Harrasteauto vai käyttöharraste vai joku muu, mikä hä?

Aloittaja HendriXXX, 17 joulukuu, 2020, 11:30

« edellinen - seuraava »

HendriXXX

Keskustelkaapa nyt täällä näistä, ni ei tarvii tuolla aivan muun aiheen ketjuissa näihin liittyvistä asioista turinoida..

Gary Grand

Nuorempana harraste ja käyttöauto oli mulla yksi ja sama pirssi. Itsestäänselvä asia.
Rahaa moneen ei todellakaan ollut..

Tänä päivänä ajelen käyttöharrasteilla ja harrastekäyttiksillä.
Osa on kesäautoja ja osa ympäri vuoden käytössä.

Puhtaita harrastevehkeitä on Virago, Åkerman ja Ural. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Wilburi

Kun kattoo mun kalustoo ni harrastan pajalla juoksua ja hitsaamista  ;D

Ja satunnaisesti käyttelen autoja liikkumiseenkin
Vtu tää hymyily sattuu

HendriXXX

Craisu on puhdas harrastelaite.

Paroni ja Jeeppi toimiessaan ajaa käyttiksien virkaa. Toki varmaan oikea nimitys näille on käyttöharrasteet..

Incognito on puhdas tilapäiskäyttis tämän talven ajaksi. Tosin tätäkin on pitäny harrastaa, kun kyllähän siinä vikojakin on melkoisesti ollu.. tosin ei pitäs pikku pakkoropaamiset yllättää kun kuitenki kohta 450tkm ajettu ja ikääkin jo 22v..

Nyypäle66

Mulle newport ja barracuda ovat harrastepelejä ja luonnollisesti myös
Irma on harrastepeli. Varmaan ihan siksi että en aja niillä kuin kesällä ja "harrastuksissa". Jeeppi on ihan mukava käyttiksenä, vaikka olen ajatellut että ajan sillä vielä kun se on museoiässä 😊

rb

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 joulukuu, 2020, 11:33Nuorempana harraste ja käyttöauto oli mulla yksi ja sama pirssi. Itsestäänselvä asia.
Toihan oli vielä 90 luvulla normal system,  kun millään ei ollut varaa pitää monia härveleitä vakuutuksissa.

Eikä mitään leppäkylkiä tullut mieleenkään laittaa talveksi seisomaan,  vaan niillä vedettiin ympäri vuoden.

kuutio

Toi mun - 95 Subbe taitaa täyttää noi molemmat kriteerit..
Muita rojekteja ehkä liikaakin..
Mutta toiv. tässä saa kohta näitä elämän muita asioita järjestykseen niin olis paremmin aikaa
All work and no play makes Jack a dull boy.

Nyypäle66

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 17 joulukuu, 2020, 11:33Nuorempana harraste ja käyttöauto oli mulla yksi ja sama pirssi. Itsestäänselvä asia.
Rahaa moneen ei todellakaan ollut..

Tänä päivänä ajelen käyttöharrasteilla ja harrastekäyttiksillä.
Osa on kesäautoja ja osa ympäri vuoden käytössä.

Puhtaita harrastevehkeitä on Virago, Åkerman ja Ural. :))

Niinhän se silloin meni, mutta toisaalta eihän Monaco ollut silloin kuin 20v vanha.

Nyypäle66

90luvulla Monacoa ei kaikissa tapahtumissa huolittu harrasteparkkiin kun oli niin uusi.

Toyopet

Minulla on tuo MS41 crown vissiin se harrasteauto, silloin tällöin aina jotain saa siihen tehtyä. Muut on olleet enempi käytössä, vaikka nyt farkku-crown onkin seisonnassa.
Farkku buick oli 1999-2005 ympäri vuoden ajossa ja ainut auto meillä 2004 asti, milloin rouvalle ostettiin toyota carina.
Buickilla tuli ajettua toista sataa tuhatta km. Välillä oli hermokin kireällä, kun siinä oli likimain kaikki varusteet mutta suomisähkömies oli iskenyt. Piti aina parsia tarpeen mukaan, kerrostalon parkkiksella ei kerennyt hirveitä remontteja tekemään ja aina seuraavana päivänä oli päästävä lähtemään.

Mutta tuo ja sen jälkeen, ajovehkeitä ne on olleet.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Gary Grand

Se pojan muovi-Mopari on mulle harrastepeli!
En kuvittele liki 20-vuotiaan jenkkiauton olevan enää kovin luotettava käyttöauto. :))
Yli 30-vuotiaasta voisin hyvinkin kuvitella.. 8)  :P 
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

hantta

Vajaan 50 vuoden aikana harrastus on kauttaaltaan muuttunut jonkin verran, esim -70 luvulla kuuskytlukulainen, entinen edustusautosaattoi olla lauluautona, mutta oli suorakylkinen ja puhdas, kenelläkään ei silloin tullut mieleen hyppiä katolla tai potkia kylkiä kasaan, puhumattakaan, että auto olisi hiottu peltipuhtaaksi ja jätetty silleen, kuten joskus nykyään voi bongata harrastetapahtumissa.Jos kundilla oli fullsize jenkki, oli pääsääntöisesti aina työmatkakulkine  erikseen, tämä tosin kesät- talvet, mutta silloin vielä ei maantiesuola ollut ehtinyt syövyttää niin paljon.Nykyäänkin voi bongata pickiksen tai pahvilaatikon talviautona, ja siihen ne hyvin soveltuvatkin, mutta vanhan pussihousun mieltä lämmittää, että yhä harvempi käyttää kuuskytlukulaista ympäri vuoden, tosin niitäkin aina on, on oikeita jenkkiautofanaatikkoja, ja wannabe- harrastelijoita, joilla yleensä harrastus lopahtaa ekaan katsastukseen.

manha

Itselläni ei ole ollut montaakaan,VAIN kesä/harrasteautoa.Kyllä ne lähes poikkeuksetta ovat olleet jokapäiväisinä kulkineina ympäri vuoden. Tuollainen belair esimerkiksi,oli 6 vuotta perseen alla...


Ajettavaksihan ne on tehty !!

Camino79

Lainaus käyttäjältä: manha - 17 joulukuu, 2020, 12:45Itselläni ei ole ollut montaakaan,VAIN kesä/harrasteautoa.Kyllä ne lähes poikkeuksetta ovat olleet jokapäiväisinä kulkineina ympäri vuoden. Tuollainen belair esimerkiksi,oli 6 vuotta perseen alla...





Tän näkeminen aiheutti kyllä aina pientä lahkeen kostumista tapahtumissa JA arkiliikenteessä  :iwantit:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

rb

Lainaus käyttäjältä: hantta - 17 joulukuu, 2020, 12:32yhä harvempi käyttää kuuskytlukulaista ympäri vuoden
Kyl ne harvassa alkaa olee..

66 Dartin näkee välillä tuossa naapurissa tankkaamassa ja saman aikakauden Rambler tossa välillä vilahtaa,  mutta muuten on hiljaista.

Ja samoin viimeisen kymmenen vuoden aikana leppäkyljet on hävinneet lähes täysin liikenteestä ja vani osastokin niitä harvaa tämän vuosituhannen koppia lukuunottamatta.