MIelenkiintoiset artikkelit yms. autoharrastuksen saralta

Aloittaja Pertti K, 11 lokakuu, 2020, 18:12

« edellinen - seuraava »

Murikka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 27 marraskuu, 2021, 23:23siinä on kyl muutamia aivan uskomattomia aivotuksia.
Etukelkan kiinnitys on minusta uskomattomin.   :))
Pitäis korvata joskus ne kumipuslat kiinteillä holkeilla.

Murikka


sössö

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 28 marraskuu, 2021, 00:55Etukelkan kiinnitys on minusta uskomattomin.  :))
Pitäis korvata joskus ne kumipuslat kiinteillä holkeilla.
se on mun mielestäni suurin puute, peräkin oli muistaakseni tosi vetelillä puslilla kiinni. Mutta se etuviritys paranee rautapuslilla huomattavasti. Sillon se on vähän niinkun muutkin autot.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Springer - 24 marraskuu, 2021, 20:18No nyt on sitten aika nuoren miehen tehdä elämänsä sijoitus! Osta sellainen Dodge Challenger Hellcat ja ajamattomana (rekisteröi kuitenkin!) säilöt sen jotain 20v ja sitten keräät hillot sijoituksestasi ^-^
Näitähän näkyy jo viperin ja erikoisempien  challenger mallien kohdalla, ei niistä mitään ekstraa fyffee saa. Johtunee siitä että molempia on tehty iäisyyksiä, eikä challengerin kohdalla edes loppua näy.
Jees jees kiva kiva
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Murikka

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 marraskuu, 2021, 00:57se on mun mielestäni suurin puute, peräkin oli muistaakseni tosi vetelillä puslilla kiinni. Mutta se etuviritys paranee rautapuslilla huomattavasti. Sillon se on vähän niinkun muutkin autot.
Joo perä on kans tosijjaan löysillä puslilla. Suunnitelmissa ollu tehä asialle jossain vaiheessa jotain. :D

sössö

Lainaus käyttäjältä: Murikka - 28 marraskuu, 2021, 03:46Joo perä on kans tosijjaan löysillä puslilla. Suunnitelmissa ollu tehä asialle jossain vaiheessa jotain. :D
ne oli vähän semmoset muistaakswni että voisi mennä power flexeillä...siellä kun ei mitään ihan kammottavaa rakenneprobleemaa ollu kai? Se etukelkka taitaa olla toivoton tapaus muutoin kun kiinteeksi muutettuna eli rauta tms. puslilla.

FuryIII 71

Ei nyt varsinaisesti artikkeli, mutta tämmöinen tuli tuolla facen ihmeellisessä maailmassa vastaan:

"Kiva tietää: sekä Dynaflow että Powerglide automaattivaihteistot olivat Hra. Olavi Koskenhovin käsialaa 👨‍🔧
Olavi syntyi Salossa vuonna 1904 ja hänen nimensä uudessa kotimaassaan oli O.K. Kelly. 🇫🇮 🇺🇸
Myös Dynaflow:n "Flight Pitch"-muunnos sekä Turboglide automaatti syntyi Olavin päästä/kynästä"


1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Kimi-oz

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 03 joulukuu, 2021, 23:26Ei nyt varsinaisesti artikkeli, mutta tämmöinen tuli tuolla facen ihmeellisessä maailmassa vastaan:

"Kiva tietää: sekä Dynaflow että Powerglide automaattivaihteistot olivat Hra. Olavi Koskenhovin käsialaa 👨‍🔧
Olavi syntyi Salossa vuonna 1904 ja hänen nimensä uudessa kotimaassaan oli O.K. Kelly. 🇫🇮 🇺🇸
Myös Dynaflow:n "Flight Pitch"-muunnos sekä Turboglide automaatti syntyi Olavin päästä/kynästä"





Jep, Wikipediastakin löytyy lisää aiheesta: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Oliver_K._Kelley

Pertti K

Tiukasti aisalinjalla.

Gary Grand

Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 04 joulukuu, 2021, 09:21Mikä on Flight Pitch muunnos?
sinä se diplomi insinööri olet, eikö pölyteknillisessä opistossa käsitelty 40- luvulla kun kouluja kävit flight pitch- muunnosta? Kajander leikannu määrärahoista

Poju

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 04 joulukuu, 2021, 09:21Mikä on Flight Pitch muunnos?

Kai Dyflow'n lopun ajan "switch pitch". Siinä oli yksi siipipyörä, jonka kulma kahteen muuhun pyörään nähden muuttui.

FuryIII 71

1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Pertti K

Moblassa oli juttua Brittitutkimuksesta että jos raha mikä käytetään vanhoihin autoihin käytettäisiin keskivertokulutukseen, hirvittävät hiilidioksidipäästöt olisivat n. kaksinkertaiset. Perusteena että autoilla ajetaan vähän ja harrastus on käsityöpainotteista, eikä esim uusia osia tai energiaa käytetä kovin paljon.
Tiukasti aisalinjalla.