Tekokuu l. Lutka

Aloittaja Gary Grand, 19 kesäkuu, 2022, 20:53

« edellinen - seuraava »

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 syyskuu, 2022, 22:44Nyt on koeponnisteltu jonossa ajaenkin..
40 alkaa olla kilometritolkulla ajettaessa semmonen nopeus, ettei vesipumpussa riitä kierto.
Nappaa nimittäin kolmosen sisään jo tuossa vauhdissa ja kierrokset on alle tonnin. ::)
Melkoista rykimistä..
Lämmöt nousee 96-99 asteen välkille ja flektit huutaa koko ajan.
No, pakkokakkonen sisään niin alkaa lämmöt tippua ja kuudenkympin rajoituksella jäähtyy jo 91 asteeseen ja flektit tippuu pois. 8)
Eli vesi pitää saada kiertämään.

Selkeesti tuo pata vaatii tiheämpää perävälitystä.
No, sen huomaa kyllä aina kun pääsee nostamaan kierrokset päälle 3k.. :P

Nokkahan on siis jotain 286 mainosasteinen.

Alunperin ajatuksena oli tää kone tunkea Impiin, 3.90 perällä.
Todennäköisesti olis ollu ihan ok yhdistelmä.
Lutkan 3.23 välitys on vaan ihan liian pitkä.. :))

Ruisailujen päätteeksi karkasin jonosta kotia kohti ja pistin Lutkan panemaan parastaan. >:D
Parista risteyksestä pääsi vedättämään ihan kunnolla ja täyskaasuvaihdot tuntuu melko mukavilta. 8)  Edelleen ratissa on syytä olla kiinni molemmin käsin vielä kun kolmonen paukahtaa sisään, mutta tunne ei ole enää niin kaoottinen. :rotfl:
Pidon menetys ei enää siis tarkoita veren pakenemista naamalta ja sotkeentuneita housuja.. :rolleyes:
Paitsi ehkä etupuolelta.. :-[
Ihan kivaa oli siis. :P

Nuo jakkarat ei sovi mun ruumiinrakenteelle sitten yhtään.
Hartiat ja yläselkä ei vaan mahdu selkänojan muotoon.. ::)
Sebukan jakkarat(ja lattia) on pakko laittaa tuohon, jos meinaa yhtään pitempiä aikoja viihtyä autossa.

Illan ruisailureitti kierteli mukavan mutkikkaita reittejä ja Gary sai jumpata ratin kanssa ihan kunnolla. :o Moparin yhdellä sormella pyöritettävää rattia tuli todella ikävä..
Nyt saa vääntää otsa hiessä, ja liikenneympyrät tahtoo mennä aika kulmikkailla linjoilla silti.

Paranneltavaa siis piisaa.. ;D




Se nykii ku ei oo säädöissää, kyl lässyl voi tollasel nokal cruisialla vaikka 900 rpm ilma nykimisiä.
Samasta syystä varmaa lämpiääki sit ku käy vituiks.

Ja sen toosanki voi ohjelmoida vaihtamaan just niiku haluaa btw

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 10 syyskuu, 2022, 10:39:o

Vois ehkä kokeilla laittaa sepeliä lakanan alle, taskuihin, liimaten wc-pytyn rinkulaan ym.
Ois nopeita vessareissuja.. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Keme

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 syyskuu, 2022, 22:44Lämmöt nousee 96-99 asteen välkille ja flektit huutaa koko ajan.
No, pakkokakkonen sisään niin alkaa lämmöt tippua ja kuudenkympin rajoituksella jäähtyy jo 91 asteeseen ja flektit tippuu pois. 8)
Eli vesi pitää saada kiertämään.
Tämä on tullut huomattua itsekin. LS vakiovesipumppu ei liikuta vettä juuri ollenkaan alle ~2500rpm.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Keme - 13 syyskuu, 2022, 14:03Tämä on tullut huomattua itsekin. LS vakiovesipumppu ei liikuta vettä juuri ollenkaan alle ~2500rpm.

Eipä toi vielä ongelma oo koskaan ollu  :thinking:
Kyl saa rajottimella olla sen minuutin et lämmöt kipuu sinne 100C+ eka.

Kaupunkiajossaki työnsin kolmosella sen reilu 1000rpm tjsp eikä ees flekti pyöri jos yli 40 vauhtia.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 13 syyskuu, 2022, 14:32Eipä toi vielä ongelma oo koskaan ollu  :thinking:
Kyl saa rajottimella olla sen minuutin et lämmöt kipuu sinne 100C+ eka.

Kaupunkiajossaki työnsin kolmosella sen reilu 1000rpm tjsp eikä ees flekti pyöri jos yli 40 vauhtia.
Jep.
Lämmöt ei nouse sataan, jos jono liikkuu tota neljääkymppiä ja huolehtii ettei mene kolmonen päälle. 8) Voidaan siis todeta, että Grand Cheron syyläri Ducaton flektillä(toisen ohjausjohto on vielä poikki..) pitää lämmöt siedettävinä.
Tiheämmällä perällä pääsee siis tuostakin harmista aika näppärästi.

Jos kierroksia on, niin konehan jäähtyy heti niin ettei flekti enää pyöri.

Mulla tosin 1. flekti herää jo jossain 92 asteessa.
Vois huoletta nostaa vähän ylemmäs, jos olis toinenkin käytössä.


Lutka lähtee talviunille aika pian ja Terminaattori siirtyy siitä Jeeppiin.
Alettava väkästelemään tuohon GM:n omaa ohjausta.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement