-68 Oldsmobile, ei muka starttirelettä???

Aloittaja Lakeuden el Loco, 05 toukokuu, 2021, 10:48

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 05 toukokuu, 2021, 15:21Hyvä huomautus, koskapa en hoksannu koko asiaa  :o

En meinannu millään saada lukkosylinteriä lukittumaan siihen, vaikka vanhaan pohjaan meni kokeillessa niin että heilahti.

Nyt se pysyy siellä, mut menikö väärään asentoon sittenkin...


Varmistetaas nyt vielä tää... Onhan siin jo virtalukko rattitolpassa ja lukon"pohja" siis alempana rattitolpan päällä? Se töpseli ainakin näytti siltä.

Tossa kun oli nyt outoo selitystä lukkosylinteristä...
En varmasti oo.

sössö

voisko sitä starttia ohjata käyttämättä sitä pohjaa lainkaan, niinkun väliaikasesti, ja lähtis siitä startille päin menemään ellei vieläkään starttaa ja sulkemaan yksitellen eri kohtia pois.
Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 05 toukokuu, 2021, 14:15Tällä hetkellä ei lähde käyntiin ollenkaan, mut mulla onkin johtotyöt "vähän" kesken virtalukon pohjan vaihdon jäljiltä, kun oon tässä samalla purkanu jenkkipojan virityksiä mitä on löytynyt.  ::)
mitä ne "viritykset" on olleet?

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 toukokuu, 2021, 23:51Varmistetaas nyt vielä tää... Onhan siin jo virtalukko rattitolpassa ja lukon"pohja" siis alempana rattitolpan päällä? Se töpseli ainakin näytti siltä.

Tossa kun oli nyt outoo selitystä lukkosylinteristä...


Eiköhän se tullu vasta ~'70 rattiputkeen gm:llä  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 toukokuu, 2021, 02:05voisko sitä starttia ohjata käyttämättä sitä pohjaa lainkaan, niinkun väliaikasesti, ja lähtis siitä startille päin menemään ellei vieläkään starttaa ja sulkemaan yksitellen eri kohtia pois.mitä ne "viritykset" on olleet?
helppo se startti on vaikka napille vetää, cadillacissa oli näin tehty kun murtovaras oli repinyt piuhoja virtalukonpohjasta.



Sinä vain

Zuinula

Aina hyvä mutuilla joukkoon..
Ainakin ha- Chevyssä virtalukko tuli rattitolppaan -69.
Eli oletan tuon olevan kojelaudassa.
Kyllä lähtisin poissulkumenetelmällä perkaamaan. Ensin startin perseestä suoraan, eli sähköä solkulle. Sitten virtalukon liittimeltä/johdoista jömppäys, sitten ohittamaan neutral switch, tämäkin voi olla säädöistä. Eli kepukan asento ei ihan natsaa kytkimen asentoon. Arvelisin sulamisen johtuvan muusta kuormasta, valoista, radiosta yms. Sieltä on helppo ottaa lisäsähköä, kun "tarvii" johonkin viritelmäänsä. Tuskin hetkittäinen kuorma sulattaa liitintä. Kukaan ei sataa kertaa runkkaa virta- avainta edestakaisin, eihän.
Tulipellin liitin auki ja kunnon putsaus + rasvaus.
Ainakaan tuon ikäpolven chevyissä ei ole starttirelettä, eikä mulla ole ollut ongelmia virtalukon pohjan kanssa.

Camino79

Saattaa olla tosiaan että tuli jo 69, mutta 68sissa esmes on vielä kojelaudassa  :D
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 06 toukokuu, 2021, 09:41Saattaa olla tosiaan että tuli jo 69, mutta 68sissa esmes on vielä kojelaudassa  :D
Jep, kuvittelen sen olevan määräys. Että kaikissa usa- henkilöbiileissä piti olla rattilukko vuonna -69. Sehän ei tarkoita ettei joku olisi laittanut sitä jo -68

Poju

Lainaus käyttäjältä: Zuinula - 06 toukokuu, 2021, 10:08Jep, kuvittelen sen olevan määräys. Että kaikissa usa- henkilöbiileissä piti olla rattilukko vuonna -69. Sehän ei tarkoita ettei joku olisi laittanut sitä jo -68

Rattilukko tuli pakolliseksi Jenkeissä vasta 70.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 06 toukokuu, 2021, 10:16Rattilukko tuli pakolliseksi Jenkeissä vasta 70.
Näissä on tainnu olla vähän säätöä Suomalian katsastusviranomaisten kanssa.. ::)
-67 ei vaadita mitään ajonestoa Suomessakaan, mutta -68-69? Taisivat vaatia jo kaikkia hölmöyksiä täällä?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Poju

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 06 toukokuu, 2021, 10:19Näissä on tainnu olla vähän säätöä Suomalian katsastusviranomaisten kanssa.. ::)
-67 ei vaadita mitään ajonestoa Suomessakaan, mutta -68-69? Taisivat vaatia jo kaikkia hölmöyksiä täällä?

Jep, ainakin rattilukko vaadittiin aiemmin kuin valmistusmaassa.

Zuinula

Lainaus käyttäjältä: Poju - 06 toukokuu, 2021, 10:16Rattilukko tuli pakolliseksi Jenkeissä vasta 70.
Ok, aattelin vaan kun 68 impalassa ei ole mutta 69 chevellessä on. Ihme kun etukäteen laittavat kansan autoon

HendriXXX

Craisusta on leimalla (eri kerrat) vaadittu sekä rattilukkoa että kolmipistevöitä eteen ja tää sama inssi väitti että olen muka poistanut takaa lannevyötki ja vänkärin taustapeilin..
Ihan pientä keskustelua se vaati kyseisten insinöörien kans, että sai menee niille jakeluun ettei siinä ole ollut uutenakaan semmosia.  ;D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: HendriXXX - 06 toukokuu, 2021, 11:20Craisusta on leimalla (eri kerrat) vaadittu sekä rattilukkoa että kolmipistevöitä eteen ja tää sama inssi väitti että olen muka poistanut takaa lannevyötki ja vänkärin taustapeilin..
Ihan pientä keskustelua se vaati kyseisten insinöörien kans, että sai menee niille jakeluun ettei siinä ole ollut uutenakaan semmosia.  ;D
Tätä samaa oottelen Impin kanssa, kun siinäkään mitään rattilukkoa ole.. :))
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 toukokuu, 2021, 23:51Varmistetaas nyt vielä tää... Onhan siin jo virtalukko rattitolpassa ja lukon"pohja" siis alempana rattitolpan päällä? Se töpseli ainakin näytti siltä.

Tossa kun oli nyt outoo selitystä lukkosylinteristä...

Kojelaudassa on virtalukko tässä vuosimallissa vielä
Korjasitko sä sen rikki?

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Lakeuden el Loco - 06 toukokuu, 2021, 11:56Kojelaudassa on virtalukko tässä vuosimallissa vielä
no sillon ei rattipylväässä sitä perinteistä ignition switchiä sitten voi olla
Sinä vain