Autotalli maalaismaisemaan

Aloittaja slant sickness, 28 lokakuu, 2020, 08:31

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 29 lokakuu, 2020, 00:48Se varmaan pitää edelleen paikkaansa, toisin kuin se, että pesuhuoneen lastulevyseinään sivelty lantattu Erikeeper on riittävä vesieristys.
Yhdellä tutulla tekivät joku vuosi sitten rivarin pesuhuoneeseen remppaa. Suihkunkin kohdalla laatoituksen takana vain lastulevy. 1986 rakennettu ja kaikki täysin kuivaa.  :o
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 29 lokakuu, 2020, 12:35Kateeksi käy teidän sadat neliöt.

Meille tullee tilanteessa käynnistettävä lämmitys. Eli ei aina lämpöisenä vaan joku "kiuas" tai lämpöpumppu tai no joo, sen näkee sitten. Mutta että kun ei askarruta pitkään aikaan, niin olkoon viileänä, luonnon lämmöissä.
Kateeksi käy.. Joo.

Tuo ihan täysin "luonnon lämmöissä" olo on sitten varsin huono ratkaisu. ::)
Kun pitää peruslämpöä 5-10 astetta, niin pysyy talli kuivana ja voi pitää koneitakin osina pöydällä ilman että osat ruostuu. ;)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 29 lokakuu, 2020, 12:35Ehkä mulle riittää vähempikin. Jos talli olisi 8 metriä leveä, niin johan vierekkäin olevan nosturipaikan ja lattiapaikan ympärillä mahtuisi pyörimään.

Nykytilannehan mulla on esim slantin huoltoon se, että veivaan Dartin 45 asteen kulmaan mun ja rouvan autopaikoille, otan norsulla koneen ylös, työnnän Dartin omaan ruutuunsa (se paikka on 5,5 metriä ovesta takaseinään, pikkuisen eestaas veivausta). Sitten haen F-150:n jonka lava mahtuu ovista sisälle just just. Pistän sen koneen lavalle ja kampean lopuksi moottorinorsun samaan kyytiin. Pikku ajomatka tallin ympäri ja toiselle puolelle jossa pystytän moottorinorsun ja nostan koneen lavalta mun miesluolaan, jossa 15m2 tilassa on paitsi se just perustettu konekorjaamo, kaks motskaria, neljät autonrenkaat ja kaikki mun työkalut.

Sekaisin menisin isommassa tallissa.

Mut jos saisi 8 metriä leveän, jossa olisi ovi päädyssä niin, että kumpaankin paikkaan pääsee suoraan. Ja vaikka 10m pituutta, että siellä perillä on 3-4 vapaata metriä askarrella, niin jo olisi halli!!!

Kateeksi käy teidän sadat neliöt.

Meille tullee tilanteessa käynnistettävä lämmitys. Eli ei aina lämpöisenä vaan joku "kiuas" tai lämpöpumppu tai no joo, sen näkee sitten. Mutta että kun ei askarruta pitkään aikaan, niin olkoon viileänä, luonnon lämmöissä.


Juu se tallin malli ja omat mieltymykset toki ratkaisee aika paljon  :D  tältäkin foorumilta muutama käyttäjä on tuossa mun tallissa pyörähtäny ni osaavat varmaan sanoa risut ja ruusut aiheesta.

Jos tontti ois ollu fiksumman mallinen niin itsekin olisin tehnyt vierekkäiset autopaikat mutta viemärilinja ym. Maanmuoto pakotti tekemään pitkittäiset paikat ja sisäänkäynti päähän.  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Stang81

Lainaus käyttäjältä: slant sickness - 29 lokakuu, 2020, 12:35Ehkä mulle riittää vähempikin. Jos talli olisi 8 metriä leveä, niin johan vierekkäin olevan nosturipaikan ja lattiapaikan ympärillä mahtuisi pyörimään.


Kasin leveys varmasti riittää, riippuu tietty siitä tuleeko seinälle hyllyjä. Mulla lämmintä tilaa on tulossa noin 49m2, ulkoleveys kasin ja pituus seiska. Meinasin kyl tuota lämmittää ilmalämpöpumpulla talvella, vaikkei siellä mitään koko ajan tekiskään. Kun hartiapankilla tekee, vähän hitaasti valmistuu.
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

rb

Lainaus käyttäjältä: Stang81 - 29 lokakuu, 2020, 13:51Kun hartiapankilla tekee, vähän hitaasti valmistuu.
Se on vähän sellasta...  :-\

Mullakin meni se viisi vuotta ennen kun sain lopputarkastuksen hoidettua,  mut siihen väliin mahtui avioeroa sun muuta.

Loppumetreillä lainarahatkin oli jo käytetty,  joten välillä meni tilipäivien odotteluksi, että sai taas materiaalia hommattua.   

cb125twin

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 28 lokakuu, 2020, 12:02Puutavaraa saa melko edullisesti ostettua valmiiksi sahattuna, mutta se laatu..  :o
Voi jestas mitä paskaa myydään rakentamiseen soveltuvana puutavarana!?! :shitfan:  :smashhead:
Oot tilannu vissiin faijan serkulta tai sit muidenkin laatu on nykyisin tuota korkeintaan GOST normin täyttävää  :))
Ich liebe den Geruch des Napalms am Morgen

slant sickness

Juu luvat haetaan. Ja ne todennäköisti saadaankin. Tontilla on myös poisjoutavaa rakennuskantaa, joiden korjaamista/korvaamista voidaan myös soveltaa. Plantaasi on niin iso, ettei pitäisi lupien suhteen olla ongelma.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

Camino79

Ja varoituksen sanana kannattaa selvittää lvi-luvat heti kättelyssä jos meinaat esmes juoksevaa vettä sinne... Uutta kun rakennetaan niin myös koko tontin vesihommat menee sit uusimman pykälän mukaan (ainakin Joutsassa)... Siksi mullekaan ei tule juoksevaa vettä kun ois menny koko tontin kaivotus ym. Uusiks...
GM only 😉
+Pihatraktori :D

kuutio

Lainaus käyttäjältä: Camino79 link=msg=173164 date=160398. Siksi mullekaan ei tule juoksevaa vettä kun ois menny koko tontin kaivotus ym. Uusiks...
/quote]

Ei ainakaan ennenkun lopputarkastus suoritettu..
All work and no play makes Jack a dull boy.

Stang81

Lainaus käyttäjältä: redneck1 - 29 lokakuu, 2020, 15:02Naapuri rakentaa laittomasti taloa sekä tallia jo kymmentä vuotta eikä saa juuri mitään aikaiseksi. Luvat mennyt umpeen jo aika päiviä sitten. Alkaa sillä myös hermot olemaan piukassa kun vetää varmaan sata linssissä kuudenkympin alueella. Jäänyt kiinni laittomista rakentamisesta. Että laillisesti aina kannattaa tehdä. Ketjun aloittajalle vinkiksi sanoen.

Vaikka ne luvat on kunnossa, pitää muistaa hankkia se rakennusvalvoja ja olla siihen yhteydessä sitä muka kun rakentaa. Entinen rajanaapuri osti toisen tontin ja alkoi sille rakentaa uutta taloa, ei hankkinut rakennusvalvojaa ja eikä ihan kaikkia lvi-suunnitelmia ynnä muita tehnyt niinkuin piti. kerkesi siihen muuttaa ja ilmoitti sitten rakennustarkastajalle että se on valmis. Kävi tarkastaja hiukan lämpimänä, kun ei ollut kaikkia papereita, eikä kukaan ollut missään välissä tarkastanut miten sitä on rakennettu.  Eikä edes talon paikkaa ollut katsottu, oli vaan päättänyt itse paikan.
Omaa rakennusvalvojaa kun jututin, kertoi että on muutamankin kerran tullut soittoja valvonnasta, että rakennus valmistuu, ootko käynyt paikalla`? Nykysin kun voidaan ilmakuvista nähdä mitä tapahtuu.
I'm trying to keep focused as I drive down the road
On the ditches and the curves and the heavy load
Ain't bitching bout things that aren't in my grasp
Just trying to hold steady on the righteous path

pantera

Mulla lopputarkastus oli tehty 2 vuotta ennen käyttöönottotarkastusta. Valvova rak tark jäi eläkkeelle ja siivos pöydän, oli käyny ikkunan takana kuikuilemassa että meleko valamiilta tää näyttää ja leimannu kupongit.
Pikkasen inssi ihmetteli eit mit vit, ei hän voi tehdä käyttöönottortarkastusta kun lopputarkastus on jo tehty

Jussi

Näyttää aika pitkään sivukylillä noi lopputarkastukset tehdyn Esson baarissa kahvikupposen äärellä. Rakennusta kattomatta.
En varmasti oo.

palontie

Mun lopputarkastus tehdään Vuosaaressa.
Eniten vituttaa kaikki.

Turre11

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 28 lokakuu, 2020, 21:06oma ratkaisuni on kolmitoimikattila ja moniöljypoltin  ;D

Nuo kaksoiskattilat osaavat olla öljylle persoja, varsinkin jos nokeaa sen laitteen puun (tai roskien poltolla. Hyviä 2000-luvun öljykattiloita polttimineen ja muine vermeineen on suht yleisesti kaupan ihan muutamalla sadalla (just tällä viikolla oli laukaassa satasella), saattaisi olla hyvä investointi.

Kaarne

Nykyään pankit antaa lainaa pienellä korolla niin tuommonen 200m2 barni maalämpöpumpulla ei ole kummoinen investointi jos haluaa harrastaa ammattimaisesti. Ensimmäinen 100m2 tarvitaan kuitenkin tilaa jo tarvittaville työkaluille ja koneille.