Ruhalan Romun muita rojekteja

Aloittaja juhapih, 17 kesäkuu, 2020, 10:28

« edellinen - seuraava »

juhapih

Tänään laitettiin Volvoon bensakone...kauheen äheltämisen jälkeen huomattiin, että vaihdekeppi tulee 5 cn liian taakse ja kardaanin laippa on 5 cm liian takana...  >:D

Kytkinkoppa on saman mittainen. Ja luultavasti vaihdelootakin, mutta syylliseksi epäilen tuota loikkarilaatikkoa... se on 40 cm mittainen loota vain 23 cm...



zädäm penkki meni concan alle...



Ja rälläköittin tuota XJ:tä tänään myös. Huomenissa pari paikkaa pitää kantata ja hioa ruosteita sekä jossakin välissä hitsata paikat..




Gary Grand

On se kätevä kun on monta projektia levällään, niin voi tehdä aina sitä johon on mielenkiintoa! 8)
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

juhapih

Juu, sen verran varmaan tuota ADHD:tä, että pitää poukkoilla eri hommissa yhtäaikaa ja ottaa uusia hommia työn alle, kun alkaa kyllästyttää.

Pitää tässä vielä illalla käydä kasaamassa jeepin startti, kun sain hiilisillan siihen... sitten tietty kattella huomisen työpäivän hommat kuntoon ja....

juhapih

Viikolla ei tapahtunut juuri mitään, kun oli niin nivelet jumissa, että lojuin vaan soffalla...

No viikonkoppuna oli taas paikat vetreinä, joten ihan ensin laittelin muorilan uuden leivinuunin ympärille jo viikkoja odottaneet laatat.



Kun ne sain lauantaina paikoilleen, oli aika laitella autoja. Tai oikeastaan autoa, kun pojan Voovoon ei hommattu vielä osia...

Laiton Concorden tuohon vetopenkkiin kiinni. Tuo Portopower pitää kuskin puolta aloillaan, kun ei vieläkään ole tullut metallimieheltä niitä helmoja... Tuossa se on vielä lattialla...ei siis paikallaan.



Laitoin tuon vetopään repsikan puolelle ja ajatuksena oli nypätä se tienviittaan ja liikennemerkkiin nojannut lokari kuntoon.

Tämä siis ekaks....



Tästä se lähti eteneen...



Helpponakki...



Sitten hieman ylempää...



Hieman vielä tuosta...



Ja sisäreuna pitää saada mukaan kanssa... sauma irtos pisteistä, joten ei seurannut mukana.



Alotin toisen mällin vedon siitä sisäreunasta, niin eipä irtoa...



Konsti onnistui ja sitten vaan kohti yläreunan isoa lonttia...



Isoa ryttyä pitää saada vedettyä ulospäin, ennen kuin sitä saa oiottua.



Sitten hieman lämpöä ennen vetoa... Ja uusi kohta oikenee. On se ihmeellistä...



Ja kun tuo yläosa on tosi tiukalla mutkalla, niin laitoin tuohon vetovasaran, jolla nyin sitä.



Ja vielä toisesta paikkaa. Tuo on Mätänetin vetovasara, johon tein tuommoisen kidan.



Koko hommaa piti vielä vetää ulospäin.



Sitten vielä tuosta, mistä jo tuli vedettyä, uudelleen... Ja tämä ei ollut se viimeinen veto. Niitä tuli niin monta, että kyllästyin kuvaamaan...  :))



Eikä tämä mennyt pelkästään tuolla Car-o-linerilla, vaan piti vasartaa vastimen kanssa. Ja tietysti joka paikkaan ei pääse vastimen kanssa... joten kutistuslaikkaa tarvii vielä ja naputtelua ym hommaa.

Mutta tuommoinen se on nyt 3 tunnin turaamisen jälkeen.



Pyörän kaareen pitää tehdä oikean puoliseen lommoon aukko ja korjata sisä puolta. Ja sitten laitta pala uutta peltiä.



Että semmoinen sunnuntaipäivä. Ai niin, saumasin vielä nuo laatat homman päätteeksi.

Kyrpov

Paneppa tuohon äkkinäinen  :o  O0
Sinä vain

A.Naali

Komeasti pelti taipuu, ei olis meikäläisen hommaa tuo.

Gary Grand

Mä luulin että Juha tekis tänkin suorasta pellistä, mutta halusikin valita vaikeamman tien.. :o

On tuo pelti ihme tavaraa. Toisten käsissä se ei tahdo taipua mieleiseen muotoon millään :shitfan:  ja toiset tekee sille mitä haluaa.. :coolsmoke:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Kaarne

Vielä saa monta hetkeä oikoa ennenkuin pääsee maalaamaan. Isoja hommia on.

juhapih

Pian pääsee pajottamaan tuota toista puolta, koska pelliseppä toi helmat kotiin asti....  :o

Onneks on joulu ja talliaikaa tiedossa....

juhapih


juhapih

Pääsin hetkeksi aatonaaton kunniaksi tallille ja heitin heti sisäpellin paikoilleen... Eihän se istunut sinne ennen kuin laikkasin vanhoja hitsisaumoja pois. Tuohan oli jo kertaalleen vaihdettu ja lattiapellin kanttauksen pistehitsien sijaan oli vedetty jonkinmoista saumaa uuden helman ja lattiapellin yhdyskohtaan...  >:(



Laikkauksen jälkeen naputtelin kolarissa muljaantuneen lattian pokkauksen takaisin.Lattiaa piti tunkata monta senttiä ylöspäin, että oli helman tasolla.



Sittenpä oli tilaa tuolle uudelle pellille...



Poikkipalkin pää oli aikoinaan ruostunut ja kadonnut. Poistin toiseen reunaan hitsatun pellin palan ja katkaisin palkin pään ja liitin siihen malliksi saadun Hornetin helmasta löytyneen katkaistun poikkipalkin pään... Hitsit vedin sisäpuolelle.



Korjauspalan sovitusta. En vaihtanut koko lattiaa, vaan nikkaroin tuommoisen 2x2 cm kulmapalan ja taivuttelin sen kutistus/venytyslaitteella tuommoiseksi. Reijät ova peräisin ajalta ennen pistehitsin ostoa...



Sittenpä hitsasin sen oikealle paikalleen, lattia edelleen tunkattuna ylös.



Tässä toiselta puolelta... Neljä tuntia meni tuon saamiseksi paikoileen... No tuli mittailtua ja laikattua ja putsattua ja soviteltua aika monta kertaa palikoita kohdilleen enne kun pääsi hitsailemaan....



Heitin tuon sivupellin vielä tuohon malliksi...


HendriXXX


juhapih

Tänään pitkästä aikaa tallilla. Tapaninpäivänä oli aika vedellä ensin paikkoja suoraan. Aluksi vedin tuolta repsikan puolelta kuskin puolen takapyörän kotelon paikoilleen.


Sen jälkeen vetopää taakse keskelle. Sain vedettyä katon lommon suoraksi kahdella vedolla eri paikoista....



siis näistä.



Sitten siirsin vetopuomin kuskin puolelle ja samalla siirsin auton oikean puolen seinään kiinni.

Nyt pääsi vetelemään eri suunnasta.
Ekaksi tuosta...



Ja sitten alempaa.



Mutta ei ollut oikein hyvä, koska auto oli kiinni vain repsikan puolelta ja liikkui vedettäessa...

Tämän reuna sain vedettyä kyllä...




No piti aloittaa kynnyksen teko, että voi kiinnittää kunnollla.

Joten ensin pois rälläköidyt korvakkeet piti loihtia...



Sitten vielä hiemna tuota lattian kanttia piti rakentaa...'



Sitten alkoi kynnyksen sisäpellin lopullinen sovitus ja hitsaus... Monta veivausta siinä oli enne kuin pääsi hitsaamaan...



Ja toiselta puolelta sama.



Heitin sitten lähteissä tuon ulkopellin malliksi siihen...



Tästä jatketaan.

juhapih

Tänään tungin "uudet" lokarit Dodgen peräkonttiin ja huristelin vanhalle tallille...
Kokeilin niitä koppaan... Hyvin sopii.



Aloittelin helpolla hommalla, eli tein kaksi tuommoista loveusta palkin alareunaan. Ja sitten kolme vedenpoistoreikää. Muistin,että ne olivat ulkopellissä, no eivät olleet, eli naputtelin ne tuohon paikoillaan.



Sitten aloin sovittelmaan tuota ulkopeltiä. Huomasin, että sisälokari oli irronnut eilisen vedon jälkeen tekemästä hitsistä. Laitoin sitten tuon tuulilasin aukon levittimen uuteen hommaan. Vedin lokarin paikoilleen. Tarkemmin ottaen 4 kertaa... 3 kertaa sisälokarista repesi palanen...



Sovittelin ja leikkelin peltiä tuon vanhan palkin osan avustuksella.



Sisäpuolella tuossa oli vielä pala tukiraudasta, joka oli aikeisemmin katkottu ja jätetty pois.



Kaikki leikkelyt kun oli tehty, niin laittelin ovitolpan osat koesovitukseen...



Sitten mittaus tuotti tulosta, nimittäin tuo uusi helma oli etuosastaan liian leveä... siis halki vaan ja niputus kapeammaksi.



Sitten hitsasin ne puuttuvat tukipalikat paikoilleen helman sisään.



Ja samoin hitsasin takaturvavöiden korvakkeen. (meinasi unohtua peräkonttiin tuo aikoinaan hiekkapuhallettu ja korjattu kapine)



Noin ne nyt sitten istuu... Vielä ei laiteta kiinni. Lattian paikat etujalkatilaan täytyy vielä laittaa kuntoon ja hitsata tuohon uuteen peltiin ja saumat maalata.



Taas koetetaan jatkaa huomenissa....

Etukulma, Turvavyön kiinnitysmutterin hitsaus, palkkien yhdistäminen ja takalokarin kaaren teko...

juhapih

Tänään sain helman paikoilleen ja auton kiinni vetopenkkiin neljästä kohdasta. Vedin takatolpan tukipeltejä kohdileen, mutta kamera jäi kotiin... joten ei ole kuvaa lattaa... Mutta saman näköistä kuin tuossa eilisen viimeisessä kuvassa....

Toin hitsikamat pois, aattelin tinata tuota Jeeppiä hieman. Conccaan pitäisi nyt tekaista ovi... pitää varmaan ottaa jostakin kokonaisesta Hornetista, koska irrallaan on vain repsikan puolen tavallisia 2d ovia...