Cadillac Sabre vanteet ja niiden kunnostus

Aloittaja 1purehell, 23 elokuu, 2021, 19:10

« edellinen - seuraava »

1purehell

Tuli ostettua tuollaiset Sabret. Eihän ne mitkään priimat ole. Pinnoitus kesii ja muutenkin on ainakin kuvissa aika elämää nähneen näköiset. Mutta oli "halvat".  ;D  Ajattelin värkätä Cadillaciin noista vanteet. Kun kerran ovat niinku tehty siihen.




Mitäs noille sitte tekis? Oikeaoppinen kunnostus on poissuljettu pelkän hinnan takia. Noita tekee joku amerikkalainen firma, hintaan +4000US$/kierto. On ne varmasti hienot siihen rahaan, mutta eihän niillä tohdi ajaa enää sen jälkeen.  ::)   Ajattelin raakasti hiekkapuhalluttaa noi ja sitten kokeilis kromimaalata/pulveroida ne. Noiden kiilto on ollu alunperinkin sellainen "puolihimmeä", eli peilikiiltävyys on ihan ylientisöintiä.

Toisaalta noi kullatut sopis valkoiseen autoon melkeinpä paremmin. Toimiikohan kullalla sävytetty lakka sen kromimaalin kanssa.  :P



Noi sabrethan on rakenteeltaan ihan omanlaisensa. Magnesiumista tehty keskiö, joka on niitattu teräskehään.

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Pertti K

Aika makee kullitettuna ja on vähän erilainen. Jos tuota sävyä saa pulverimaalattuna niin semmoiselle puolto.
Tiukasti aisalinjalla.

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

A.Naali

Soodapuhallus vois olla järkevämpi, ei tuu niin karkea pinta.

Pertti K

Mahtaako kromi lähteä soodalla? Jos nuo nyt kromatut on niinku näyttäis.
Tiukasti aisalinjalla.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 elokuu, 2021, 20:58Mahtaako kromi lähteä soodalla? Jos nuo nyt kromatut on niinku näyttäis.


Ei ainakaan omien tietolähteiden mukaan  :shitfan:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Pertti K

Mää pari satsia puhaltelin niin oli maalikin välillä aika tiukassa.
Tiukasti aisalinjalla.

1purehell

Kyllä noi hiekalla lähtee. Pitää vain käyttää hienoa hiekkaa, ettei sillä karkeimmalla vedä.

Tuossa on pari kuvaa puhalletuista. (ei mun) Noiden tyyppivika on tuon pinnoituksen irtoaminen, kun ei 50-luvun pintakäsittely oikein ollut vielä ihan parasta mahdollista magnesiumin kanssa. Hyvin erottuu noi syöpyneet kohdat.



Pulveriahan saa pohjamaalinakin. Siinä on vain se ongelma, että se pitää hioa ja käsityö on kallista. Edestakaisin lähettely taas maksaa sekin. Melkein menee siihen ruiskutettavan maalin puolelle.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Toyopet

Candymaalit kannattaa tuossa miettiä.
Pienellä hileellä oleva metalliharmaa alle ja sitten jotain kullanväristä candyä pintaan.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

1purehell

Mietin tuota.

Mitä jos vetäis tuohon lakkavarviin kultaista känniä sekaan.  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 23 elokuu, 2021, 21:35Candymaalit kannattaa tuossa miettiä.
Pienellä hileellä oleva metalliharmaa alle ja sitten jotain kullanväristä candyä pintaan.
Joo, ne kromimaalit ei vaan toimi, eikä niitä taida edes voida lakata.

Muuten samaa meinasin ehdottaa, mut pohja melkeen vaan kirkkaalla hileellä.
En varmasti oo.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 23 elokuu, 2021, 23:28Joo, ne kromimaalit ei vaan toimi, eikä niitä taida edes voida lakata.

Muuten samaa meinasin ehdottaa, mut pohja melkeen vaan kirkkaalla hileellä.

Kyllä tuohon Mipan kromin päälle vedettiin ainakin lakka.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 24 elokuu, 2021, 12:47Kyllä tuohon Mipan kromin päälle vedettiin ainakin lakka.
Onhan niitä tullu varmaan uusiakin versioita siitäkin "maalista", mutta minusta ne ei oikeen säily kromin näkösinä. Monet menetti pääosan jo siinä lakkausvaiheessa uutenakin.
En varmasti oo.

Toyopet

Ehkä tuossa videossakin on enemmän kiillotetun alumiinin oloinen kuin kromattu mutta candyn kanssa varmaan nyt menee hyvin pitkälle kuin väärä raha ja ehkä kustannustehokkaasti kromaukseen verrattuna.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39