Vanhat isot Opelit

Aloittaja 1purehell, 30 tammikuu, 2021, 14:17

« edellinen - seuraava »

rb

Nää oli hienoja.



Mut 80- luvullakin niin arvostettuja,  ettei niitä halvalla saanut..

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 30 tammikuu, 2021, 21:27varmaan nostalgiafilmi olis menny silmien edessä. Sen kanssa olisi ehdottomasti pitäny mennä johonkin jenkki cruisinkiin tai mobilisti tapaamiseen.

Onliko siinä se kolmiohuutomerkki symbooli mikä rupes vilkkumaan kun anto varvia kunnolla, vai sekotanko volvoon?
ei ollu luostonestoa 00 mallissa en tiiä oliko uudemmissa, hyvin se kulki
Sinä vain

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: rb - 30 tammikuu, 2021, 21:32Nää oli hienoja.



Mut 80- luvullakin niin arvostettuja,  ettei niitä halvalla saanut..
Yhtä tämän näköstä kahtelin joskus 80-90luvun vaihteessa sulan autokauppa alueella
oli vaan Holden Commodore aussien versio V8,lla varmaan sillon ainut suomessa

1purehell

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 30 tammikuu, 2021, 21:59Yhtä tämän näköstä kahtelin joskus 80-90luvun vaihteessa sulan autokauppa alueella
oli vaan Holden Commodore aussien versio V8,lla varmaan sillon ainut suomessa

Holden?  :thinking:


Oletko varma, että se oli tuo Aussi versio? Niitä ei mun tietoon ole kyllä yhtään Suomessa. Brasilialaisia Chevrolet Opaloita on kyllä.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

tamrokki

Oletko varma, että se oli tuo Aussi versio? Niitä ei mun tietoon ole kyllä yhtään
Melko varma oli minusta kauan myytävänä ,aikaa kumminkin liki 30v
Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 30 tammikuu, 2021, 22:21Holden?  :thinking:


Oletko varma, että se oli tuo Aussi versio? Niitä ei mun tietoon ole kyllä yhtään Suomessa. Brasilialaisia Chevrolet Opaloita on kyllä.

Melko varma ,oli kauan myytävänä ,muistelisin et oli vaaleen sininen, aikaa kumminki liki30v ^-^

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 30 tammikuu, 2021, 21:38ei ollu luostonestoa 00 mallissa en tiiä oliko uudemmissa, hyvin se kulki
ei sekään sutinut mutta ilmotti senkin kanssa että pitäs vaihtaa isommalle, tai sitten siinä oli joku oikee vaihtovalo

palontie

Lainaus käyttäjältä: tamrokki - 30 tammikuu, 2021, 21:59Yhtä tämän näköstä kahtelin joskus 80-90luvun vaihteessa sulan autokauppa alueella
oli vaan Holden Commodore aussien versio V8,lla varmaan sillon ainut suomessa


Mä muistelen että mä näin kanssa tään Hyrylässä.
Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Tää on kyllä hieno!

Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 31 tammikuu, 2021, 00:14ei sekään sutinut mutta ilmotti senkin kanssa että pitäs vaihtaa isommalle, tai sitten siinä oli joku oikee vaihtovalo
Kaverilla oli sellanen tehokas ysärin lopun Senator, jossa luistonesto. Sillä ei suojalumessa päässy liikkeelle ollenkaan vaikka linttas kaasun pohjaan. Toinen fillari ku vähänkin yritti luistaa, niin se siirty tyhjäkäynnille.
En varmasti oo.

sämpy

Muistan kun Hyvinkään lentokentällä testailtiin kiihdytys-Porschea ja ilmailukerhon puheenjohtajalla oli Senator 3.0 ja yllytettiin se menemään viivalle.

--niin sehän näytti melkein kuin Opel olisi lähtenyt taaksepäin.
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Asmo

Mun tietääkseni Opel Commodore A-malliin perustuvaa autoa ei oo missään päin maailmaa tehty V8:lla. Holdenilla on samannäköinen malli, nimeltään Monaro, mutta se on tyystin eri auto. On myös Opeliin perustuva Holden Commodore, mutta se tuli vasta pari Opelin mallisukupolvea myöhemmin. Yksi vaaleansinen Brasilian Opala on Suomessa kasitettu.

Asmo

Takaisin aiheeseen, isoihin Opeleihin, palataksemme, niin olen kolmea eri yksilöä ostatellut, mutta järki voitti (tai rohkeus ei riittänyt) kaikissa tapauksissa. Olin intissä Lahdessa -84, ja silloin oli kyseisessä kaupungissa kaksi Admiralia myynnissä. Toinen oli liikkeessä, siistihkösti ylimaalattu läpimätä pommi. Yksityisellä oli myynnissä arvioni mukaan parempikuntoinen mutta rumempi, kuparin värinen metallihohtoväri josta oli hohto poistunut. Kumpikin nikotteli, näissä on hienot, mutta yksinkertaiselle harrastajalle liian monimutkaiset Zenith INAT- tuplakaasarit. Käyttöauto oli haussa, eipä niistä siihen olisi ollut.  Joskus 10 vuotta takaperin innostuin V8-Diplomatista, mutta into lopahti tarkemmin tutkittuani. Etulokarit oli leivottu lasikuidusta, listoja puuttui ja huonosti korjattuja mätiä ympäriinsä. Korin osia näihin on vaikea löytää, V8-tekniikka on helppo kun on Chevyn 327, loota tais olla th-400 ja DeDion-perän murikka jonkun lähteen mukaan Corvetten 10-pulttinen.

Marklin


Carpenter

Mun eka auto vuonna 1987 ku 18vee täytin ja kortin sain ni ol tuo.
Ehkä sen souruumin teen sit joskus mis kerro noist mitä mulla ollu...

-never give up-

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Carpenter - 01 helmikuu, 2021, 00:34Mun eka auto vuonna 1987 ku 18vee täytin ja kortin sain ni ol tuo.
Ehkä sen souruumin teen sit joskus mis kerro noist mitä mulla ollu...


:iwantit: Nätti ku sika pienenä!
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement