Rengas keskustelu. eli Miten sulla pyörii?

Aloittaja NonSenCe, 23 maaliskuu, 2020, 22:26

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 07 lokakuu, 2022, 17:48Eikös nippelitepolla pitäs löytyä valmiina mutskuja aika hyvin? Ei tarvis sätöstää? Tosin saadaan ne vaihdettua vanteelta toisellekin jos haluat?
Joo, niin se oli tarkotuskin, siis noille omille vanteille. Testilenkkiä tos vaan mietin... Ei niihin ole laitettu punttejakaan, enkä kyllä usko et noi menee nollapunttiin millekään vanteelle.

Tulee vaan duunia, kun vanhat pois, nuo pois ja sit nuo uudemmat vanhoille vanteille. Ja painavat vielä jotakin mokomat. Ja sit pitää purkaa vanhoista keskikupitkin valmiiksi pois, et saa punttiin. Onneks on vähän lyijypainoja jemmassa ja vanhoissakin vielä reilusti.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 lokakuu, 2022, 19:32Joo, niin se oli tarkotuskin, siis noille omille vanteille. Testilenkkiä tos vaan mietin... Ei niihin ole laitettu punttejakaan, enkä kyllä usko et noi menee nollapunttiin millekään vanteelle.

Tulee vaan duunia, kun vanhat pois, nuo pois ja sit nuo uudemmat vanhoille vanteille. Ja painavat vielä jotakin mokomat. Ja sit pitää purkaa vanhoista keskikupitkin valmiiksi pois, et saa punttiin. Onneks on vähän lyijypainoja jemmassa ja vanhoissakin vielä reilusti.
Eikös tuon kokoiseen kannata jo laittaa ne hiekkapussit sisälle?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 lokakuu, 2022, 19:37Eikös tuon kokoiseen kannata jo laittaa ne hiekkapussit sisälle?
En kyllä usko sellasiin, ei tosin ole kokemustakaan.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 08 lokakuu, 2022, 00:18En kyllä usko sellasiin, ei tosin ole kokemustakaan.
Noihin sähköyhtiön kevytkuorkkeihin 17,5 tuumaisiin laiteltiin niitä etusiin. Ei ne ravistanu ajossa.

On nuo offimiehet vissiin laittanu ihan kauhallisen hiekkapuhallushiekkaakin. Tai kuulapyssyn kuulia.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

Jussi

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 lokakuu, 2022, 00:24Noihin sähköyhtiön kevytkuorkkeihin 17,5 tuumaisiin laiteltiin niitä etusiin. Ei ne ravistanu ajossa.

On nuo offimiehet vissiin laittanu ihan kauhallisen hiekkapuhallushiekkaakin. Tai kuulapyssyn kuulia.
Jotenkin vierastaisin ajatusta, että renkaan sisällä liikuskelee jotain hiovaa/kuluttavaa ainesta.
En varmasti oo.

sössö

isällä on lava dodgessa jauheet renkaissa, en muista rengaskokoa mutta on mielestäni aika isot, vakiokokoa reilusti isommat eikä se vakio kokokaan ihan pikkanen ole.

Toimii ja ei toimi, jollain nopeudella jää joku rengas ravistamaan joskus ja sitte vaan pitää vähän vaihdella nopeutta niin lakkaa ravistamasta. Pääpiirteissään kyllä toimii hienosti.

Pienissä renkaissa ne jauhe ei toimi (235/75/15), olen sitäkin kokeillut joskus.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 lokakuu, 2022, 01:41isällä on lava dodgessa jauheet renkaissa, en muista rengaskokoa mutta on mielestäni aika isot, vakiokokoa reilusti isommat eikä se vakio kokokaan ihan pikkanen ole.

Toimii ja ei toimi, jollain nopeudella jää joku rengas ravistamaan joskus ja sitte vaan pitää vähän vaihdella nopeutta niin lakkaa ravistamasta. Pääpiirteissään kyllä toimii hienosti.

Pienissä renkaissa ne jauhe ei toimi (235/75/15), olen sitäkin kokeillut joskus.
Offipalstalta lueskelin, että muovikuula-aseen kuulat toimis jopa paremmin, eivät paakkuunnu, jos kostuvat. Olikohan pari sataa gramnaa per rengas laittaneet.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 lokakuu, 2022, 01:53Offipalstalta lueskelin, että muovikuula-aseen kuulat toimis jopa paremmin, eivät paakkuunnu, jos kostuvat. Olikohan pari sataa gramnaa per rengas laittaneet.
ainakaan sellaset oikeet kuulat ei paakkuunnu, biohajoovista en ehkä menisi takuuseen.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 08 lokakuu, 2022, 03:15ainakaan sellaset oikeet kuulat ei paakkuunnu, biohajoovista en ehkä menisi takuuseen.
Ei ole noiden hajoavuudesta kokemusta. Mä oon luullu, että jotain tavan ämpärimuovia ovat. Ikinä en oo sellaisella torrakolla ampunu, tokko olen edes läheltä nähnyt.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20, Buick DX Phaeton

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 08 lokakuu, 2022, 03:18Ei ole noiden hajoavuudesta kokemusta. Mä oon luullu, että jotain tavan ämpärimuovia ovat. Ikinä en oo sellaisella torrakolla ampunu, tokko olen edes läheltä nähnyt.
aikanaan oli muovisia kuulia mitkä oli hyviä ja biohajoovia mitkä oli vähemmän hyviä...siis 15 vuotta sitten.

Kaarne

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 07 lokakuu, 2022, 19:32Joo, niin se oli tarkotuskin, siis noille omille vanteille. Testilenkkiä tos vaan mietin... Ei niihin ole laitettu punttejakaan, enkä kyllä usko et noi menee nollapunttiin millekään vanteelle.

Tulee vaan duunia, kun vanhat pois, nuo pois ja sit nuo uudemmat vanhoille vanteille. Ja painavat vielä jotakin mokomat. Ja sit pitää purkaa vanhoista keskikupitkin valmiiksi pois, et saa punttiin. Onneks on vähän lyijypainoja jemmassa ja vanhoissakin vielä reilusti.
eihän se nyt ole iso homma vaihtaa rengaskoneella ja koittaa katsoa tasapaino koneessa paremmat eteen.

Gary Grand

Saa noita muovikuulia airsofteihin edelleen, mutta biohajoavat on sallittuja joka paikassa.. ;D
Muovikuulat taitaa kelvata enää sisäkäytössä. :thinking:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Camino79

Mulla on capricessa pussit renkaiden sisällä ja toimivat ihan hyvin.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Mopo-Ukko

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7439834f-ce5a-4142-a86a-9b6f6aa2f068

Mulla on tuollaiset vaaralliset Viatti Brina Nordico renkaat,helvetin hyvät minusta,mutta pitäs kohta katsastaa,puuttuuko katsuri noihin,tulivat auton mukana.
STS-05/FXSTI-06

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Mopo-Ukko - 24 joulukuu, 2022, 10:24https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/7439834f-ce5a-4142-a86a-9b6f6aa2f068

Mulla on tuollaiset vaaralliset Viatti Brina Nordico renkaat,helvetin hyvät minusta,mutta pitäs kohta katsastaa,puuttuuko katsuri noihin,tulivat auton mukana.
Mutuilua, mutta tuskin puuttuu. Eikös nastarenkaat oo ihan lailliset talvirenkaat vaikka ilman nastojakin - kunhan nastojen määrässä ei ole liian suurta eroa renkaiden välillä. Tuollainen tilanne muuttui lailliseksi kun nyppi enemmän nastoja omaavasta renkaasta "ylimääräiset" pois - tai vaikka kaikista renkaista kaikki nastat. Jos ei ole nyt ihan hiljan muuttunut.
Tiukasti aisalinjalla.