Keskustelua määräaikaiskatsastuksen tarpeellisuudesta.

Aloittaja leemu, 13 tammikuu, 2020, 06:25

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Mitä ne ihmiset sitten tekee jotka vaan ajaa? Nehän hajoaa vasta käytön aikana jos katsastus ei puutu.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 lokakuu, 2022, 21:50Mitä ne ihmiset sitten tekee jotka vaan ajaa? Nehän hajoaa vasta käytön aikana jos katsastus ei puutu.
varmaan vaan ajaa, niitä ei kovin paljoa loppuviimeks tuolla liikenteessä ole. kai sellasia muuallakin on missä ei tartte katsastaa

LPR

Esimerkiksi suurin osa jarruputkien katkeamisista tapahtuu leimalla, kun se on ainut kerta vuodessa kun jarrua painetaan kunnolla. Mielummin siellä kun paniikkijarrutuksessa suojatien edessä. Varmasti 99 % ei vaihdattaisi ruostuneita jarruputkia "varmuudeksi".

Teknisen vian aiheuttmssa kolarissa tulisi olla vastuu kuljettajalla eikä päkollisessa liikennevakuutuksessa. Vapaaehtoiseen vastuuvakuutukseen todennäköisesti vakuutusyhtiö edellyttäisi katsastuksen. Eli mikään ei muuttuisi muuten, kuin maksaisimme enemmän vakuutuksia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 lokakuu, 2022, 21:53varmaan vaan ajaa, niitä ei kovin paljoa loppuviimeks tuolla liikenteessä ole. kai sellasia muuallakin on missä ei tartte katsastaa
varmaan joka työpaikalta (toivmuk ei katsastusasemalta tai autokorjaamolta) löytyy ainakin se yksi kaveri joka vaan ajaa. On niitä jonkin verran kuitenkin.
Sinä vain

A.Naali

Kyllä on tullut vastaan monenlaisia. Tutulta meni just mitsusta molemmat takatukivarret melkein poikki, yks ajeli jarrupalat niin loppuun, että männästäkin oli lähtenyt pari senttiä ennen kuin putosi tielle.
Yksi kuunteli kolinaa takaa viikon verran kunnes takarengas tuli jarrutuksessa ohi.
Useammat iskarit on tullut vastaan, mitkä on niin väljiä, että irrooittaessa kolahtaa pohjaan.

Ja nämä sellaisissa joissa ei ollut leima loppu.

Iso osa ihmisistä kuitenkin ei tiedä mitään tekniikasta ja ajaa niin pitkään kun auto liikkuu tai menee metsään.

Kyllä 1v katsastusväli on ihan hyvä näille.

Itse leimaan omia ja sukulaisten vehkeitä joku 10kpl/vuosi. vähän kun on etukäteen katsonut, niin ei vissiin 10vuoteen ole yhtään hylättyä tullut.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 lokakuu, 2022, 22:08Esimerkiksi suurin osa jarruputkien katkeamisista tapahtuu leimalla, kun se on ainut kerta vuodessa kun jarrua painetaan kunnolla. Mielummin siellä kun paniikkijarrutuksessa suojatien edessä. Varmasti 99 % ei vaihdattaisi ruostuneita jarruputkia "varmuudeksi".

Teknisen vian aiheuttmssa kolarissa tulisi olla vastuu kuljettajalla eikä päkollisessa liikennevakuutuksessa. Vapaaehtoiseen vastuuvakuutukseen todennäköisesti vakuutusyhtiö edellyttäisi katsastuksen. Eli mikään ei muuttuisi muuten, kuin maksaisimme enemmän vakuutuksia.

Ja sitten huudetaan leimaukolle, kun se rikkoi ehjän auton... :rotfl:

Kyrpov

Tuo alkoholihomma ei sinänsä ole verrattavissa tähän. Juopot saa juomansa lestinheittäjiltä ja lähikaupoista vaikka olis kymmenen halpaa nettikauppaa. Eikä ne osta neljän euron 5.5% lonkeroa.


Sinä vain

Mikaa7146

Yksi tuttu eestimees kertoi ettei voi mennä omalla autollaan Viroon, kun sitä ei ole katsastettu kohta kahdeksaan vuoteen, Audi vironkilvissä. Siellä joutuvat heti syyniin kun ajavat laivasta ulos. Paljonkohan näitä on Suomen liikenteessä, ilman vakuutuksia ja leimaa? Ja missä kunnossa?

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 lokakuu, 2022, 23:52Pitkäkilpisiä varmaankin hyvin paljon.
Niitä juuri, jättävät autot satamaan ja menevät ilman autoa.

signet

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 06 lokakuu, 2022, 23:37Yksi tuttu eestimees kertoi ettei voi mennä omalla autollaan Viroon, kun sitä ei ole katsastettu kohta kahdeksaan vuoteen, Audi vironkilvissä. Siellä joutuvat heti syyniin kun ajavat laivasta ulos. Paljonkohan näitä on Suomen liikenteessä, ilman vakuutuksia ja leimaa? Ja missä kunnossa?
Ja 3kk suomessa asumisen jälkeen pitäisi rekisteröidä ja verottaa suomeen.Valvontaa ei vaan ole.Paras esimerkki oli polakki terveyskeskuslääkäri,joka oli tojotallaan ajellut lähes 10v.polakkikilvissä.Julkisella puolella on varmaan niin huonot palkat,ettei ole vara maksaa veroja tai vakuutuksia...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Jussi

Kyllä se katsastus on minusta pakko säilyttää. Niitä jotka tosiaan vaan ajaa niin kauan ku liikkuu on ihan liikaa. Mitään pientäkään vikaa ei omatoimisesti korjata, niin tuskin sit niitä isompiakaan.
En varmasti oo.

JAMANT

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 lokakuu, 2022, 01:53Kyllä se katsastus on minusta pakko säilyttää. Niitä jotka tosiaan vaan ajaa niin kauan ku liikkuu on ihan liikaa. Mitään pientäkään vikaa ei omatoimisesti korjata, niin tuskin sit niitä isompiakaan.
Just tuosta syystä pimeä rekisterikilvenvalo on nykyään hylky, ennen se oli korjauskehoitus. Jos ei kiinnosta korjata, niin kiristetään ehtoja. Muitakin esimerkkejä on.

Sitten on näitä typeriä sääntöjä joille katsastusmies ei mahda mitään: renkaan kulutuspinta alle minimin=ajokielto, mutta jos on selkeä kudosvaurio=korjauskehoitus. Kumpikohan on vaarallisempi missään nopeudessa, liian pieni kulutuspinta (vesiliirto) vai kudosvaurio (tyhjä rengas satasessa)??
www.jamant.fi
Your Jeep specialist

Stang81

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 07 lokakuu, 2022, 00:30Niitä juuri, jättävät autot satamaan ja menevät ilman autoa.

Ei sitä autoa enää satamaan jätetä kun se maksaa, junalla pääsee ilmaiseksi stadiin ja ratikalla ilmaiseksi länsisatamaan  ;D Kun ei ruokaa enää kannata tuoda virosta, niin kevyillä kantamuksilla pääsee.
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

redneck1

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 06 lokakuu, 2022, 22:19Ja sitten huudetaan leimaukolle, kun se rikkoi ehjän auton... :rotfl:
Meillä on oikeasti käynyt niin monta kertaa. Esimerkiksi oli pätkitty konepellin avausvipu paskaksi eikä kerrottu siitä mitään. >:(  Eikä konepeltiä tarvinnut missään kohtaa edes avata. Ei saa kuin ruuvimeisselillä konepeltiä enää auki.

On se kyllä ihmeellistä kun vie ehjän auton katsastukseen, saa leiman ja kotona huomaa että auto onkin rikki.
En vastaa trollauksiin ja paska jauhaamiseen.