Peltileikkuri porakoneeseen

Aloittaja palontie, 23 lokakuu, 2022, 20:11

« edellinen - seuraava »

dslcat

^
Olisko kyse nävertäjästä. suikaleleikkuri. Ottaa sellaisen 4mm rainan rullaten. IV- ja rakennuspelleillä näppärä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: dslcat - 02 marraskuu, 2022, 23:53^
Olisko kyse nävertäjästä. suikaleleikkuri. Ottaa sellaisen 4mm rainan rullaten. IV- ja rakennuspelleillä näppärä.
Joo sellanen ton näkönen:

Kalliita on ja materiaalihävikki kuulostaa aika isolta autopeltitöihin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 02 marraskuu, 2022, 23:59Kalliita on ja materiaalihävikki kuulostaa aika isolta autopeltitöihin
Ihan kätevä paikassaan. Mulla oli käsisaksina sellanen, mutta oli vähän heikko kopio, niin särky aika äkkiä. Jonkun 15mm reiän sai tehtyä vetelemättä peltiä ruttuun jostain 4mm alkureiästä. Kunhan se kieli mahtu läpi.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 marraskuu, 2022, 00:02Ihan kätevä paikassaan. Mulla oli käsisaksina sellanen, mutta oli vähän heikko kopio, niin särky aika äkkiä. Jonkun 15mm reiän sai tehtyä vetelemättä peltiä ruttuun jostain 4mm alkureiästä. Kunhan se kieli mahtu läpi.
Peltisaksia tolla korvaisin, pitkät leikkuut on aika ankeita peltisaksilla. Rälläkkäkin on siihen aika tympee.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 marraskuu, 2022, 00:09Peltisaksia tolla korvaisin, pitkät leikkuut on aika ankeita peltisaksilla. Rälläkkäkin on siihen aika tympee.
Olis ehkä jopa parempi hukasta huolimatta. Palateräleikkurikin venäyttää peltiä sen verran, et 5 sentin soirokin menee ihan kierteelle.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 03 marraskuu, 2022, 00:37Olis ehkä jopa parempi hukasta huolimatta. Palateräleikkurikin venäyttää peltiä sen verran, et 5 sentin soirokin menee ihan kierteelle.

jaaniin toi paineilmalaite parempi kuin rälläkkä, vai peltisakset vai mikä? Mikä on palateräleikkuri, kaarisaksi?

229 olisi japsi tollanen ja biltemassa 65 euroa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 03 marraskuu, 2022, 00:47jaaniin toi paineilmalaite parempi kuin rälläkkä, vai peltisakset vai mikä? Mikä on palateräleikkuri, kaarisaksi?

229 olisi japsi tollanen ja biltemassa 65 euroa.
Kaarisaksihan se paras olis, mut ei taho monelle mahtua talliin. Jos se on metrin kidalla, niin tarvii ainakin 3 metriä tilaa ympärilleen. Sehän ei juurikaan venytä peltiä, eli saa siis suoria lappuja tehtyä. Mutta iso.
Palaterävehkeellä tarkotin tollasta käsikäyttöstä konetta, peltileikkuri nimenä olis vähän ympäripyöree.

En varmasti oo.


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 20 marraskuu, 2022, 22:36Julassa on tollanen näköjään. Mahtaako 2.5mm mennä ihan kivuttomasti?
https://www.jula.fi/catalog/tyokalut-ja-koneet/kasityokalut/pelti-ja-metallityokalut/sahkokayttoiset-nakertajat-ja-sakset/sahkokayttoiset-peltisakset-029062
Mulla on kertaluokkaa jämäkämpi Makitan leikkuri ja sille luvataan 3mm. Ja sen se kyllä vetäsee ihan nikottelemattakin, mutta vähän vanuttaa, eli kaarirainaa syntyy.
Tuolle sanosin 2,5 olevan aika paljon.
En varmasti oo.

Zephyr


Markok

Lainaus käyttäjältä: Zephyr - 25 marraskuu, 2022, 09:25Onko kenellekkään tuollainen porakoneeseen liitettävä "peltisaksi" tuttu.

https://www.tooloutlet.fi/product/39151/peltileikkuri-malco-turboshear-hd





Ei ole tuttu mutta aiheeseen liippaavaa mitä Jussi tuossa yrittänyt sanoa, tai minä kuvitellut.
eli tapahtuuko noilla sama kuin käsisaksillakin että jos painaa loppuunasti leuat kiinni niin siinä kohtaa on aina semmoinen vekki? Se on tympeä ja en ainakaan sen takia huolisi.

Kaarne

Minulla on makitan akkukäyttöinen leikkuri joka tekee soiroa,hyvä peli on.

Nikuzai

Onkohan toimiva kuin paksuun peltiin asti?


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 04 tammikuu, 2023, 21:27Onkohan toimiva kuin paksuun peltiin asti?
Siihen asti ku ei enää jaksa. Tai sit ku kolmannen siivun jälkeen siitä tulee hölpän takia taittaja leikkuun asemasta.
En varmasti oo.