Volvo 240/740/940/960 ym

Aloittaja Kyrpov, 19 tammikuu, 2020, 13:52

« edellinen - seuraava »

Harri S

Lainaus käyttäjältä: Jooli - 13 elokuu, 2025, 22:12ei välttämättä löydy mitään mutta tarkoitatko sitä pyöreää vai kolmesakaraista laippaa, varmaan pyöreää jos mittarivaijerilliseen tarve?

Pyöreä laippa kolmisakaraisen tilalle. Volvon Aisinissa oli erilainen pooritus mutta oikeanlainen laippa.

https://1drv.ms/u/c/08DDFEA234691D63/EVhJ9SwVTUtEi8ORB5GbruMB5yJ3AghYVYbZpzLfo5DBmg

Vaniukko

m47 ja m90 on sama poori takapäässä eli pienempi kun muissa.ei taida mullakaan olla tuota laippaa kun just viimenen meni jokkis volvoon,yleensä oon sorvaillu ja hitsaillu käypäsen.katon että sattusko löytymään vielä niitä mittarin pyöritys kamppeita ne kun on aika harvinaisia jo

Harri S

Kiitos jos vaan viitti katella.
Mulla on jo tuo sorvikin taas korjattuna niin voi  noista kahdesta laipasta yhdistellä sopivan jos ei valmista löydy.

Vaniukko

joo eipä näyttäny löytyvän ku uudempia laatikoita missä ei nuita mittarinvaijereita enää oo.

Mikkis83

Lainaus käyttäjältä: Valde - 13 elokuu, 2025, 09:05Etutolppia kenelläkkää 940 abs malliseen ylimääräisenä?

Mulle riittäs pelkkä etutolpan abs-anturin ympärille tuleva kupariholkki.

Gary Grand

Ihan vaan vinkkinä jos jollain Volvon automaatille tarvetta..

https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=172243

Mikkis83

940 on ne alipaineella toimivat lämmityslaitteen läpät.

Onko kukaan vaihtanu niitä "moottoreita", jotka ohjaa niiden läppien liikkeitä?  Tuulilasille menevä läppä ei oo iällään liikkunu kunnolla ja en oo viittiny sen kummemmin perehtyä, kun oon antanu itteni ymmärtää, että niiden servojen vaihto on todella työteliästä.

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: Mikkis83 - 23 lokakuu, 2025, 13:20940 on ne alipaineella toimivat lämmityslaitteen läpät.

Onko kukaan vaihtanu niitä "moottoreita", jotka ohjaa niiden läppien liikkeitä?  Tuulilasille menevä läppä ei oo iällään liikkunu kunnolla ja en oo viittiny sen kummemmin perehtyä, kun oon antanu itteni ymmärtää, että niiden servojen vaihto on todella työteliästä.

Eihän se koko lämppärin esiin purku ole kovin kummoinen homma, mutta ei niitä alipainehäristimiä kaiketi saa uutena oikeen mistään, jos olen oikeen käsittänyt.
Itsellä toimii muuten, mutta jos ajaa jonkin aikaa ahtopainealueella, niin puhallus putoaa jalkatilaan. Oikeastaan molemmissa 94kympeissä mitkä mulla on. Ja on samaa ollut aiemmissakin.
Vittumainen talvella, kun esim. ajaa jäärataa/muuten urheilullisesti plussakelillä, niin tahtoo alkaa vetää laseja huuruun.

Kyrpov

Corveten kellot käy. Usa kamaa toi systeemi muutenkin ainakin the 92sessa.

Mikkis83

Mulla on koko 8v ajan, mitä tuo ny on mulla ollu, puhaltanut tuulilasille ja jaloille samaan aikaan ilmaa. Siis kun hantaaki osoittaa tuulilasille.

Vaniukko

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 23 lokakuu, 2025, 20:28Corveten kellot käy. Usa kamaa toi systeemi muutenkin ainakin the 92sessa.
taitaa olla kaikissa usa kamaa missä se ilmastointimallin lämppäri.ainakin vm-90 oli ja vm-97 myös🤔