pitää olla penkki.

toinen asia, 80-luvulla omamassan ei tarvinnut olla yli 1800 kiloa, vaan 1800 kiloa tai sen yli,
lakia muutettiin kuvaillun kaltaiseksi takautuvasti vasta myöhemmin 90-luvulla.

toisaalta se kasikympin nopeusrajoitus koski 80-luvulla yli 1800 kiloisia verovapaita pakuja.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

redneck1

Joulurekka saapuu jälleen, ja Volkswagen 900A linjalla jatketaan. ;D


"Coca‑Cola Joulurekka on reilun 20 vuoden aikana vieraillut yli 300 kaupungissa ympäri maailmaa."
Tätä myös ihmettelen kun olen amerikkalaiselta kysynyt että löytyykö heiltä näitä joulukuusi cokis rekkoja, kuulemma ei. Ne on aivan tavallisia Coca Cola rekkoja ilman valoja sun muita. Onkohan tämä enemmän joku eurooppalainen juttu tehdä näitä. USA:ssa ne on vaan mainoksessa.
https://www.coca-cola.fi/uutiset/suosittu-cocacola-joulurekka-kiertaa-jalleen
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: ramman - 09 marraskuu, 2021, 15:51TM 80 luvulla :

Monitoimiviiksi amerikkalaisissa autoissa

- erittäin huono ja vaikea käyttää kun kaikki toiminnot on samassa viiksessä

TM 00 luvulla :

Monitoimiviiksi mersussa

- Loistava keksintö kun kaikki toiminnot on yhdessä viiksessä

 ::)
TM 80-luvulla:
"Ford Taunus oli TM:n talvitestin 1980 huonoin ajettava liukkaalla tiellä. Suuntavakavuus on huono ja kaarreajossa luistot ovat laajoja. Ohjaus on tahmea ja tunnoton. Taunus on talviajossa hyvin aliohjautuva. Se on myös mäkilähdöissä huono. Ford Taunus sijoittui talvitestissä sijalle 18./20 eli se oli koko testin kolmanneksi huonoin talviauto."  :'(  :'(

Vuokralainen

?

Pertti K

Opiskelukaveri sanoi ihmetelleensä miksei Tanaria näy ralleissa yhtään kunnes oli ekan kerran ajanut soratiellä omallaan.
Tiukasti aisalinjalla.

Pande

Tämä artikkeli ei niinkään harrastusta koske mutta mielenkiintoinen kuitenkin. Päivän Hesarissa koko aukeaman kokoisena, mutta netissäkin vapaasti luettavissa.

Logistiikka­ketjujen seka­sotkuun on nousemassa uusi uhka: Kuljettaja­pula pahentaa hankinta­ketjun viiveitä Yhdysvalloissa

Logistiikkakuvioita siis haittaavat sekä kuljettajapula että kymmeniä vuosia ennallaan pysyneet toimintatavat. Monet kuljettajat hakeutuvat muihin töihin kuljetusalan työolojen vuoksi.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

redneck1

Ymmärsinkö nyt oikein että Dodge aikoo lopettaa muutaman vuoden sisään ainakin polttomoottoriautot Chargerin ja Challengerin lukuunottamatta jotain super varusteltuja muskeliversioitaan (hellcat jne.). :o Korvaa sähköautoilla. :oushit:  Lisäksi tulee näköjään yksi uusi malli. Vaikka sitä ei ole missään varmaan kerrottu, mutta uskoisin että menee vuonna 2020 lopetetun Dodge Journeyn seuraajaksi samaan kokoluokkaan kuin esim. Mustang Mach-E.
https://www.motortrend.com/news/dodge-challenger-charger-dead-2024-ev-coming-soon/
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Springer

No nyt on sitten aika nuoren miehen tehdä elämänsä sijoitus! Osta sellainen Dodge Challenger Hellcat ja ajamattomana (rekisteröi kuitenkin!) säilöt sen jotain 20v ja sitten keräät hillot sijoituksestasi ^-^

redneck1

Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään mitkään supermuskelit. Tavalliset muskeliautot on ihan kivoja.

Jos hellcatin ostaisin niin tietenkin rekisteröisin sen vasta 30-vuoden päästä että ei veroja tarvitse maksaa kuin nimellinen määrä. :))
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.

Camino79

Tähän sopisi se kuva/meemi missä puhuttiin pillun ajamisesta ja muskeliauton tiukkuudesta, eiku vittu mitespäin se olikaan?  :))
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Springer

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 24 marraskuu, 2021, 20:24Jos hellcatin ostaisin niin tietenkin rekisteröisin sen vasta 30-vuoden päästä että ei veroja tarvitse maksaa kuin nimellinen määrä. :))
Ei sitä saa rekisteriin enää sitten! Vihreys on vienyt sen mahdollisuuden. Eihän suomessa saada enää -70 luvulla valmistettua ajamatonta Saab 96 autoakaan rekisteriin!

sössö

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 19 marraskuu, 2021, 16:56TM 80-luvulla:
"Ford Taunus oli TM:n talvitestin 1980 huonoin ajettava liukkaalla tiellä. Suuntavakavuus on huono ja kaarreajossa luistot ovat laajoja. Ohjaus on tahmea ja tunnoton. Taunus on talviajossa hyvin aliohjautuva. Se on myös mäkilähdöissä huono. Ford Taunus sijoittui talvitestissä sijalle 18./20 eli se oli koko testin kolmanneksi huonoin talviauto."  :'(  :'(
jumal auto voitti testit

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 19 marraskuu, 2021, 19:24Opiskelukaveri sanoi ihmetelleensä miksei Tanaria näy ralleissa yhtään kunnes oli ekan kerran ajanut soratiellä omallaan.
siinä on kyl muutamia aivan uskomattomia aivotuksia.