22 lokakuu, 2021, 03:42

Uutiset:


Digidigin huijaus

Aloittaja kuutio, 12 lokakuu, 2021, 12:35

« edellinen - seuraava »

Nikuzai

Voiskohan olla samanlainen ku belaruksessa eli mittarille oma anturi ja summerille 0,4bar anturi
 mutta yhdistelmä anturilla


Oisko hakusanaa millä moisesta anturista näkisi kuvaa

Sehän voi olla jopa niin helppo et painemittarin anturi ja summerille perus anturi, ne sopivaan T-haaraan kiinni ja kaikki pelaa kuten normaalisti


Ongelman testauksessa voi tehdä se yhdistelmä anturi jos summeri kiljuttaa ja painemittarikin kiljuttaa


Ettei ois vaan sulakkeessa huono kosketus


Tuleeko yhteenkään niistä piuhoista virtaa tai maata?

Ja noissa se värien koodaus ei sit ole looginen

Pikkunen lamppu vaikka kilven valosta siihen piuhat ja kokeilemaan mitä yhdisteleminen tekee


Ja toivotaan et sokkona kaikki nippuun ei ole särkeny mitään
Kolme apinaa ja maailma on kiva paikka

Mikaa7146

Sen verran alkoi itseäkin kiinnostaa tämä sun ongelma, että kävin tallissa katsomassa Deutz moottorin öp-anturia, siihen menee kolme johtoa, ilmeisesti paine, summeri toiminnot tässä. Onko sulla kuvaa siitä mötikästä?

Jussi

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 12 lokakuu, 2021, 16:51No joo, jtn edullista vois tietty kokeilla..
Mutta jos ny joku simppelistä (=sekin mulle liikaa) elektroniikasta ymmärtävä vois veikata että kuinka,minkäkokoluokan vastusta kysyisin vaikka bebekistä että vois kokeilla?
Vai toimiskohan tossa joku ihan vanhanaikanen potentiometri?
Tutkimatta tosi vaikee arvata, miten ne on sen tehny, mutta jollain 500 ohmin lankapotikalla vois yrittää hakee kohtaa jossa se lopettas.

Onko kukaan koittanu juotella sitä mittarin piirilevyä uusiksi? Kun se voi olla, että öljyanturi antaa ihan oikeita lukemia, mutta varotuspillin komparaattori saa väärät arvot jonkun pätkiksen takia. Mikä tarkottaa sitä, että se pilli ei vaikene anturin ropaamisella...
En varmasti oo.

Dohc

Ilmeisesti  siinä anturissa on jonkinlainen kolminapainen liitin? Jos ottaa sen liittimen irti ja tutkii jos ei ole vielä tutkittu, että (punaiseen) tule jännite, musta pitäisi olla miinus ja se valkoinen sitten olisi tieto paineen mukaan mittarille. Ettei vaan mikään piuha ole poikki?

Hirvee homma, mutta voisihan sen anturin testata, laittaa punaiseen +12 V, musta miinukseen ja sitten vaikkapa paineilmalla painetta anturille.
Silloin pitäis jotain jännitemuutosta tapahtua paineen mukaan mustan ja valkoisen piuhan välillä. Esim. 0-5 volttia tjsp. Yleensä tommoset on 0-5 V koko skaala. Voi olla muutakin, mutta sitä suuruusluokkaa.

Asiasta kolmanteen, kun sitä kuvaa nyt on vaikea laittaa, niin onkos se anturi kuvan näköinen mötikkä? Meikäläinen käytti samannäköisiä aikoinaan dynohommissa erilaisten paineiden mittaukseen.
Das Beste oder nichts .1586cc 996 hp@10800rpm@4,0 bar.Tsai,jai!®