Vaunukompressorit

Aloittaja Tseitsei, 15 kesäkuu, 2020, 17:36

« edellinen - seuraava »

Tseitsei

Ajattelin teurastaa jonkun dieselkäyttöisen vaunukompressorin (Kaeser M122 tvst) ja asentaa kiinteästi muitten laitteitten kanssa isolle konekärrylle. Ei kai tossa mitään ihmeitä tarvitse paketin julmetun kokonaispainon lisäksi ottaa huomioon? Sen kuin nostaa akselilta pois ja asentaa kärrylle?

Vai onks tässä nyt jotain semmosta mitä mä hätäpäissään en nyt hokaa? Onko noissa vaunuvehkeissä jotain oleellista eroa semmoisiin trukkipiikeillä siirreltäviin utility malleihin? Siis niihin jotka on oikeasti tarkoitettu käytettäviksi ja tai asennettavaksi noin? Kaikki tarvittavat huollot kai pystyy noissa vaunukompuroissakin tekemään sivuilta  :thinking:

 

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Tseitsei - 15 kesäkuu, 2020, 17:36Ajattelin teurastaa jonkun dieselkäyttöisen vaunukompressorin (Kaeser M122 tvst) ja asentaa kiinteästi muitten laitteitten kanssa isolle konekärrylle. Ei kai tossa mitään ihmeitä tarvitse paketin julmetun kokonaispainon lisäksi ottaa huomioon? Sen kuin nostaa akselilta pois ja asentaa kärrylle?

Vai onks tässä nyt jotain semmosta mitä mä hätäpäissään en nyt hokaa? Onko noissa vaunuvehkeissä jotain oleellista eroa semmoisiin trukkipiikeillä siirreltäviin utility malleihin? Siis niihin jotka on oikeasti tarkoitettu käytettäviksi ja tai asennettavaksi noin? Kaikki tarvittavat huollot kai pystyy noissa vaunukompuroissakin tekemään sivuilta  :thinking:

 


Onko se kone-kompura pakettina vai onko ne erillään kehikossa vai kasattu vaunun runkoon

Jos kiinteä paketti silloin se on helpompi

Ite sen kärryn minkä tein jos oisin tienny kompuran painon oisin laittanu ne toisinpäin rungolle.

Sit siinä on ongelmana kun ovat erilliset et jos seisoo renkaillaan alkaa laitteiden väli kasvamaan ja kun seisoo säilössä taittuu väli pienemmäksi, eli runko ei kestä volkkarin ja kompuran painoa

Pitännee laittaa alapuolelle kaari tai kaksi jos sitten alkais kestämään


Ellei sitten sulla ole tarkoitus ottaa akseli irti ja aisa poikki ja jättää kärryn pohjineen kaikkineen käyttöön
Ite siinä kohdassa kyllä tekisin sen että peruuttaisin kärryn kärrylle ja ketjuilla vanttikiristimillä kiinni, se aisa ja renkaat ei mahdottomasti lisäpainoa tuo, ellei sitten ole tarkoitus sheivata painoa kuten yks teki utility kärrylle et laatikoitten alta vanerit pois ja kaikki mahdollinen karsia et sai karvoille painon pysymään alle 3500kg.
 Muistaakseni ongelmaksi teki et paino piti pysyä vedettävänä kaikki kamat ja polttoaineet kyydissä

Tseitsei

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 15 kesäkuu, 2020, 19:49Onko se kone-kompura pakettina vai onko ne erillään kehikossa vai kasattu vaunun runkoon

Jos kiinteä paketti silloin se on helpompi

Ite sen kärryn minkä tein jos oisin tienny kompuran painon oisin laittanu ne toisinpäin rungolle.

Sit siinä on ongelmana kun ovat erilliset et jos seisoo renkaillaan alkaa laitteiden väli kasvamaan ja kun seisoo säilössä taittuu väli pienemmäksi, eli runko ei kestä volkkarin ja kompuran painoa

Pitännee laittaa alapuolelle kaari tai kaksi jos sitten alkais kestämään


Ellei sitten sulla ole tarkoitus ottaa akseli irti ja aisa poikki ja jättää kärryn pohjineen kaikkineen käyttöön
Ite siinä kohdassa kyllä tekisin sen että peruuttaisin kärryn kärrylle ja ketjuilla vanttikiristimillä kiinni, se aisa ja renkaat ei mahdottomasti lisäpainoa tuo, ellei sitten ole tarkoitus sheivata painoa kuten yks teki utility kärrylle et laatikoitten alta vanerit pois ja kaikki mahdollinen karsia et sai karvoille painon pysymään alle 3500kg.
 Muistaakseni ongelmaksi teki et paino piti pysyä vedettävänä kaikki kamat ja polttoaineet kyydissä

Tommosen Kaeserin alle nopeasti kurkkasin ja näytti kompura yhdeltä paketilta, johon vain pultattu pohjaan akseli aisoineen.

Tossa on yhdet työvehkeet, mille ajattelin keksiä hyötykäyttöä. Työmaille kuskaamiseen vaan joutuisi heittämään mennen tullen aina kaksi keikkaa, kun laitteet tarvitsisi myös vaunukompuran  :thinking:

Kärry noille painaisi ehkä 800kg(?) ja tommonen iso kompura jonkun matkaa toista tonnia. Laitteet karsittuinakin lähemmäksi tonnin lisää. Alle 3500 pitäisi jotenkin saada paletin pysymään

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Tseitsei - 15 kesäkuu, 2020, 21:15Tommosen Kaeserin alle nopeasti kurkkasin ja näytti kompura yhdeltä paketilta, johon vain pultattu pohjaan akseli aisoineen.

Tossa on yhdet työvehkeet, mille ajattelin keksiä hyötykäyttöä. Työmaille kuskaamiseen vaan joutuisi heittämään mennen tullen aina kaksi keikkaa, kun laitteet tarvitsisi myös vaunukompuran  :thinking:

Kärry noille painaisi ehkä 800kg(?) ja tommonen iso kompura jonkun matkaa toista tonnia. Laitteet karsittuinakin lähemmäksi tonnin lisää. Alle 3500 pitäisi jotenkin saada paletin pysymään


Kannattaa käyttää puntarilla se kompura paljonko se oikeasti painaa ne kun voi olla merkitty papereihin ilman nesteitä, et saa vetää lava transitilla

NV-550

Yritin tierokoneen kätköistä kahtella kuvia meijän vaunukompurasta mikä oli 6vuotta meillä käytössä kun kalliolämpökaivoja porailin. Ruotsista tuotiin se,4 pyttynen Atlas Copcon ilmakompressori mitä pyöritti 6.0L Deutzin ilmajäähdytteinen moottori. Kuorma-auton perässä vedettävän 2-akselisen kärryn päällä. Painoa 8700kg. Poratessa piti olla koko ajan 80mm porakangissa 25 bar painetta n.10h ajan yhtäsoittoa. Päivässä meni polttoainetta n.240L.

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: Tseitsei - 15 kesäkuu, 2020, 17:36Ajattelin teurastaa jonkun dieselkäyttöisen vaunukompressorin (Kaeser M122 tvst) ja asentaa kiinteästi muitten laitteitten kanssa isolle konekärrylle. Ei kai tossa mitään ihmeitä tarvitse paketin julmetun kokonaispainon lisäksi ottaa huomioon? Sen kuin nostaa akselilta pois ja asentaa kärrylle?

Vai onks tässä nyt jotain semmosta mitä mä hätäpäissään en nyt hokaa? Onko noissa vaunuvehkeissä jotain oleellista eroa semmoisiin trukkipiikeillä siirreltäviin utility malleihin? Siis niihin jotka on oikeasti tarkoitettu käytettäviksi ja tai asennettavaksi noin? Kaikki tarvittavat huollot kai pystyy noissa vaunukompuroissakin tekemään sivuilta  :thinking:

 
Suurimpaan osaa saa kaikki huollot tehtyä sivulta
öljynvaihtoo varten voi tehä letkun sivulle jos ei on valmiina
atlaksissa on osassa valmiina ainaki isommissa