Vetoakselin lyhennys ja uudet spoorit

Aloittaja Dart 67, 15 tammikuu, 2020, 20:30

« edellinen - seuraava »

deeäxä

Chevrolet rodi -31
Lexus GS300 -06
Toyota Corolla DX -81 1,6 2T-TIC/W50/1030 ikuisuus projekti

Camino79

Lainaus käyttäjältä: deeäxä - 17 tammikuu, 2020, 16:07mikäs vika 1030 on?  :o


Heikompi ja hommasin jo passelimman vällärin tohon 1031seen  ;)
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Dart 67

Lohjan kierros tehty ja tulos oli odotettu, eli on VAIKEETA!!!

Tuolta firmasta joka tehnyt mulle kansien madallusta sain kaksi vinkkiä paikoista, joista voi kysyä.

Jos niissä ei onnistu, niin teen itse rälläkällä ne spoorit ja sitten kun väkivahva leaning tower of power turboruiskuslantti syö ne aamiaiseksi, niin sitten tilaan ne vetarit maailmalta.

Case closed kiitoshei
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 17 tammikuu, 2020, 17:05Lohjan kierros tehty ja tulos oli odotettu, eli on VAIKEETA!!!

Tuolta firmasta joka tehnyt mulle kansien madallusta sain kaksi vinkkiä paikoista, joista voi kysyä.

Jos niissä ei onnistu, niin teen itse rälläkällä ne spoorit ja sitten kun väkivahva leaning tower of power turboruiskuslantti syö ne aamiaiseksi, niin sitten tilaan ne vetarit maailmalta.

Case closed kiitoshei

Jos kerran noin vaikeeksi menee, niin youtube auki ja kattelemaan miten sen vetarin voi päästää ja sit karkasu uusiksi

Ite sitä mieltä et jos 1800 luvulla on voitu tehdä rautoja jotka kestää tänäänkin ja 1900 luvun alussa tankkeja joista ei vetarien spoorit kaljuunnu ensimmäisen kävyn yli ajaessa, ei se karkasu voi olla mahdotonta

DX

sillon se perustui vuosien, jopa vuosikymmenien aikana  yritys- ja erehdysmenetelmällä hankittuun näppituntumaan ja vankkaan kokemukseen, tieto ja taito periytyi mestarilta kisällille.

sillon joskus  sitä kutsuttiin ammattitaidoksi,
nykyään sen näkee lompakon korttitaskun paksuudesta

mutta siinä olet oikeassa, ei se mahdotonta ole.
pankaa tuo suosikkeihinne pahan päivän varalta, tai liittykää vaik heti. https://pottupotero.forumotion.eu/

world is crumbling down, i don't know how to act anymore

Camino79

Juu ja sillon oli se rautakin vähän toisenlaista.. ei ollu kaikennaailman 400kertaa kierrätetyt tonnikalapurkit yms. Seassa ja "optimoitu" hiilipitosuuksia ym. Lisäaineita...

Huomaahan sen siinä että 60luvun autosta kun otat pultteja auki ni vaikka ne on silminkatsoen aivan räävittömässä kunnossa ni silti ne yleensä aukeaa kuin vettä vaan... Kokeileppa 5v vanhasta bemarista saada edes raidetangonpäätä irti ilman pillejä ni voi halleluja mikä savotta...
GM only 😉
+Pihatraktori :D

juhapih

Mitäs jos tekis lyhennyksen toisesta päästä akselia?

Eikös nuo rallijannut ole Hiacen akseleita kaventaessaan päästäneet pulttilaipan poikki ja sorvilla reikä laippaan ja aksilasta pätkä pois. hitsillä kiinni ja jos on laakerin takia tarvinut sovittaa, niin täyttöä ja sorvilla mittaan... Kuulemman Karpiolakin olisi näitä tehnyt, tiiähäntä..

sbc350

Teetin aikoinaan tosiaan volvon vetareihin uudet boorit tai mitkälie urat ne onkaan. Kaverin pajassa ne tehtiin, ajettiin ihan suoraan pehmentämättä akselia. Todella pienellä syötöllä ja hommaan meni tuskasen kauan. Mut tuli kyllä hyvät. Ja tätä pajaa ei oo enää olemassa joten se siittä. Mut joo ainakin volvon akseleihin sai ajettua, mut todella pienellä syötöllä ettei menny terät rikki.

Dart 67

Nostan tätä juttua nyt ylös jos jollain olis uutta tietoa...

Löysin tossa jostain ikivanhasta nettikeskustelusta tietoa eräästä firmasta Orimattilassa, joka oli tehnyt kyseisen homman kolmeen pariin Hiacen vetareita. Ja kuulemma oli tullut kestäviä ilman mitään lämpökäsittelyjä.

No sinne sitten soitin heti vain pettyäkseni taas kerran. Vastaus oli että on niitä tehty, mutta ei tehdä enää. Jos epäilet tätä tietoa, niin multa saa puhelinnumeron sinne ja voit itse soittaa...

Mulla ois nyt käytössä jigi tohon 8 3/4 perän kuoren kavennukseen ja tekeillä samanlainen Hiacen perän kuorelle. Näitä voisin tehdä muillekkin jos löytyis noille spooreille tekijä.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

Sleepercooler

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 11 maaliskuu, 2021, 17:33Mulla ois nyt käytössä jigi tohon 8 3/4 perän kuoren kavennukseen ja tekeillä samanlainen Hiacen perän kuorelle. Näitä voisin tehdä muillekkin jos löytyis noille spooreille tekijä.

Ei sattuis löytymään Fordin 8.8 perän kavennus jigiä?
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

Dart 67

Ei ole Fordin 8.8 jigiä. Toi jigi on sellanen, että siinä on pitkä umpijööti akseli, johon sorvattu sovitusosat murikkaan ja päihin pyöränlaakeripesiin.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

cdi

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 11 maaliskuu, 2021, 17:33Nostan tätä juttua nyt ylös jos jollain olis uutta tietoa...

Löysin tossa jostain ikivanhasta nettikeskustelusta tietoa eräästä firmasta Orimattilassa, joka oli tehnyt kyseisen homman kolmeen pariin Hiacen vetareita. Ja kuulemma oli tullut kestäviä ilman mitään lämpökäsittelyjä.

No sinne sitten soitin heti vain pettyäkseni taas kerran. Vastaus oli että on niitä tehty, mutta ei tehdä enää. Jos epäilet tätä tietoa, niin multa saa puhelinnumeron sinne ja voit itse soittaa...

Mulla ois nyt käytössä jigi tohon 8 3/4 perän kuoren kavennukseen ja tekeillä samanlainen Hiacen perän kuorelle. Näitä voisin tehdä muillekkin jos löytyis noille spooreille tekijä.

   Eikö sulla ole sorvia,sillä sais käsityönä tehtyä urat aksilanpäähän.

Dart 67

Ei ole mulla sorvia, mutta kerros nyt sit mitä tarkoitat eli miten ne tehdään sorvilla?

Jos tarkoitat ns. höyläämällä, niin siinä se nuoruus hupenee.
Laitetaan siihen kuplan kaasari!

cdi

Lainaus käyttäjältä: Dart 67 - 14 maaliskuu, 2021, 16:23Ei ole mulla sorvia, mutta kerros nyt sit mitä tarkoitat eli miten ne tehdään sorvilla?

Jos tarkoitat ns. höyläämällä, niin siinä se nuoruus hupenee.

   Joo sitä tarkotan ....mennythän se on.

Vaniukko

Juutupessa näin viteon ku teki sorvilla pooria terä pyöri pakassa ja akselille oli teränpitimessä paikka ja astelevy akselissa millä määritti jaon.
Valurauta basso ja pystymoottori??