Pajero 3.2 diid kokemuksia raadilta?

Aloittaja kuutio, 26 marraskuu, 2023, 20:50

« edellinen - seuraava »

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 26 marraskuu, 2023, 20:50Noo nii...
Hyviä ja luotettavia vehkeitä. Henkilöautonahan se on laiska, huojuva ja vanhanaikainen eli ei kannata kauppakassiksi ostaa. Jos on vaativa mökkitie tai muuta nelivetokäyttöä niin tarkka syynäys ruosteille ja ostamaan. Vuosimallikohtaisia eroja löytyy esim varusteissa, äänenvaimennuksessa ja moottorin tehossa joten kannattaa syynätä nämä ennen kuin päätät
Diesel on puhtaampi

Toyopet

No kun ei muita tule, niin laitetaan "kuulopuheita". Kaverilla oli semmoinen ja joskus kyydissäkin istuin, ei kai siinä mitään suurempaa ongelmaa ollut mutta jotain viittauksia oli huonoon kylmäkäynnistyvyyteen.
Crown 1965
Crown 1971
Cutlass Cruiser
Caprice STW
Plymouth 1938-39

kuutio

Eilen tuli tommonen haettua.
Kohta varmaan enempi kokemuksia..
All work and no play makes Jack a dull boy.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: kuutio - 28 marraskuu, 2023, 08:26Eilen tuli tommonen haettua.
Kohta varmaan enempi kokemuksia..
No laitahan kuvia ja speksejä tulemaan niin ällistellään porukalla
Diesel on puhtaampi

kuutio

Joo..
Ihan kuvien perusteella "sika säkissähän"toi tuli huutikaupasta huudettua, ei siinä paljon kerinny varusteita tai speksejä vertailla saati edes koeajaa.
Noin puoleen jäi liikkeen hintalapusta.
Alkuun vähä hirvitti kun motorin lämpö- ym mittarit elää välillä omaa elämäänsä. Kylmänä kun liikkeelle niin todennäköisesti näyttää oikein ja seuraavan sammutuksen jälkeen ei. Ilmeisesti tyyppivaivana näissä.
Tuotu 3-v germaaniasta niin ei penkinlämmittimiä.. mutta muuten kyllä paljon varusteita. Onneksi kangaspenkit. Yllätysbonarina toimiva webasto,olin varma ettei kumminkaan rokkaa.
On kyllä mukava ja hyvä ajaa tommoseksi möhköksi. Tomaatissa pelaa kaikki pakkovaihteita myöten ja kehittyneet ja toimivat nelivetosysteemit, tuntuu ihan oikealta maasturilta.

Niin se muutoskatsastus 2-hölön pakuksi olikin pieni taistelu.
Siis toi kaupattiin osastolla hlöautot, ei nuoria automyyjiä näköjään paljon nää halvemman hintaluokan laitteet kiinnosta. Tiedän että kun toi paljastuikin Paketti/kakskäyttö autoksi niin sillä perusteella olisin saanu kaupan purettua. Mutta tuo tais ollakin mulle etu, epäilen että hinta olis noussu paljon korkeammaksi jos kilpakosijatkin olis tajunnu.
Siis mikä ihmeen 2-käyttöauto? Sitä mäkin ihmettelen, termin olin kyllä kuullut. Edellisenä päivänä kävin paikallisella natsikonttorilla kysymässä että saako ja miten tämän pakuksi.. ei ole katsurin asia alkaa moralisoimaan että täähän on veronkiertoa eikä tätä saa rehelliseksi pakuksi millään.

Seuraavana aamuna otin vakuutuksen ja tragikomin sivuilta totesin että tämän ajoneuvoluokka on paku, mutta pehmeällä takapenkillä ja käyttöveroja yli tonni vuoteen..

Soitin samaan ketjuun kuuluvalle vähän mukavammalle asemalle niin siellä luvattiin että onnistuu ja tee se homma näin. Ja minä tein, pihalla näpit jäässä ruuvasin takapenkin kaikki osat vallan pois ja katkaisin ruuvit sinne jenkoihin ihan tragikomin ohjeiden mukaisesti.
Heti natsikonttorille uudestaan, kun on tän pikkukylän ainut, että kun tää olikin jo paku niin katsastetaan toi poistettu takapenkki pois auton tiedoista.
No olihan se natsi sen edellisenä päivänä nähnyt muttei voinu sitä sanoa. Ja tää sano että ei se yhtiökumppani olis saanu onnistumista luvata kun vaan hänellä on muutoskatsastusluvat ja tän yksilön tyyppihyväksyntänumerossa on yksi kirjain väärin..

No metrinen ottassa sitten naapurilääniin ilman mitään aikaa varailematta saati etukäteen soittelematta. Siellä ystävällinen katsuri kerto nämä samat ohjeet, pyysin käymään auton luona "ai sä ootkin jo näin tehny, täähän on tehty just niinku pitääkin, valitettavasti tää maksaa sen muutoskatsastusmaksun"
Sitten maksoin ja istuin juomaan kahvin sillä aikaa kun mulle tulostettiin uus ote.
Vaikka oli veemäinen päivä ja useempi kymmenen km ylimäärästä ajoo niin ihan hyvä päiväpalkka n 500e säästö vuodessa kun takapenkkejä mä en tarvi.

No tulipas pitkä sepustus mutta lukeminenhan on vapaa ehtoista.
All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

kuutio



Vielä pyllykuva.
Joo kaikki ne ketkä mun tuntee/tietää että mua ei oikeesti kiinnosta esittää/näyttää kulkuneuvon ulkonäöllä sitten yhtään mitään. Mun suosikkisävy on Rottenblack.
Mutta tätä ei ehkä kannata vetää ens kesänä telalla.
Pariki tuttua on kysymättä sanonu että wau onpa hieno/kalliin näkönen tohon hintaluokkaan.
All work and no play makes Jack a dull boy.

tevo

Born for Winter

kuutio

All work and no play makes Jack a dull boy.

Jussi

En varmasti oo.

kuutio

^ ulkonäöllä ei ajeta. Mutta kyllä mullakin eka reaktio oli että...

Olisin kyllä ostanu mieluummin kantikkaamman pykälän vanhemman tai uudemman. Ysärimuoti tulee mielleyhtymäksi tollasista kusilaitulevikkeistä. Ja tuntuu että tonne pitäs tunkee reilusti ulos levittävät vanteet ja mahdollisimman isot munkit pyöräkoteloita täyttämään.

No leimaa ens heinäkuuhun ja 3.3 tonnia jarrullista kärrypainoa
All work and no play makes Jack a dull boy.

sössö

ysäri on kyl semmonen tehdaslaisen amistuuningin huippuaikaa, kaikkee outoo levikettä, sun muut vaa lätkitty kummallisesti

Antti

Joskus viis vuotta sitten heitettiin duunikaverin kans Kaustinen-Kajaani-Kaustinen päiväkeikka tuollasella. Oli ihan mukava pirssi 20v junnuna ajella. ;D

kuutio

Ny alkaa olla tonni menty. Kulutus ollu karkeasti 13L sadalle, tota luokkaa odotinkin. Joka startissa webastoa ja 90% nelikko päällä.
All work and no play makes Jack a dull boy.