Camaro 305 TBI -juttuja

Aloittaja LPR, 31 lokakuu, 2022, 19:16

« edellinen - seuraava »

LPR

Tunteekos tuon sielunelämää kukaan miten hyvin? Vai pitääkö aloittaa opinnot tyhjästä. Internetti on varmasti täynnä tietoa, on melko suodattaminen löytää tarvittava, varsinkin kun tuossa omassa englanninkielen taidossa on lieviä puutteita.

Kylmänä käy joutavaa 2000 rpm, eikä kestä antaa kaasua, vaan tukehtuu. Vaikkapa risteyksestä lähtö hankalaa. Sitten jos runttaa kaasua kunnolla, niin menee kuolleen kohdan yli. Lambda ei liene kylmänä vielä ohjaamassa. Olisko lämpöanturivikaa tai MAP-anturi? Vai voiko joku ilmavuoto tehdä moisia temppuja? Vai kaasuläpän asentotunnistin?

Ohjaako yksi lämpöanturi kaikkea, vai onko niitä monta? Jäähdyttimen sähköflekti ei lähde kuumana käyntiin. Saako flekti käskyn omalta anturilta vai moottorin anturilta ECU:n kautta?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Kyrpov

Win aldl kaapeli auttaa, helppo tehä ite. Lambda lähtee 40c lämmöissä mukaan. Lämpöanturi näissä aika tärkeessä asemassa ja niitä on yksi
tietokoneelle  + mittarille omansa. Se jumalanturi termarikopan tykönä
Sinä vain

Jussi

Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 lokakuu, 2022, 19:56Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
En ole vielä yhtään perehtynyt, pitää vähän panna talliin lämpöjä ja ihmetellä ja internetin ihmeellistä maailmaa tutkia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Camino79

Äkkiseltään jos on noin kova tyhmäkäynti niin vois olla imuvuotokin ja menee "kiihdyttäessä" laihalle ja stumppaa  :thinking:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Caprice305

Tulppaa egr ja kato häviääkö röpellys. Imuvuotoa veikkaisin kans korkeaan tyhmäkäyntiin.
All lives matters.
Let's go Brandon

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 lokakuu, 2022, 19:56Mites toi tbi säätää tyhjäkäynnin? Onkos siinä se IAC moottorivena? Se nyt vois sit olla yks putsittava/tarkisteltava, jos on.
iac on ja se vaatii opetusmetodit toimiakseen. Yleensä ne kai mieluummin meinas sammua kun huutaa jos viallinen iac
Sinä vain

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 31 lokakuu, 2022, 21:22Tulppaa egr ja kato häviääkö röpellys. Imuvuotoa veikkaisin kans korkeaan tyhmäkäyntiin.
Egr venahan noissa aina väliin jumii vähän auki ja sehän sotkee ihan sujuvasti kaiken. Sitä ei taho edes saada putsi-voitelutempuillakaan toimiin ku hetkeksi. Jos jumii, niin joutuu melkeen uusiin, tai ehkä kerran kannattaa putsailua kokeilla.
En varmasti oo.

LPR

Samansuuntaisia vinkkejä on ollut, kun tuota nettiä on hieman lueskellut. Yleensä käyntihäiriöt tuntuu monella olevan kuumana. Pitää yrittää huomenna hieman perehtyä asiaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 01 marraskuu, 2022, 00:14Egr venahan noissa aina väliin jumii vähän auki ja sehän sotkee ihan sujuvasti kaiken. Sitä ei taho edes saada putsi-voitelutempuillakaan toimiin ku hetkeksi. Jos jumii, niin joutuu melkeen uusiin, tai ehkä kerran kannattaa putsailua kokeilla.

jep, itsellä pikuppi just noin. Ihan pintakaasulla röpels ja yritti stumppaa. Tein diagnoosin tulppaamalla egr letkut, röpellys hävis. Sit yritin putsailla egr:ää, sen kalvo piti alipaineen ja tuntu putsaantuvan, eli vaikutti ehjältä, vaan vasta vaihto korjas ongelman.
All lives matters.
Let's go Brandon

Caprice305

All lives matters.
Let's go Brandon

Toyopet

Ota ilmanputsari irti, että näet suuttimet ja laita sitten käyntiin. Katso, onko suutinten bensaviuhka tasainen ja samanlainen molemmissa.
Ja jos ei ole, ala miettimään bensanpaineasioita. :)
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

Mudracer

Näissä on ihan persus vika toi kellarin tiiviste, se kannattaa ihan ekana tsekata. Kunnon imuvuoto on ainoa joka voi nostaa kiekat ilman kaasua noin korkealle. Jos lämpöanturi on sökö niin tietsikka luulee että koneen lämpö on -40° ja sillä anturin tiedolla se flektin käynnistää, tosin pitäis lämpösenä tulla mustaa putken päästä kun "ryyppy" päällä.
X