Chevy Tahoe, kannattaako?????!!!

Aloittaja Sleepercooler, 02 maaliskuu, 2020, 18:05

« edellinen - seuraava »

sössö

Kansivalut, öljynkulutuksen moninaiset lähteet yms.

Amerikan palstoilla on aika paljon juttua. Jotenkin ihme ettei ole erityisemmin suomeen eksyneet nämä jutut edes edesmenneelle palstalle kun kaikki vaa kehuu kuinka hienoja koneita.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Sleepercooler - 07 maaliskuu, 2020, 18:49No vindy! Mä oon ollut sit väärässä käsityksessä ;D  >:(
Mun käsitys muutaman vuoden googlettelun perusteella että on hiton hyviä koneita hinta/laatu-suhteeltaan ja varsinkin jos vertaa Moparin tai fjoordin uuden sukupolven tekeleisiin..

Tottakai kaikissa jotain vikaakin on.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 08 maaliskuu, 2020, 18:27Mun käsitys muutaman vuoden googlettelun perusteella että on hiton hyviä koneita hinta/laatu-suhteeltaan ja varsinkin jos vertaa Moparin tai fjoordin uuden sukupolven tekeleisiin..

Tottakai kaikissa jotain vikaakin on.
niin jotta jos aikalaisista muut täyttä paskaa ja tämä vaan paskaa niin  :+1:
Sinä vain

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 maaliskuu, 2020, 18:53niin jotta jos aikalaisista muut täyttä paskaa ja tämä vaan paskaa niin  :+1:
Just tätä meinaan.
On nuo tämän sukupolven koneet kuitenkin selvästi parempia kuin vanha sbc.. :P

Asian voi nähdä monella lailla..
Kaikki on paskaa paiitsi kusi, tai pienellä värkkäämisellä hyvä mylly?
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 08 maaliskuu, 2020, 18:56Just tätä meinaan.
On nuo tämän sukupolven koneet kuitenkin selvästi parempia kuin vanha sbc.. :P

Asian voi nähdä monella lailla..
Kaikki on paskaa paiitsi kusi, tai pienellä värkkäämisellä hyvä mylly?
pienellä värkkäämiselläkin niin, varsinkin kun muutakin remppaa ja savottaa saanee monesti amerikkalaiseen tehdä. Tähän nyt kantaa ottamatta, mutta oisse aika perseestä jos sais moottorista lähtien kaikki tehdä.
Sinä vain

Sleepercooler

Mut tässä Cevyssä onkin toimiva kone ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  :o.....
Kaikki on maksettu, niillä mennään....

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 maaliskuu, 2020, 18:53niin jotta jos aikalaisista muut täyttä paskaa ja tämä vaan paskaa niin  :+1:
tää on tätä hienoo nykyaikaa

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 08 maaliskuu, 2020, 18:56Just tätä meinaan.
On nuo tämän sukupolven koneet kuitenkin selvästi parempia kuin vanha sbc.. :P

Asian voi nähdä monella lailla..
Kaikki on paskaa paiitsi kusi, tai pienellä värkkäämisellä hyvä mylly?
tjaa a, vanhassa sbcssä ei tollasia yhtä vammasia vikoja ole, jokku kannet kai niistäkin halkee mutta nää active fuel management, huohotus yms. ongelmat on kyl ihan naurettavaa paskaa vielä senki jälkeen kun gm on muka korjannu viat (kuinka surkee se korjaamaton lainkaan on). Kulutuskin iha sama mitä jossain 305 tbissä, tehoa toki paljon enemmä. En väitä että mikään täyspaska on mut käsittämätöntä että voi kämyttää asioissa mitkä on jo 60- luvulla osattu toteuttaa kunnolla. Varmaan ihan hyvän koneen saa kuhan käy eka kokonaan läpi tai sitte ei vaa välitä että ilma on välillä valkosenaan öljysavua tms.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 maaliskuu, 2020, 19:37pienellä värkkäämiselläkin niin, varsinkin kun muutakin remppaa ja savottaa saanee monesti amerikkalaiseen tehdä. Tähän nyt kantaa ottamatta, mutta oisse aika perseestä jos sais moottorista lähtien kaikki tehdä.
sain ite estettyä öljyn menemisen imariin ja siitä johtuvan 1 pytyn tulpan hajoomisen. Öljyy kuluu vieläkin, ehkä tosin vähä vähemmä mitä ennen. Todennäkösesti männänrenkaat falskaa koska active asshole management.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 maaliskuu, 2020, 20:22sain ite estettyä öljyn menemisen imariin ja siitä johtuvan 1 pytyn tulpan hajoomisen. Öljyy kuluu vieläkin, ehkä tosin vähä vähemmä mitä ennen. Todennäkösesti männänrenkaat falskaa koska active asshole management.
virranjakajat kun lähti tuntu moni usavehjes menevän vähän lisää vika-alttiiksi.


Lisätehokin bensakoneessa on yleensä "ansa" mikä  maanittelee polkemaan ja kulutus nousee. Isot autot ei ilmaiseksi kirmaa
Sinä vain

sössö

Paljoo ei poljeta kun rajotin on 90. Mut juu, oon huomannu saman.

Sähköpuolesta en tiiä toistaseksi mitään, toivottavasti ei tarttekkaan.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 maaliskuu, 2020, 23:18Paljoo ei poljeta kun rajotin on 90. Mut juu, oon huomannu saman.

Sähköpuolesta en tiiä toistaseksi mitään, toivottavasti ei tarttekkaan.
no opit vielä tietämään  ;D


En tiiä miten monessa tollanen kevytka rajotin on noissa on mutta varsinkin sen kanssa menee tehot hukkaan. 350tbi aikakaudenkin padalla tarpeeks kerkiää
Sinä vain

sössö

eivät amerikassa ole huomioineet suomen vammasia säädöksiä. Jollei vedä kärryä niin menee teho hukkaan mut kärryn vedossa on hyvä olla voimaa.

Toki hätätilanteita varten on tietenkin nappi mistä saa lisää vauhtia.

palontie

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 maaliskuu, 2020, 19:37pienellä värkkäämiselläkin niin, varsinkin kun muutakin remppaa ja savottaa saanee monesti amerikkalaiseen tehdä. Tähän nyt kantaa ottamatta, mutta oisse aika perseestä jos sais moottorista lähtien kaikki tehdä.

Volkkareistakin saa ihan hyvän kun vaihtaa kaiken muista autoista.
Eniten vituttaa kaikki.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 08 maaliskuu, 2020, 19:37pienellä värkkäämiselläkin niin, varsinkin kun muutakin remppaa ja savottaa saanee monesti amerikkalaiseen tehdä. Tähän nyt kantaa ottamatta, mutta oisse aika perseestä jos sais moottorista lähtien kaikki tehdä.
En nyt ihan tuosta sun selostuksesta päässy kärryille puhutko käyttöautosta vai harrastepelistä..

Mulle kun ei ns. Uusia käyttöautoja(alle autokannan keski-iän) ole ollut vuoden -90-jälkeen, niin en tiedä mitä ne vaatii toimiakseen.. -04 Suburban vaati mokoma ainakin uudet tulpat ja johdot että toimi. Saattaa vaatia muutkin...

Se, miten vähällä polttoaineella LQ4 kulki, oli melkonen yllätys. Mun ajotyyli ei ole ihan pisaralla pisimmälle tyyliä ja sivuteillä mennään yleensä luisussa.

Jos 350 antais läheskään samaa voimantunnetta, sen kulutus alkais kakkosella tai kolmosella. Tuo pirulainen kulki reilun 16 keskikulutuksella mun vuoden aikana  ajamat 23000km.

Sitä halkeavaa kansisarjaa noihin 4.8 ja 5.3 koneisiin on tehty aika paljon vähemmän kuin 350:n -70-80-luvun paskakantta joka oli halkeamisherkkä kanssa. ::) Vanhemmissa pikkulohkoissa se paskin kansi ei antanu koneen edes hengittää, uudemmissa varsin hyvinkin.

Halkeamisongelma näiden uudempien kansien kanssa alkaa yleensä joko ahtamalla tai 15 vuotta vanhana.. ;D
Moottorin ohjaukseen en ala ottamaan mitään kantaa, kun sekin on kompromissi käytettävyyden ja helvetillisen tiukkojen päästömääräysten välillä.

Tuskinpa kukaan valmistaja väkisin ohjauksiinsa kaikkea sitä paskaa tunkisi jos se ei olis välttämätöntä pykälien takia. Aftermarkettiosaa kehiin jos haluaa harrastaa enemmän. Harrasteena mä ainakin 15+ -vuotiaan auton otan. Muuten en pysty siihen käytettyä vaivaa ja osienvaihtoa ymmärtämään. Aika moneen harrasteeseen oon saanu moottorinkin tehdä..

Ne sun vagin jumalmoottorithan ei tainnu päästä päästörajoihin jos oikeen muistan.. ::) Ja toisia piti rempata takuuaikana että öljynkulutus saatiin aisoihin?
LainaaTähän nyt kantaa ottamatta, mutta oisse aika perseestä jos sais moottorista lähtien kaikki tehdä. 
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement